Προσπαθώντας να οδηγούμε κάθε νέο βαρύ όχημα, στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τα πρώτα νέα Actros που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής, για τρεις ημέρες δοκιμών και μετρήσεων στη Γερμανία.
Μαζί με τον συνεργάτη του περιοδικού, Michael Kern, πριν ξεκινήσουμε το πρώτο δρομολόγιο στη γραφική κωμόπολη Osterburken, παρατηρούσαμε κάπως απορημένοι τα οχήματα, που έδειχναν ακριβώς σαν τα Actros που ξέρουμε. Όπως πιθανότατα ήδη κι εσείς θα αναρωτιέστε –γιατί τα αποκαλούμε «νέα»- αφού εξωτερικά τουλάχιστον, δείχνουν ίδια και απαράλλαχτα με αυτά που γνωρίζουμε. Μέχρι που μετά από μερικά χιλιόμετρα στην άουτομπαν βρίσκουμε την πρώτη ανηφόρα, μήκους πέντε χιλιομέτρων, και οι διαφορές πλέον αρχίζουν να είναι εμφανείς: πρώτη και σημαντικότερη, το γεγονός ότι, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πήγε από τη 12η στη 10η σχέση χωρίς κανείς από εμάς να το καταλάβει. Η ταχύτητα καθώς και ο ανεπαίσθητος τρόπος που το Actros 1848, με τον καινούργιο κινητήρα ΟΜ 471 αλλάζει σχέσεις, είναι οι αρχικές εκπλήξεις στα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Actros L.
Η δεύτερη και σημαντική διαφορά, είναι ο τρόπος που κινούμαστε στην ανηφόρα –πολύ, μα πολύ γρήγορα για 480 hp. Το «boost» από τη βελτιωμένη λειτουργία «Top Torque» που δίνει 200 έξτρα Nm, δε δουλεύει πλέον μόνο στη μεγαλύτερη σχέση, αλλά σε όλες από την εβδόμη μέχρι τη δωδεκάτη. Το αποτέλεσμα είναι το όχημα (40 τόνους μικτό) να ξεμπερδεύει με την ανηφόρα πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν.
Τρίτη διαφορά, το βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων (Powershift Advanced) το οποίο προσδίδει μια διακριτική, ανεπαίσθητη χροιά στην οδήγηση: η μοναδική ηχομόνωση και νηνεμία στο εσωτερικό δεν αφήνουν τον οδηγό να υποψιαστεί ότι, ο στροφαλοφόρος άξονας έχει να διαχειριστεί τώρα 2500 Nm (και) στις σχέσεις 10 και 11 στην ανηφόρα. Αντίθετα, κάποιες φορές θα αντιληφθείς ένα ελαφρύ βουητό στο τιμόνι, καθώς ο κινητήρας περιστρέφεται σε πολύ χαμηλές στροφές. Τελικά, είδαμε ότι, αυτό συνέβαινε όταν βυθίζαμε το γκάζι στο δάπεδο, μόνο σε ανηφόρα, και μόλις η βελόνα του στροφόμετρου ξεπερνούσε –προς τα πάνω- τις 1.000 σ.α.λ.
Επίσης, δεν συνέβαινε στη στάνταρ λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά μόνο όταν επιλέγεις τις λειτουργίες «Eco» ή «Eco+»: σε αυτές τις δύο, οι μηχανικοί του κατασκευαστή αποφάσισαν πως, το Top Torque (που δίνει συν 200 Nm) θα λειτουργεί μόνο στη μεγαλύτερη σχέση, και στις υπόλοιπες 11 η μέγιστη ροπή θα παρέμενε στα «οικεία» 2.300 Nm. Στη λειτουργία Standard και την Power, τα έξτρα 200 Nm παραμένουν σε όλες τις σχέσεις από 7 έως 12. Γιατί λοιπόν η Daimler βάζει «κόφτη» στην… οδηγική ευχαρίστηση στις δύο «Eco» (και στη χειροκίνητη/Manual) λειτουργίες; Η απάντηση στο ερώτημά μας από τους μηχανικούς ήταν πως, αυξάνοντας τη μέγιστη ροπή παντού, υπάρχει μία μικρή αύξηση της κατανάλωσης, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον σκοπό ύπαρξης των modes «Eco» και«Eco+», που είναι η αύξηση της αποδοτικότητας. Πιθανολογούμε επίσης ότι, ρόλο σε αυτή την απόφαση έπαιξε και το περίφημο Vecto –ο νέος εξομοιωτής που επέβαλλε η Κομισιόν– μέσω του οποίου μετριούνται οι εκπομπές CO2 για να πάρει πλέον ένα φορτηγό έγκριση τύπου.