Τροχοί & TIR

Νέοι άξονες ZF για ηλεκτρικά λεωφορεία και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης

Ο άξονας AxTrax 2 LF.
Κυριακή 28/07/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Στην εμπορική έκθεση Busworld Τουρκίας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Κωνσταντινούπολη, η ZF παρουσίασε τις τελευταίες τεχνολογίες της για τους κατασκευαστές λεωφορείων και εταιρείες με στόλους λεωφορείων για την παροχή, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας «πιο απαλλαγμένων από εκπομπές άνθρακα, ασφαλέστερων και συν δεδεμένων/ ψηφιοποιημένων δημόσιων μεταφορών». 

Κεντρικό έκθεμα ήταν φυσικά ο άξονας νέας γενιάς AxTrax 2 LF, για αμιγώς ηλεκτρικά, χαμηλοδάπεδα αστικά λεωφορεία. Οι επισκέπτες είδαν επίσης νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης κι ενεργητικής ασφάλειας ADAS της ZF, ενώ μπορούσαν επίσης να δουν από κοντά μια ζωντανή επίδειξη ψηφιακής διαχείρισης στόλου της ZF Bus Connect, και της πλατφόρμας Scalar με χρήση τεχνητής νοημοσύνης. 

.

Ο νέος άξονας AxTrax 2 LF αντιπροσωπεύει την τελευταία εξέλιξη της ZF στην ηλεκτρική κινητικότητα, προσφέροντας σύμφωνα με τον κατασκευαστή, βελτιωμένη απόδοση για την περαιτέρω υποστήριξη του μετασχηματισμού της βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων προς ένα μέλλον χωρίς άνθρακα.

Ο AxTrax 2 LF αποτελεί μέρος του αρθρωτού κιτ e-mobility επόμενης γενιάς της ZF, που μοιράζεται καινοτόμα εξαρτήματα όπως ένας ηλεκτροκινητήρας με τεχνολογία hairpin winding και ένα inverter καρβιδίου πυριτίου (SiC) 800 V. Είναι διαθέσιμος με συνεχή ισχύ έως 360 kW και μέγιστη ροπή έως 37.300 Nm, προσδίδοντάς του μια εντυπωσιακή ικανότητα αναρρίχησης 20% για αρθρωτά λεωφορεία με μικτό βάρος οχήματος έως 29 τόνους -με έναν κινητήριο άξονα. 

Ταυτόχρονα, το AxTrax 2 LF προσφέρει έως και 10% εξοικονόμηση ενέργειας σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Ο συμπαγής σχεδιασμός του, μεγιστοποιεί τον διαθέσιμο χώρο για τον θάλαμο επιβατών, και παρά το γεγονός ότι είναι πιο ισχυρός, ο απαιτούμενος χώρος είναι συγκρίσιμος με αυτόν του προκατόχου (AxTrax AVE). 

Ο νέος άξονας είναι πλήρως συμβατός με τα συστήματα ανάρτησης και πέδησης της ZF. Από την πλευρά του λογισμικού, το AxTrax 2 LF επωφελείται επίσης από την εκτεταμένη εμπειρία της ZF στην ανάπτυξη χαρακτηριστικών, όπως η παρακολούθηση της κατάστασης του άξονα και η κυβερνοασφάλεια. Η παραγωγή του AxTrax 2 LF έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2025.

.

Συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης 

Διαθέτοντας το ευρύτερο χαρτοφυλάκιο ηλεκτρονικών προϊόντων ενεργητικής ασφάλειας της βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων, η ZF έδειξε στην έκθεση τα προϊόντα τελευταίας γενιάς που απευθύνονται σε κατασκευαστές λεωφορείων. Οι πελάτες μπορούν να προμηθεύονται είτε επιλεγμένα, με μονωμένα εξαρτήματα, είτε πλήρη συστήματα. Για παράδειγμα, το φουλ πακέτο GSR II, που παρέχει τις απαιτούμενες πλέον από τη νομοθεσία λειτουργίες, όπως αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα θέασης τυφλού σημείου, και κάμερα οπισθοπορείας. 

Το σύνολο περιλαμβάνει ραντάρ, κάμερες, επεξεργασία εικόνας καθώς και σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών. Στην έκθεση υπήρχε επίσης το σύστημα μετριασμού σύγκρουσης (CMS) της ZF για αστικά λεωφορεία: πρόκειται για ένα «έξυπνο» σύστημα πέδησης που μπορεί να ανιχνεύει ενεργά τα οχήματα, ποδηλάτες και πεζούς που βρίσκονται ή εισέρχονται στην πορεία του οχήματος. Σε περίπτωση πέδησης έκτακτης ανάγκης, το CMS σταματά το λεωφορείο, φροντίζοντας ταυτόχρονα να μην τραυματιστούν οι όρθιοι επιβάτες. Στην έκθεση υπήρχε τέλος και το ηλεκτρο-πνευματικό χειρόφρενο OnHand της ZF.

PreviousNext