Το Ford Transit Custom ξεκίνησε την εμπορική πορεία του στη χώρα μας και ήδη έχουν πραγματοποιηθεί οι πρώτες πωλήσεις. Το νέο μοντέλο διαπιστώνουμε ότι είναι ακόμη πιο βελτιωμένο και καλύτερο από τον προκάτοχό του σε αρκετά σημεία. Ποια είναι αυτά;
Για να ανακαλύψουμε τα πλεονεκτήματά του το φορτώνουμε με εμπορεύματα στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών, πραγματοποιώντας κατόπιν διανομές στο λεκανοπέδιο. Στη συνέχεια ταξιδεύουμε μέχρι τη Χαλκιδική καταγράφοντας την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου καθώς και την κατανάλωσή του.
Φόρτωμα στη Λαχαναγορά Αθηνών
Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται χωρίς κλειδί, πατώντας μόνο το κουμπί Start/Stop. Στα πρώτα χιλιόμετρα οδηγούμε από τα Βόρεια Προάστια με κατεύθυνση την Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών. Φτάνοντας εκεί, το ενδιαφέρον είναι έντονο από τους εμπόρους, καθώς το συγκεκριμένο βαν είναι ιδανικό για να μεταφέρει τις παραγγελίες τους. Κατευθυνόμαστε στο κατάστημα του Θύμιου Μυλωνά για να ξεκινήσουμε το φόρτωμα της κλούβας με φρούτα. Aναλόγως της έκδοσης, το Ford Transit Custom μπορεί να μεταφέρει φορτία όγκου έως 6,8 κυβικά μέτρων και βάρους έως 1.276 κιλών.
Να αναφέρουμε ότι τοTransit Custom είναι διαθέσιμο με κοντό μεταξόνιο στα 3.100 χιλιοστά ή μακρύ στα 3.500 χιλιοστά και το συνολικό μήκος είναι 5.050 χλστ, και 5.450 χλστ. αντίστοιχα. Στο πιο μακρύ μεταξόνιο χάρη στην ειδική καταπακτή που υπάρχει κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αυξηθεί το μήκος του χώρου φόρτωσης στα 3.475 χλστ. Το ωφέλιμο πλάτος του χώρου φόρτωσης είναι 1.777 χλστ. το οποίο περιορίζεται μεταξύ των θόλων στα 1.392 χλστ. Το ωφέλιμο ύψος είναι 1.405 χλστ. και έτσι μπορούν να μεταφερθούν και φορτία σε υψηλές στοιβασίες. Στην κλούβα χωράνε μέχρι τρεις ευρωπαλέτες εύκολης φόρτωσης χάρη στο άνοιγμα της πλαϊνής θύρας όπως και της δίφυλλης πίσω πόρτας. Το κατώφλι φόρτωσης είναι στα 570 χιλιοστά και φέρει έξτρα ενίσχυση. Οι τρεις πλαφονιέρες με λυχνίες Led προσφέρουν άπλετο φωτισμό βοηθώντας στις βραδινές παραδόσεις.
Κίνηση στην πόλη
Οδηγώντας στο κέντρο της Αθήνας, το πρώτο που παρατηρούμε είναι η αυξημένη ορατότητα που προσφέρουν οι καθρέφτες. Τόσο ο αριστερός όσο και ο δεξιός είναι χωρισμένοι σε δύο τμήματα, όπου το κάτω είναι ευρυγώνιο προσφέροντας διευρυμένο οπτικό πεδίο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ στη χρήση του με πολύ καλό και ακριβές κόψιμο. Επιχειρούμε αρκετές μανούβρες σε διάφορα στενά σημεία και παντού στρίβουμε με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία. Επιπρόσθετα η πίσω κάμερα καθώς και οι περιμετρικοί αισθητήρες με τους οποίους εξοπλίζεται το όχημα μας βοηθούν σημαντικά τόσο στην οπισθοπορεία όσο και στο παρκάρισμα.
Αθήνα – Χαλκιδική
Ξεκινώντας το ταξίδι μας στον αυτοκινητόδρομο έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, Normal, Eco και Slippery. Το σύστημα προσαρμόζει διάφορες ρυθμίσεις, όπως την απόκριση του γκαζιού, προκειμένου να διευκολυνθεί η οδήγηση σε συγκεκριμένες συνθήκες. Σχεδόν σε όλο το ταξίδι μας επιλέγουμε τη λειτουργία Eco όπου επιτυγχάνεται η μέγιστη οικονομία. Στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιούμε το Cruise Control στα 100 χλμ./ώρα με την κατανάλωση να κυμαίνεται περίπου στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτή την ταχύτητα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι, όπως και ο θόρυβος του κινητήρα. Η κλιμάκωση του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου είναι πολύ καλή επιτυγχάνοντας τη βέλτιστη εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα. Ο 2λιτρος κινητήρας γίνεται ιδιαίτερα ζωηρός από τις 1.500 σ.α.λ. αποδεικνύοντας την επάρκειά του σε ισχύ και ροπή, ιδιαίτερα με φουλ φορτίο.
Διαφοροποιημένο εξωτερικά
Οι τροποποιήσεις που έχουν γίνει στο πλαίσιο με την αύξηση του μεταξονίου κατά 200 χιλιοστά έχουν επιφέρει βελτίωση στην αεροδυναμική κατά 13%. Να αναφέρουμε ότι ο μπροστινός άξονας έχει μετατοπιστεί ακόμα πιο μπροστά. Οπτικά αυτό που κάνει ξεχωριστό το Transit Custom είναι η δυναμική σχεδίαση της μάσκας καθώς και τα πιο κομψά φωτιστικά σώματα. Οι ζάντες είναι χαλύβδινες 16 ιντσών, με τάσια. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι το ύψος του οχήματος είναι λίγο κάτω από τα 2 μέτρα που σημαίνει ότι χωράει στα περισσότερα πάρκινγκ τα οποία συχνά έχουν χαμηλό ύψος εισόδου.