Τροχοί & TIR

Scania Kostakis Transporter

Τέσσερις δεκαετίες παρουσίας.
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 23/11/2024 - 10:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η ιστορία μας αυτή τη φορά ξεκινάει ως εξής. Ξημερώματα ταξιδεύουμε από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και πριν το Βελεστίνο συναντούμε έναν εντυπωσιακό συρμό. Από την νταλίκα μέχρι τον τράκτορα, βλέπουμε ένα αψεγάδιαστο σύνολο. Καθώς τον προσπερνούμε, παρατηρούμε τη φωτεινή επιγραφή η οποία αναφέρει το όνομα Thomakos Junior. 

Το μυαλό μας πάει απευθείας στη γνωστή μεταφορική εταιρεία Κωστάκης από τη Χαλκίδα. Τα υπόλοιπα είναι διαδικαστικά πλέον για εμάς. Λίγες ημέρες αργότερα θα έχουμε ένα δυνατό τετ α τετ με το 164 για να το γνωρίσουμε από κοντά, να το φωτογραφίσουμε και φυσικά να σας το παρουσιάσουμε.

Τέσσερις δεκαετίες παρουσίας 

Η μεταφορική Κωστάκης από τη Χαλκίδα έχει πολλά χρόνια παρουσίας στην εθνική μεταφορά και συγκεκριμένα στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Όλα ξεκίνησαν στις αρχές του 1980 από τον Θωμά Κωστάκη. Ο ίδιος εργάστηκε σκληρά, έγραψε εκατομμύρια χιλιόμετρα πίσω από το επαγγελματικό τιμόνι και πλέον βλέπει ότι οι κόποι του ανταμείφθηκαν. Τον ίδιο διαδέχτηκε ο γιος του Παναγιώτης, ο οποίος σήμερα συνεχίζει με τον ίδιο ζήλο και μεράκι για το φορτηγό. 

Από νεαρή ηλικία ο Παναγιώτης περνούσε πάντα τον ελεύθερό του χρόνο στο φορτηγό ακολουθώντας τον πατέρα του σε πολλά ταξίδια, τοπικά αλλά και μακρινά. Έτσι απέκτησε σημαντική προϋπηρεσία, καθώς επίσης εμπειρία και γνώσεις. Άλλωστε τα δύο τελευταία είναι απαραίτητα σε όλους τους επαγγελματίες οδηγούς. Η εμπειρία θεωρούμε ότι είναι το παν για να μπορεί να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες της δουλειάς. Επίσημα ξεκίνησε το 2008 με την απόκτηση του επαγγελματικού διπλώματος, αλλά μέχρι τότε γνώριζε ήδη από έξω και ανακατωτά το φορτηγό αλλά και τη δουλειά. 

Super Beauty!
Super Beauty!

Scania team 

Στο παρελθόν έχουμε φωτογραφίσει και άλλα φορτηγά της εταιρείας Κωστάκης και αυτό που έχουμε να επισημάνουμε είναι ότι όλα έχουν τη δική τους μοναδική ταυτότητα. Με ξεχωριστή σχεδίαση και διαλεγμένα αξεσουάρ αποτελούν τα Super Trucks της εθνικής. Κανένα δεν μοιάζει με κάποιο άλλο. Ωστόσο με το που τα δεις, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι είναι του ίδιου ιδιοκτήτη, πολύ απλά γιατί σε όλα έχει βάλει την ίδια αγάπη και μεράκι.

164 η κλασική αξία 

Τα Scania 164 πλέον διανύουν την τρίτη δεκαετία της ζωής τους. Σε μια σύντομη ιστορική αναδρομή να αναφέρουμε ότι το μοντέλο 164 κατασκευάστηκε από το 2000 έως το 2004 και συνολικά έχουν πωληθεί 22.267 μονάδες. Ο 15,6 λίτρων κινητήρας του είναι διαθέσιμος σε δύο ιπποδυνάμεις στους 480 και 580 ίππους. Στη χώρα μας προτιμήθηκε από μεταφορείς τόσο για την εθνική όσο και για τη διεθνή μεταφορά, με αιχμή του δόρατος φυσικά τον αποδοτικό V8 κινητήρα. Σήμερα κυκλοφορούν ακόμη πολλά 164 στην Ελλάδα και αυτό που μας χαροποιεί είναι ότι αρκετά από αυτά βρίσκονται σε άριστη κατάσταση. 

Ένα πραγματικό κόσμημα είναι και αυτό της μεταφορικής Κωστάκης το οποίο στην κυριολεξία λάμπει. Πριν κυκλοφορήσει όμως στους δρόμους δέχτηκε τις απαραίτητες πινελιές από Έλληνες τεχνίτες. Αυτό που μας αρέσει στο συγκεκριμένο 164 είναι ότι σχεδόν διατήρησε τη γνήσια ταυτότητά του. Η μοναδική εξωτερική αλλαγή αφορά τα πλαϊνά σπόιλερ τα οποία προέρχονται από το μοντέλο R. Εξωτερικά κυριαρχεί η διχρωμία με γκρι χρώμα και μαύρες πινελιές τα οποία δημιουργούν μια ξεχωριστή αντίθεση. Από εκεί και πέρα έχει όλα τα καλούδια επάνω του τα οποία προσθέτουν έξτρα αξία ομορφιάς, όπως μαρκίζες, προβολείς, ζάντες και τενόρια. 

Κρυφοί και φανεροί φωτισμοί κατάλληλοι για τα βραδινά δρομολόγια
Κρυφοί και φανεροί φωτισμοί κατάλληλοι για τα βραδινά δρομολόγια

Όσο εντυπωσιακό είναι εξωτερικά άλλο τόσο είναι και στο εσωτερικό του, μετά την παρέμβαση του Βασίλη Αριτζόγλου. Ξήλωσε όλη την παλιά ταπετσαρία και στη θέση της τοποθέτησε νέα η οποία μετέτρεψε την καμπίνα σε πολυτελή σουίτα. Άλλωστε μετά από είκοσι τρία χρόνια στην πλάτη της, μια ριζική ανανέωση της καμπίνας είναι το καλύτερο δώρο για το ίδιο το 164 το οποίο θα συνεχίσει για πολλά χρόνια ακόμη να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον ιδιοκτήτη του.

PreviousNext