Τροχοί & TIR

Από την Büssing στο μέλλον

Για τη μετάβαση στα αποκαλούμενα κλιματικά ουδέτερα συστήματα κίνησης, οι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων δεν έχουν πολλές επιλογές: πρέπει να εξηλεκτρίσουν το σύνολο της γκάμας τους, ακόμη και τα φορ
Κυριακή 22/10/2023 - 11:04
Κοινοποίηση στα Social Media

Για τη μετάβαση στα αποκαλούμενα κλιματικά ουδέτερα συστήματα κίνησης, οι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων δεν έχουν πολλές επιλογές: πρέπει να εξηλεκτρίσουν το σύνολο της γκάμας τους, ακόμη και τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. 

Η ΜΑΝ θα ξεκινήσει την παραγωγή του δικού της (eTruck) ηλεκτρικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων το 2024, κι ενώ υπάρχουν ήδη περισσότερες από 500 παραγγελίες. «Η τεχνολογική ανατροπή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Ήδη από το 2030, τα μισά από τα φορτηγά ΜΑΝ που θα ταξινομούνται ετησίως στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειαζόμαστε την υποστήριξη των πολιτικών στην Ε.Ε. και συγκεκριμένα, στην πανευρωπαϊκή κατασκευή περίπου 50.000 δημόσιων σημείων φόρτισης φορτηγών και άλλων υποδομών που θα κάνουν τα ηλεκτρικά φορτηγά πιο οικονομικά από το ντίζελ», δήλωσε ο Alexander Vlaskamp, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής με τον Πρόεδρο της Κάτω Σαξονίας, Stephan Weil με το νέο MAN eTruck με αφορμή τα 180α γενέθλια του θρυλικού πρωτοπόρου των επαγγελματικών οχημάτων Heinrich Büssing στο εργοστάσιο της MAN στο Salzgitter. Η εγκατάσταση, η οποία ιδρύθηκε ως εργοστάσιο της Büssing και αργότερα εξαγοράστηκε από τη ΜΑΝ μαζί με την παραδοσιακή μάρκα, θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο για τα ηλεκτρικά φορτηγά στο μέλλον, ως μέρος του δικτύου εργοστασίων της ΜΑΝ και της μητρικής εταιρείας TRATON με έμφαση στην παραγωγή εξαρτημάτων και στην εφοδιαστική αλυσίδα για την κάλυψη των αναγκών των γραμμών παραγωγής των άλλων εργοστασίων.

«Η τεχνολογική αλλαγή επηρεάζει τους πάντες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι αποτελούν το κλειδί για την επιτυχία της μετάβασης στην κατασκευή φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και εδώ θα χρειαστεί ενεργή υποστήριξη από τους πολιτικούς τα επόμενα χρόνια, ώστε να αντιμετωπιστεί η έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων και να παραμείνουν οι μελλοντικές τεχνολογίες στη Γερμανία και γενικά στην Ευρώπη, δήλωσε ο Arne Puls, Chief Human Resources Officer της MAN Truck & Bus, κατονομάζοντας άλλη μια πτυχή των αλλαγών που συντελούνται.

Το λογότυπο Bussing και ο λέοντας  ανήκουν στη ΜΑΝ από τις αρχές της δεκαετίας του '70
Το λογότυπο Bussing και ο λέοντας ανήκουν στη ΜΑΝ από τις αρχές της δεκαετίας του '70

Στην παραγωγή, για την οποία η ΜΑΝ έχει ήδη εκπαιδεύσει συνολικά 2.600 εργαζόμενους στην τεχνολογία υψηλής τάσης, αλλά κυρίως στην ανάπτυξη της τεχνολογίας ηλεκτρικών φορτηγών, απαιτείται επιπλέον νέα τεχνογνωσία, ώστε τα ηλεκτρονικά φορτηγά να μπορούν στο μέλλον να χρησιμοποιηθούν σε μια μεγάλη ποικιλία μεταφορικών εφαρμογών

Για παράδειγμα, προκειμένου να μπορούν να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις με ηλεκτρική ενέργεια, τα βαρέα φορτηγά θα πρέπει να μπορούν να φορτίζονται πλήρως κατά τη διάρκεια του 45λεπτου διαλείμματος των οδηγών. Η ΜΑΝ συμμετέχει μαζί με πολυάριθμους εταίρους στην ανάπτυξη του συστήματος φόρτισης μεγαβάτ (MCS) που απαιτείται για το σκοπό αυτό μέσω του πρότζεκτ NEFTON. Το νέο MAN eTruck είναι ήδη τεχνικά προετοιμασμένο για αυτό το πρότυπο MCS, το οποίο αναμένεται να είναι διαθέσιμο από το 2025. 

Στο μέλλον, σύμφωνα με τα στελέχη του κατασκευαστή, θα είναι δυνατή η ημερήσια εμβέλεια μεγάλων αποστάσεων έως και 1.000 χιλιομέτρων. Και με τις μεταβλητές διαμορφώσεις των μπαταριών του με ωφέλιμη χωρητικότητα μεταξύ 300 και 500 kWh, θα μπορούν να καλύπτονται επίσης εύκολα και άλλες τυπικές μεταφορικές εργασίες των σημερινών φορτηγών, όπως η χαμηλού θορύβου και χωρίς εκπομπές ρύπων αποκομιδή απορριμμάτων στην πόλη ή η φιλικότερη προς το κλίμα συλλογή γάλακτος. 

Νέος σχεδιασμός για την παραγωγή 

Η ΜΑΝ προετοιμάζεται επίσης εντατικά για την ηλεκτροκίνηση στον τομέα των υποδομών φόρτισης και σκοπεύει να εγκαταστήσει 1.700 σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης για φορτηγά κατά μήκος των μεγάλων ευρωπαϊκών οδικών αξόνων τα επόμενα πέντε χρόνια σε μια κοινοπραξία με την TRATON και άλλους εταίρους. Επιπλέον, η ΜΑΝ παρέχει ήδη στους πελάτες της ολοκληρωμένες συμβουλές για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και προσφέρει επίσης την απαραίτητη υποδομή φόρτισης μέσω συνεργατών/παρόχων. 

Η παραγωγή του νέου MAN eTruck θα ξεκινήσει το 2024 στο κεντρικό εργοστάσιο στο Μόναχο. Στο μέλλον, θα βγαίνει αρχικά από την εκεί γραμμή παραγωγής σε μικτή παραγωγή δίπλα στα συμβατικά πετρελαιοκίνητα φορτηγά. 

Η παραδοχή, σύμφωνα με την οποία περίπου τα μισά από όλα τα φορτηγά που παράγει ετησίως η ΜΑΝ θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030, καθοδηγεί τις εξελίξεις και στα υπόλοιπα εργοστάσια της ΜΑΝ. Στην Κρακοβία, για παράδειγμα, θα παράγεται μεγαλύτερος αριθμός πετρελαιοκίνητων φορτηγών καθώς η ηλεκτροκίνηση θα αυξάνεται, προκειμένου να δημιουργηθεί μεγαλύτερη χωρητικότητα για τα ηλεκτρικά φορτηγά στο Μόναχο. 

Στο εργοστάσιο της Νυρεμβέργης, η ΜΑΝ θα αρχίσει να παράγει τις δικές της μπαταρίες το 2025, με στόχο να παράγει περίπου 100.000 από αυτές ετησίως από το 2030. Το Salzgitter θα διαδραματίσει επίσης βασικό ρόλο στη μετατροπή ως εργοστάσιο κατασκευής εξαρτημάτων για μη κινητήριους άξονες και στροφαλοφόρους άξονες για τον νέο κινητήρα (βλ. Scania Super) του γκρουπ, που αναπτύχθηκε από κοινού από όλους τους κατασκευαστές του Ομίλου TRATON. Επιπλέον, η συγκεκριμένη μονάδα είναι υπεύθυνη για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ανταλλακτικών της ΜΑΝ, η οποία στο μέλλον θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερο και ηλεκτρικά εξαρτήματα.

PreviousNext