Τα καινούργια μοντέλα που είδαμε πρόσφατα στη Φρανκφούρτη και θα κάνουν την εμφάνισή τους σύντομα και στη χώρα μας είναι τα νέα Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper, τα FIAT Professional Doblo, Scudo, Ducato, τα Opel/Vauxhall Combo, Vivaro, Movano, τα Peugeot Partner, Expert, Boxer καθώς και το νέο ηλεκτρικό Ram ProMaster EV.
Παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ηλεκτρικό Opel Vivaro από το οποίο σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας. Θα ακολουθήσουν δοκιμές και άλλων μοντέλων επί ελληνικού εδάφους.
Αύξηση αυτονομίας – Μπαταρίες
Από τα πρώτα στοιχεία που πρέπει να αναφέρουμε είναι η αύξηση της αυτονομίας όλων των ηλεκτρικών οχημάτων με τη δεύτερη γενιά της ηλεκτρικής γραμμής μετάδοσης κίνησης, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Στα νέα κόμπακτ βαν η αυτονομία φτάνει μέχρι τα 330 χιλιόμετρα με χωρητικότητα μπαταρίας 50 kWh. Στα μεσαίου μεγέθους βαν, οι συστοιχίες μπαταριών προσφέρουν 50 ή 75 kwh ενέργειας και έως 350 χιλιόμετρα αυτονομία. Όσον αφορά τα μεγάλα βαν, μια μπαταρία 110 kwh παρέχει αυξημένη εμβέλεια έως και 420 χιλιόμετρα. Να αναφέρουμε επίσης ότι η ταχεία φόρτιση στα 150 kW επιτυγχάνει τη φόρτιση από το 0 στο 80% σε λιγότερο από μία ώρα.
Αλλαγές ουσίας
Τα νέα μοντέλα χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες της εταιρείας, την ΕΜP2 και την Χ250, και σε όλα έχουν γίνει αλλαγές και αναβαθμίσεις οι οποίες είναι κοινές και εκτεταμένες.
Συγκεκριμένα νέας σχεδίασης είναι το ταμπλό, το οποίο διαθέτει 10ιντση οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Διατίθενται 18 συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης ενώ υπάρχει η δυνατότητα για εξ αποστάσεως αναβαθμίσεις και διάγνωση βλαβών. Προσφέρεται επίσης συνδεσιμότητα καθώς και δυνατότητες τηλεματικής σε όλες τις σειρές. Η δεύτερη γενιά των ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτει πρόσθετες τεχνολογίες με σκοπό την ασφαλή και άνετη μετακίνηση του οδηγού.
Ένα νέο στοιχείο είναι η δυνατότητα ρύθμισης του ποσοστού ανάκτησης ενέργειας από τον οδηγό από χειριστήρια στο τιμόνι, όπου τα ηλεκτρονικά λαμβάνουν υπόψη διάφορες παραμέτρους, όπως το βάρος του οχήματος και την τοπογραφία της διαδρομής. Για να μην επηρεάζεται η αυτονομία του οχήματος το χειμώνα σε κρύες συνθήκες και για να βελτιστοποιείται η χρήση ενέργειας, έχει τοποθετηθεί μία νέα αντλία θερμότητας στα κόμπακτ ηλεκτρικά βαν.
Βελτιωμένη είναι η ορατότητα χάρη στο σύστημα Dynamic Surround Vision που χρησιμοποιεί εξωτερικές κάμερες, εμφανίζοντας στην κεντρική οθόνη εικόνα για ό,τι κινείται γύρω από το όχημα. Η ασύρματη συνδεσιμότητα η οποία κάνει πρεμιέρα στα νέα μοντέλα, παρέχει σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με το όχημα σε πραγματικό χρόνο. Επιτρέπει να χρησιμοποιούνται τα διαθέσιμα πακέτα υπηρεσιών, η προληπτική συντήρηση, η καθοδήγηση eco drive και η διαχείριση φόρτισης. Επίσης, το Smartphone Station συνδέεται με μια ειδική εφαρμογή που επιτρέπει στο κινητό τηλέφωνο να γίνει ένας πίνακας ελέγχου για το όχημα.
Στα μεγάλα LCV υπάρχει η δυνατότητα υποβοηθούμενης/ ημιαυτόματης οδήγησης επιπέδου 2 μέσω του συνδυασμού Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Lane Centering και Traffic Jam Assist. Αναφορικά με τον ηλεκτρικό δυναμολήπτη (ePTO) των 400V, 70 είναι διαθέσιμος σε όλη την γκάμα επαγγελματικών οχημάτων. Λειτουργεί παίρνοντας ενέργεια από την εγκατεστημένη μπαταρία.