Τροχοί & TIR

Stellantis: Ομοβροντία 12 Van

Οι αλλαγές (σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους) είναι πολλές, και συνοπτικά τις παρουσιάζουμε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιανουαρίου.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 07/01/2024 - 11:24
Κοινοποίηση στα Social Media
Stellantis: Ομοβροντία 12 Van
Stellantis: Ομοβροντία 12 Van

Βλέπουμε από κοντά και οδηγούμε πρώτοι για το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR όλα τα νέα κόμπακτ, μεσαία και μεγάλα van των Citroen, Fiat Professional, Opel και Peugeot –δώδεκα νέα LCV σηματοδοτούν την έναρξη της μεγάλης επίθεσης του πολυεθνικού γίγαντα Stellantis στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. 

Ποτέ στην ιστορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) δεν έχουν παρουσιαστεί ταυτόχρονα, σε παγκόσμια πρεμιέρα, 12 νέα μοντέλα από οποιαδήποτε εταιρεία. Δεν υπήρχε άλλωστε στο παρελθόν πολυεθνικός κολοσσός αντίστοιχος της Stellantis. 

Stellantis: Ομοβροντία 12 Van

Κι αν αναρωτιέστε τι ακριβώς έχει συμβεί, ιδού η σούμα: Citroen, Fiat Professional, Opel, Peugeot και Vauxhall –όλες τους μέλη του γίγαντα που είναι η Stellantis- ανακοίνωσαν μεμιάς, ταυτόχρονα, μοντέλα νέας γενιάς στις κατηγορίες των κόμπακτ, μεσαίων και μεγάλων van. Νέο Citroen Berlingo, Jumpy, Jumper, νέο FIAT Professional Doblο, Scudo, Ducato-, νέο Opel/Vauxhall Combo, Vivaro, Movano- Νέο Peugeot Partner, Expert, Boxer- και, για να μην ξεχνάμε το αμερικανικό brand του ομίλου, το νέο Ram ProMaster EV (ηλεκτρικό). 

Σε όλες τις κατηγορίες, θα υπάρχουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα δεύτερης γενιάς, με σημαντικά αναβαθμισμένη γραμμή μετάδοση κίνησης και με αυτονομία έως και 420 χιλιόμετρα, ενώ η υπάρχουσα γκάμα μεσαίων van με κυψέλες καυσίμου (fuel cell), θα συνοδεύεται πλέον από τα μεγάλα van όλων των εταιρειών με αντίστοιχη τεχνολογία. 

Οι αλλαγές (σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους) είναι πολλές, και συνοπτικά τις παρουσιάζουμε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιανουαρίου. Ο απεσταλμένος του T&T, Βασίλης Δαραμούσκας, βρέθηκε στην πίστα του Μπαλόκο στη βόρεια Ιταλία όπου και έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα στους δημοσιογράφους της Επιτροπής Κρίσης για το «Διεθνές Van της Χρονιάς» (Ivoty). Ο τόπος της εκδήλωσης μόνο τυχαίος δεν είναι, καθώς η Fiat Professional δείχνει να έχει ηγετικό ρόλο στο νέο εταιρικό σχήμα. 

Stellantis: Ομοβροντία 12 Van
Stellantis: Ομοβροντία 12 Van

Πλάνο 2030

 Όλα τα νέα μοντέλα βασίζονται σε υπάρχουσες πλατφόρμες του γκρουπ, την EMP2 και την Χ250 (για τα μεγάλα van). Οι αλλαγές και αναβαθμίσεις είναι κοινές, προσαρμοσμένες βέβαια στα χωροταξικά δεδομένα της κάθε κατηγορίας, και είναι αρκετές. Έχουμε και λέμε: νέο ταμπλό/κόκπιτ παντού, 10ιντσες οθόνες για το σύστημα πολυμέσων, 18 συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 –το υψηλότερο που επιτρέπεται νόμιμα σε δημόσιο δρόμο αυτή τη στιγμή– συνδεσιμότητα και δυνατότητες τηλεματικής σε όλες τις σειρές, ηλεκτρικός δυναμολήπτης (e- PTO) 400V, και δυνατότητα εξ αποστάσεως αναβαθμίσεων και διάγνωσης βλαβών. 

νέο ταμπλό Fiat Stellantis
νέο ταμπλό Fiat Stellantis

Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο, εξηλεκτρίζεται για την αγορά της Βόρειας Αμερικής η γκάμα της θρυλικής RAM, πρώτα με το Ram ProMaster EV με την έναρξη της νέας χρονιάς, και ακολουθεί το Ram 1500 REV προς τα τέλη του 2024. Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με κοσμογονία, καθώς αντικαθίστανται ταυτόχρονα πολλά από τα παγκόσμια μπεστ σέλερ των Ελαφρών Επαγγελματικών (LCV), ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι, τα υπάρχοντα μοντέλα που θα αντικατασταθούν σταδιακά σε όλες τις κατηγορίες έχουν πουλήσει μέχρι σήμερα, πάνω από 10 εκατομμύρια μονάδες. Από εκεί και πέρα, στόχος είναι μέχρι το 2030, η Stellantis –η οποία δημιουργήθηκε το 2021– να διπλασιάσει τον τζίρο της στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε σχέση με το 2021, ενώ η εταιρεία εκτιμά ότι το 40% των πωλήσεων LCV το 2030 θα αφορά οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Stellantis: Ομοβροντία 12 Van
Stellantis: Ομοβροντία 12 Van

Αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι η σημαντικά αυξημένη αυτονομία όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Η δεύτερη γενιά της ηλεκτρικής γραμμής μετάδοσης κίνησης των ηλεκτρικών (BEV) οχημάτων παρέχει –σύμφωνα με τα στελέχη της Stellantis– στα νέα κόμπακτ van την καλύτερη στην κατηγορία τους αυτονομία έως και 330 χιλιόμετρα. Στα νέα μεσαίου μεγέθους φορτηγά BEV, οι συστοιχίες μπαταριών προσφέρουν 50 ή 75 κιλοβατώρες (kWh) ενέργειας και εμβέλεια έως 350 χιλιόμετρα. 

Στην κατηγορία των μεγάλων βαν, μια μπαταρία 110 kWh παρέχει την καλύτερη στην κατηγορία της εμβέλεια έως και 420 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η ταχεία φόρτιση στα 150 kW «πάει» την μπαταρία του μεγάλου van από το 0 στο 80% σε λιγότερο από μία ώρα. 

Η Stellantis δεν ξέχασε και την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου στην οποία ήδη διαθέτει τα μεσαία van. Μέσα στo 2024 θα δούμε τη δεύτερη γενιά των συγκεκριμένων μοντέλων με fuel cell. Μια 2ης γενιάς κίνηση κυψελών καυσίμου υδρογόνου για τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά, θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2024, με αυτονομία 400 χιλιόμετρα με ένα φουλάρισμα. Η μεγάλη είδηση πάντως είναι ότι, μέσα στο 2024 θα δούμε εκδόσεις fuel cell και στα μεγάλα van της Stellantis, με εμβέλεια έως 500 χιλιόμετρα και χρόνο επαναπλήρωσης μόλις πέντε λεπτών. 

 Ολόκληρο το άρθρο με τις αλλαγές των νέων βαν, την εμπειρία μας από την οδήγησή τους και τα στοιχεία σχετικά με την αυτονομία τους δημοσιεύεται στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιανουαρίου – Πατήστε εδώ για να το αποκτήσετε.  
 

PreviousNext