Τροχοί & TIR

Volvo FH 780: Το ισχυρότερο φορτηγό στον κόσμο

Δείτε τα νέα Volvo FH aero και FH 16 aero. Η Volvo Trucks μόλις παρουσίασε διαδικτυακά τη νέα σειρά βαρέων οχημάτων FH Aero και FH16 Aero, η οποία αποτελείται από οχήματα με κάθε διαθέσιμη σχεδόν
Δευτέρα 29/01/2024 - 12:40
Κοινοποίηση στα Social Media

Δείτε τα νέα Volvo FH aero και FH 16 aero.

 

Η Volvo Trucks μόλις παρουσίασε διαδικτυακά τη νέα σειρά βαρέων οχημάτων FH Aero και FH16 Aero, η οποία αποτελείται από οχήματα με κάθε διαθέσιμη σχεδόν τεχνολογία, όπως κινητήρες ντίζελ, ηλεκτρικά, και με φυσικό αέριο: πρόκειται για τα FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τα θηριώδη FH16 Aero. 

Οι μεγάλες ειδήσεις είναι δύο: το τρομερό FH16 780, το οποίο με νέο κινητήρα χωρητικότητας 17 λίτρων, 780 hp και 3.800 Nm φυσικά κατακτά αυτόματα τον τίτλο του ισχυρότερου φορτηγού παραγωγής, και το γεγονός ότι και το ηλεκτρικό Aero φέρει αυτούσιες όλες τις αλλαγές. Ο κατασκευαστής αποκαλεί τα νέα μοντέλα «προσθήκη» στην υπάρχουσα γκάμα, και όχι ως αντικαταστάτες των Volvo που κυκλοφορούν τώρα, κάτι που πιθανότατα σημαίνει ότι, προς το παρόν τα FH που γνωρίζουμε (χωρίς τη νέα «μούρη») θα συνεχίσουν να παράγονται για το ορατό μέλλον.

Νέο εμπρός τμήμα

Αυτό που έχει αλλάξει και φαίνεται άμεσα, είναι το εμπρός τμήμα του φορτηγού: ιδιαίτερα στο κάτω μέρος, έχει επιμηκυνθεί κατά 24 ολόκληρα εκατοστά, κάτι που πλέον, μετά τον νέο ευρωπαϊκό Κανονισμό (για μάζες και διαστάσεις φορτηγών) επιτρέπεται, με αποτέλεσμα να έχει βελτιωθεί άρδην η αεροδυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, πέρα από τη μειωμένη κατανάλωση (γύρω στο 5%), με το νέο σχήμα πριμοδοτείται και η κατευθυντικότητα και η «ευθυβολία» του Volvo στον αυτοκινητόδρομο όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι. Ένα πρόσθετο όφελος αφορά στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όπου χάρη στις μειωμένες αντιστάσεις κύλισης, στη διάρκεια του ρολαρίσματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας. Για τους πελάτες της φίρμας, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο πάντως είναι η τοποθέτηση του λογοτύπου του κατασκευαστή, του περίφημου ron Mark πολύ χαμηλά πλέον, ανάμεσα στα φώτα –ειδικά το ανφάς των Volvo Aero είναι φοβερό.

Καμπίνες - Γραμμή μετάδοσης κίνησης

Πέρα από κάποιες αλλαγές στον διάκοσμο, στη χωρητικότητα των καμπινών δεν αλλάζει τίποτα, καθώς δομικά παραμένουν ίδιες –ουσιαστικά έχει τοποθετηθεί μία προσθήκη χαμηλά στο εμπρός τμήμα. Η μόνη αλλαγή, αφορά στην καμπίνα Globetrotter XXL, η οποία μέχρι πρότινος κατασκευάζονταν σε πολύ μικρό αριθμό μονάδων για αγορές εκτός Ευρώπης. Από εδώ και στο εξής μπαίνει στο σύστημα παραγγελιών για όλους τους πελάτες, και μένει να φανεί πόσο δημοφιλής θα αποδειχθεί. Όσο για νέες τεχνολογίες, η Volvo προσφέρει πλέον σύστημα αντικατάστασης καθρεπτών με την ονομασία Camera Monitor System. 

Αναφορικά με τη γραμμή μετάδοσης κίνησης, το I-Shift κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει ως είχε, το ίδιο και η γκάμα των εξακύλινδρων κινητήρων, με επιλογές σε εκδόσεις ισχύος από 420 ως 540 hp. Η ναυαρχίδα FH16 όμως, φέρει νέα 17λιτρα (17,3 για την ακρίβεια) σύνολα με 600,700 και 780 hp –ροπή 3.000, 3.400 και 3.800 Nm αντίστοιχα. «Σκαλίζοντας» τον online διαμορφωτή της Volvo Trucks ανακαλύψαμε ότι, οι νέοι κινητήρες διατίθενται και για τα (τρόπος του λέγειν) «απλά» FH16, που κυκλοφορούν με την υπάρχουσα καμπίνα, κάτι πολύ σημαντικό για πελάτες που θέλουν τα νέα μηχανικά σύνολα χωρίς να πληρώσουν το σίγουρα αυξημένο κόστος κτήσης των νέων Aero.

Βελτιώσεις – αναβαθμίσεις

Ενδεικτικά στις αναβαθμίσεις του νέου Volvo FH Aero περιλαμβάνονται:

- Η τεχνολογία I-See της Volvo, η οποία έχει βελτιωθεί για την εξοικονόμηση ενέργειας και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα,
χρησιμοποιώντας έναν τοπογραφικό χάρτη που βασίζεται σε υπηρεσίες cloud για τη βελτιστοποίηση της οδήγησης και τη
δυνατότητα περισσότερου χρόνου οδήγησης στην οδήγηση με cruise control, η οποία μπορεί να εξοικονομήσει ενέργεια και να προσφέρει πιο ξεκούραστη οδήγηση.

- Τα ανανεωμένα φρένα με τις πατενταρισμένες από τη Volvo δισκόπλακες με μειωμένη αντίσταση (drag) βελτιώνουν την ικανότητα πέδησης, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές ρύπων.

- Αναβαθμισμένο και φιλικό προς το χρήστη σύστημα infotainment που μπορεί να εξατομικευτεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.

- Βελτιωμένο ηχοσύστημα, διαθέσιμο με έξι ηχεία κορυφαίας ποιότητας ηχεία, νέο ενισχυτή ισχύος και subwoofer ισχύ.

- Ένα νέο ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης θα προσφέρεται με βελτιωμένους χάρτες προσαρμοσμένους στις ειδικές ανάγκες του φορτηγού, με αυτόματη ενημέρωση των χαρτών.

- Οι εσωτερικές αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν επίσης έναν ενσωματωμένο φούρνο μικροκυμάτων και πρίζες USB-C.

- Η προσφορά My Business Apps της Volvo Trucks. Πρόκειται για μια συνδρομητική υπηρεσία που επιτρέπει στους πελάτες να κατεβάζουν εφαρμογές που σχετίζονται με τις επιχειρήσεις από διάφορους παρόχους και να τις χρησιμοποιούν στην οθόνη (στην κεντρική κονσόλα) των φορτηγών, προσφέροντας πραγματικά οφέλη στον χρόνο λειτουργίας και στην καθημερινή χρήση του φορτηγού.

- Η νέα υπηρεσία παρακολούθησης ελαστικών παρέχει στους διαχειριστές στόλου μια πλήρη εικόνα του φορτηγού και του
ρυμουλκούμενου μέσω του Volvo Connect, μειώνοντας τον κίνδυνο κόστους και διαταραχών που σχετίζονται με θέματα ελαστικών.

Και το αμιγώς ηλεκτρικό προσφέρεται τώρα σε έκδοση Aero

Τα νέα Aero θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία σταδιακά (ανάλογα με την έκδοση) από το 2024, ενώ κάποια –υποθέτουμε τα ηλεκτρικά και LNG- από το 2025. Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης θα βρίσκεται τις επόμενες ημέρες στη Σουηδία προκειμένου να δει από κοντά και να οδηγήσει τα νέα Volvo, και στο επόμενο τεύχος του T&T θα υπάρχουν αναλυτικό ρεπορτάζ και οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις.

PreviousNext