Η νέα έκδοση Actros F της Μercedes λανσαρίστηκε πριν από δύο χρόνια χωρίς τυμπανοκρουσίες, ως μία λύση για μερικές, συγκεκριμένες μεταφορικές εφαρμογές, ευκολία χρήσης και προσιτό κόστος κτήσης – μεταμορφωμένο για το 2023 σε «F plus» το νέο μοντέλο που δοκιμάζουμε πρώτοι, δείχνει πλέον όλα τα κάλλη του χωρίς ιδιαίτερη μετριοπάθεια, και στοχεύει σε πολλές επιπλέον κατηγορίες της Μεταφοράς.
Το λανσάρισμα του Αctros F τον Ιανουάριο του 2021 ήταν μία εκδήλωση ήπιων τόνων, όπου το μοντέλο ήταν απλά σε στατική επίδειξη, για μία ολιγόλεπτη παρουσίαση. Τα στελέχη του κατασκευαστή το περιέγραφαν τότε ως μία «λειτουργική» πρόταση, εισαγωγική στη γκάμα των Actros, για εταιρείες και γενικά πελάτες που τους ενδιέφερε πρώτα απ’ όλα ο καλός λόγος τιμής προς αξία, η ανταγωνιστική τιμή, η αποδοτικότητα και η λειτουργικότητα.
Τα κρυφά χαρίσματα του Actros F plus
Το «F» ξεκίνησε χωρίς φανφάρες λοιπόν την εμπορική του πορεία, ως ένα «λιτό» Actros, και είχαμε σχεδόν απορήσει που δεν το ονόμασαν «Β» (από το Basic) –τελικά προτιμήθηκε τα γράμμα «F» (από το Functional).
Κι όμως, το νεότερο μέλος της γκάμας των Actros έκανε κάτι που κανένα άλλο μοντέλο με το ίδιο λογότυπο δεν είχε κάνει: έκλεινε με επιτυχία ένα κενό που υπήρχε στη γκάμα από το λανσάρισμα του Actros νέας γενιάς το 2011.
Συγκεκριμένα, τα Actros με τις φαρδιές καμπίνες των 2,5 μέτρων μπορεί να είχαν τελείως φλατ δάπεδο, χωρίς τούνελ, ταυτόχρονα όμως, η απόσταση του δαπέδου από το έδαφος ήταν μεγάλη.
Επιπλέον, τα Actros με τις καμπίνες πλάτους 2,30 μέτρων προσέφεραν μεν πιο εύκολη πρόσβαση/αναρρίχηση για τον οδηγό, το πέναλτι όμως ήταν ένα τούνελ ύψους 170 χιλιοστών. Όλα δείχνουν ότι, η αγορά εκτίμησε πολύ τη συγκεκριμένη κίνηση του κατασκευαστή, και η Mercedes-Benz φρόντισε να αναβαθμίσει γρήγορα το F σε F plus.