Τροχοί & TIR

Σοφοκλής Φάτσιος, Πρόεδρος ΠΟΑΥΣ: « Αναπόφευκτη η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων»

«Για πολλά χρόνια τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ απορροφούσαν τις αυξήσεις που επιβάρυναν το κόστος λειτουργίας των λεωφορείων. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να συνεχιστεί». Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων στο περιοδικό μας
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 18/02/2023 - 08:30
Κοινοποίηση στα Social Media
O Σοφοκλής Φάτσιος, προέδρος της ΠΟΑΥΣ.
O Σοφοκλής Φάτσιος, προέδρος της ΠΟΑΥΣ.

«Για πολλά χρόνια τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ απορροφούσαν τις αυξήσεις που επιβάρυναν το κόστος λειτουργίας των λεωφορείων. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να συνεχιστεί». Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων στο περιοδικό μας ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ, Σοφοκλής Φάτσιος, για να προσθέσει: «Οδηγούμεθα αναπόφευκτα σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

Στη συνέχεια, ο κ. Φάτσιος εξήγησε πως το 2010 η τιμή του πετρελαίου ήταν 1,05 ευρώ/ λίτρο και σήμερα έχει φτάσει στα 1,85 ευρώ/λίτρο. Παράλληλα, στο ίδιο διάστημα επήλθαν σημαντικές αυξήσεις στο adblue, στα λάδια, στα ελαστικά κ.λπ., αλλά τα εισιτήρια παρέμειναν στις ίδιες τιμές που σημαίνει ότι τα ΚΤΕΛ απορροφούσαν το σύνολο αυτών των ανατιμήσεων σε βάρος βέβαια της κερδοφορίας και των μετόχων τους.

«Αυτό, όμως, δεν μπορεί να συνεχιστεί, όταν μάλιστα θα υποχρεωθούμε να αυξήσουμε και τους μισθούς κατά 7,5% από την 1η του Απρίλη, σημείωσε ο κ. Φάτσιος, προαναγγέλλοντας έτσι την επικείμενη αύξηση των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ. Συνεχίζουμε την υποστήριξη του ΟΑΣΑ με νέα λεωφορεία

Φωτό: ΚΤΕΛ Θηβών Α.Ε.
Φωτό: ΚΤΕΛ Θηβών Α.Ε.

Από την πλευρά μας, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε το έργο του ΟΑΣΑ ενισχύοντας τον στόλο του με 50 ακόμη λεωφορεία, ανέφερε ο κ. Φάτσιος επισημαίνοντας, μάλιστα, ότι η μέση ηλικία αυτών των λεωφορείων κυμαίνεται μεταξύ 8 και 10 ετών, όταν η μέση ηλικία των λεωφορείων του ΟΑΣΑ είναι κατά πολύ μεγαλύτερη.

Να σημειωθεί ότι τα 50 αυτά λεωφορεία αγοράστηκαν από τα ΚΤΕΛ μεταχειρισμένα μεν, αλλά σε καλή κατάσταση και αποτελούν προσθήκη στα ήδη 200 οχήματα που κυκλοφορούν. Η αποζημίωση που καταβάλλει ο ΟΑΣΑ είναι μόλις 1,41 ευρώ το χιλιόμετρο. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα χαμηλό αντίτιμο, αν σκεφτεί κανείς ότι το κόστος λειτουργίας ενός λεωφορείου του ΟΑΣΑ ανέρχεται στα 3,60 ευρώ», ανέφερε ο κ. Φάτσιος.

Τα 50 νέα λεωφορεία θα υποστηρίξουν τις γραμμές προς Ελευσίνα, Πειραιά, Κηφισιά, Γλυφάδα, Σαρωνίδα κ.α., ενώ ένας αριθμός λεωφορείων θα ενισχύσει τη γραμμή του κέντρου από Κηφισό προς Ομόνοια και από Ομόνοια προς Ελαιώνα.

Ελαιώνας: «Απομένει η κυβερνητική βούληση»

Ζητήσαμε στη συνέχεια από τον κ. Φάτσιο να μας μιλήσει για την πορεία του έργου «Σταθμός Ελαιώνα».

«Από την πλευρά μας, έχουμε ολοκληρώσει το σύνολο των απαιτούμενων τεχνοοικονομικών μελετών, έγιναν, επίσης, και εγκρίθηκαν όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες και πλέον είναι θέμα κυβερνητικής βούλησης και απόφασης η έναρξη των εργασιών», ανέφερε ο κ. Φάτσιος προσθέτοντας ότι πρόσφατα ενημέρωσε τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, για την ολοκλήρωση των μελετών και ότι πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης σε ιδιώτη, ο οποίος θα αναλάβει την εκμετάλλευση των εμπορικών χώρων για διάστημα 40 χρόνων.

Εδώ να σημειώσουμε ότι οι εμπορικοί χώροι καταλαμβάνουν έκταση περί τα 12.000 τ.μ. και περιλαμβάνουν καταστήματα, ξενοδοχείο, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο, εκθεσιακούς χώρους, parking επιβατικών οχημάτων κ.α.

Υψηλού επιπέδου θα είναι οι παρεχόμενες προς τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ υπηρεσίες, όπως και προς το επιβατικό κοινό.

Ειδικότερα, το κτίριο Α προορίζεται για τις αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών των ΚΤΕΛ και λέμε «εθνικών» γιατί, όπως μας εξήγησε ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ, ο σταθμός του Ελαιώνα θα εξυπηρετεί και τα τουριστικά λεωφορεία τρίτων χωρών, όπως αυτά που εκτελούν τακτικές διεθνείς γραμμές προς τις Βαλκανικές και άλλες χώρες της Ευρώπης και της Ασίας. Τα λεωφορεία αυτά θα έχουν το δικό τους ξεχωριστό χώρο στάθ-
μευσης και αποβάθρες (κτήριο Γ) για την από-επιβίβαση των επιβατών.

Επανερχόμαστε τώρα στα ΚΤΕΛ της χώρας μας και σημειώνουμε ότι τα λεωφορεία θα έχουν στη διάθεσή τους το κτήριο Α που θα περιλαμβάνει 70 λωρίδες στάθμευσης με τις αποβάθρες εισόδου-εξόδου των επιβατών και με πρόβλεψη να σταθμεύουν λεωφορεία 12, 13 και πλέον μέτρων.

Προβλέπονται, επίσης, ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για τα εκδοτήρια των εισιτηρίων, τις αποθήκες των αποσκευών και των ασυνόδευτων δεμάτων, γραφεία για τις διοικητικές υπηρεσίες. Σε άλλο, επίσης, κτήριο θα στεγαστεί το πρατήριο καυσίμων, το πλυντήριο – λιπαντήριο και ένα συνεργείο για επισκευές των λεωφορείων.

Δίπλα θα βρίσκεται το κτήριο Β, το οποίο θα περιλαμβάνει την υποδοχή των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού με ξεχωριστές αίθουσες αφίξεων και αναχωρήσεων, όπως συμβαίνει με τα αεροδρόμια. Στον ίδιο χώρο θα λειτουργούν καταστήματα, μπαρ, καφετέριες και εστιατόρια και πρόσβαση στο συνεδριακό
και εκθεσιακό χώρο.

«Ο σταθμός στον Ελαιώνα είναι έργο αναφοράς για την πόλη των Αθηνών και συγκοινωνιακός κόμβος που θα εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες επιβάτες με συνδέσεις προς το αεροδρόμιο, προς το λιμάνι του Πειραιά και προς το μετρό μέσω του οποίου οι πολίτες θα κατευθύνονται εύκολα προς τον προορισμό τους»,
ανέφερε ο κ. Φάτσιος.

«Και όλα αυτά, χωρίς κρατική επιβάρυνση», πρόσθεσε με νόημα ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ εκφράζοντας έτσι την απορία του για την ολιγωρία της κυβέρνησης να προχωρήσει στην εκτέλεση του έργου.

Κλείνοντας, να πούμε ότι η ολοκλήρωσή του θα απαιτήσει δύο χρόνια από την έναρξη των εργασιών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών.

Αργούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες

Στην ερώτησή μας για τον χρόνο έναρξης των διαγωνιστικών διαδικασιών για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές μεταφορές επιβατών, ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ, Σοφοκλής Φάτσιος, απάντησε λέγοντας:

«Αργούν, αργούν», υπενθυμίζοντας κατόπιν τις διαδικασίες που θα πρέπει προηγουμένως να ολοκληρώσουν οι
Περιφέρειες της Χώρας για να αποφασίσουν σχετικά με τις γραμμές και τη συχνότητα των δρομολογίων, τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων κ.α.

Τα παραπάνω αποτελούν βασική προϋπόθεση με δεδομένο ότι οι διαγωνισμοί θα διεξάγονται ανά γεωγραφική περιοχή.

Εμείς να σημειώσουμε ότι με τον νόμο 4199/2013, άρθρο 47, μέχρι την προκήρυξη των διαγωνισμών, το αποκλειστικό δικαίωμα παροχής υπηρεσιών δημόσιων υπεραστικών και αστικών οδικών μεταφορών επιβατών από τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ ΑΕ και ΚΤΕΛ εξακολουθεί να ισχύει.

PreviousNext