Τροχοί & TIR

Νέο Ford Tourneo Courier

Μοναδικό σε σχεδιασμό και στοιχεία εκμετάλλευσης
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 02/03/2024 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
ford

Η Ford ανανεώνει εκ βάθρων ολόκληρη τη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που κατασκευάζει, μαζί φυσικά με αυτές που προορίζονται για μεταφορά προσωπικού/ χρήση Transfer και τις αμιγώς επιβατικές εκδόσεις τους. 

Η πλέον πρόσφατη προσθήκη, το νέο Tourneo Courier είναι πιθανότατα ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα Ford των τελευταίων ετών: δεν είναι μόνο η επιβατική εκδοχή του Transit Courier, αλλά ταυτόχρονα, το φθηνότερο τιμολογιακά νέο επιβατικό Ford της ευρωπαϊκής (και ελληνικής) αγοράς, από τη στιγμή που το Fiesta δεν παράγεται πλέον. Επιπλέον, έχει ενδιαφέρον η κατηγορία όπου τοποθετείται το νέο μοντέλο, καθώς πρόκειται για μία περιοχή της αγοράς την οποία σχεδόν κατέλαβαν ολοκληρωτικά τα SUV, οι αντιρρυπαντικές νόρμες «σκότωσαν» τα ντίζελ, και η οποία εδώ και κάποια χρόνια φυλλοροεί: έχουν απομείνει μόλις δυο-τρία μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης από αντίστοιχους κατασκευαστές από τα σχεδόν δέκα που προσφέρονταν μέχρι και πρόπερσι, με το κενό να καλύπτεται (;) από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. 

ford

Αναφερόμαστε στα προερχόμενα από van, πολυμορφικά/MPV ή αλλιώς, οχήματα πολλαπλών δραστηριοτήτων, με τους αχανείς εσωτερικούς χώρους και τις μοναδικές μεταφορικές δυνατότητες. Πρόκειται για αυτοκίνητα βασιζόμενα σε σασί (κυρίως) του segment C τα οποία είναι ικανά να μεταφέρουν μίνιμουμ 5 ενήλικες με τις αποσκευές τους και πληθώρα εξοπλισμού για κάθε είδους εργασία ή δραστηριότητα αναψυχής. Φυσικά, με την αυτοπεποίθηση και την καινοτόμο προσέγγιση που χαρακτηρίζουν εδώ και καιρό τη Ford, ήταν αναμενόμενο ότι, το νέο Tourneo Courier θα είχε –καλώς εννοούμενη- αντισυμβατική προσέγγιση σε σχεδιασμό και κατασκευή, με τα στελέχη του κατασκευαστή να δηλώνουν ότι, το καινούργιο πολυμορφικό θα δώσει νέα πνοή στην κατηγορία. Βρεθήκαμε πρόσφατα στην Ισπανία για να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή του πρεμιέρα.

Η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι διαιρούμενη σε αναλογία 60:40, και μπορεί να μην σύρεται, αλλά ο χώρος αποσκευών είναι αχανής –έως 2.162 λίτρα με «μαζεμένα» τα πίσω καθίσματα
Η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι διαιρούμενη σε αναλογία 60:40, και μπορεί να μην σύρεται, αλλά ο χώρος αποσκευών είναι αχανής –έως 2.162 λίτρα με «μαζεμένα» τα πίσω καθίσματα

Μοναδικό σε σχεδιασμό και στοιχεία εκμετάλλευσης 

Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, το Tourneo Courier δε μοιάζει με κανένα άλλο όχημα της κατηγορίας –ούτε καν με το Transit Courier στο οποίο βασίζεται. Το χτισμένο στο σασί του Ford Puma –κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο στην Κραϊόβα της Ρουμανίας- όχημα, όχι απλά κρύβει τη συγγένεια με το επαγγελματικό Transit Courier, αλλά με τον έξυπνο α λα SUV σχεδιασμό με τις κάθετες γραμμές στο εμπρός μέρος και το τετραγωνισμένο «boxy» σχήμα θυμίζει Ford Explorer –ή ακόμη και Land Rover Defender με λίγη φαντασία- κι όχι… van με παράθυρα. Ο πολύ θελκτικός σχεδιασμός πριμοδοτείται από τις μαύρες κολώνες (A-pillars) και τη φοβερή (προαιρετικός εξοπλισμός) διχρωμία με την άσπρη οροφή, δημιουργώντας ένα σύνολο που είναι βέβαιο ότι, θα προσελκύσει αρκετές κατηγορίες πελατών με τον μοντέρνο χαρακτήρα που προβάλλει.

Μοντέρνος διάκοσμος, σκληρά μεν τα περισσότερα πλαστικά, αλλά ανθεκτικά και με εξαιρετική συναρμογή
Μοντέρνος διάκοσμος, σκληρά μεν τα περισσότερα πλαστικά, αλλά ανθεκτικά και με εξαιρετική συναρμογή

Καμπίνα – οδήγηση 

Με ύψος 178 εκατοστά, είχαμε σχεδόν μισό μέτρο αέρα πάνω από τα κεφάλια μας στη θέση του οδηγού, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο σε όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Αυτό που δεν περιμέναμε, είναι η φοβερή στήριξη των καθισμάτων, καθώς η διαμόρφωσή τους δεν σε προϊδεάζει για κάτι τέτοιο. Η επένδυσή τους δεν δείχνει ιδιαίτερα ακριβή, αλλά προέρχεται από ένα ειδικής σχεδίασης μαλακό ύφασμα το οποίο πέρα από ανθεκτικό στις τριβές απορροφά και την υγρασία. Η ορατότητα, χάρη στο θεόρατο παρμπρίζ και την τοποθέτηση των A-pillars είναι εξαιρετική, και ο διάκοσμος χαρούμενος. Αναμενόμενα, δεν υπάρχουν μαλακά πλαστικά, η συναρμογή όμως είναι αψεγάδιαστη.

Η γκάμα

Η διαμόρφωση της γκάμας μόνο δαιδαλώδης δεν είναι και ο πελάτης δεν χάνεται σε πλημμύρα πιθανών διαμορφώσεων: Ξεκινάει με το Trend, το οποίο με ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού αποτελεί πιθανότατα και την πιο έξυπνη επιλογή, ακολουθεί το Titanium το οποίο προσθέτει ζάντες αλουμινίου, λεπτομέρειες χρωμίου γύρω από τη μάσκα και τους προβολείς καθώς και διάφορες έξτρα πινελιές στον διάκοσμο του εσωτερικού σε σχέση με το Trend, και τέλος, η κορυφαία είναι η Active με μαύρα προστατευτικά, εμπρός και πίσω προστατευτικές ποδιές, μοναδικές –μηχανουργημένες τις ονομάζει η Ford- ζάντες αλουμινίου και αποκλειστικής σχεδίασης επενδύσεις στην καμπίνα. 

Τα καθίσματα χαρακτηρίζονται από εξαιρετική στήριξη του κορμού του οδηγού
Τα καθίσματα χαρακτηρίζονται από εξαιρετική στήριξη του κορμού του οδηγού

Ο κινητήρας είναι ένας χιλιάρης EcoBoost βενζίνης, με μέγιστη ισχύ 125 PS και ροπή 170 Nm στις 1.400-4.500 σ.α.λ. (200 Nm στις 1.750-2.500 με λειτουργία overboost). Το στάνταρ κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα μηχανικό με 6 σχέσεις, και προαιρετικά διατίθεται ένα εφτάρι διπλού συμπλέκτη. Ο κύκλος στροφής είναι μόλις 10,7 μέτρα, και όλες οι εκδόσεις φέρουν στάνταρ δύο πλαϊνές συρόμενες πόρτες.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Μαρτίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext