Τροχοί & TIR

Νέο Nissan Interstar. Αναγέννηση

Η Nissan λανσάρει την τρίτη γενιά του μεγάλου της van, το οποίο με νέο εμπρός άξονα, κοντύτερο μεταξόνιο, νέα καμπίνα με ευρηματική διαμόρφωση, μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις «κλούβα» και μία ηλεκτρική έκδοση με εντυπωσιακή αυτονομία, αποτελεί το νεότερο μεγάλο van της ευρωπαϊκής αγοράς –οι μεγάλες εγγυήσεις για τη γραμμή μετάδοσης κίνησης φροντίζουν
να το τοποθετούν στην κορυφή του ενδιαφέροντος.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Φωτογραφίες: Nissan, Β.Δ. | Σάββατο 11/01/2025 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Nissan πάντα είχε μία ιδιαίτερα ευρεία γκάμα επαγγελματικών οχημάτων, και ισχυρή παράδοση στην Ευρώπη στα LCV γενικά, στα μεγάλα van ειδικότερα, ενώ μέχρι και σχετικά πρόσφατα, υπήρχαν και φορτηγά διανομών και μεσαίου τονάζ του Ιάπωνα κατασκευαστή που επιχειρεί πλέον να ανακαταλάβει σημαντικό μερίδιο αγοράς στα επαγγελματικά οχήματα στη γηραιά ήπειρο. 

Το γνωστό στους Έλληνες μεταφορείς Cabstar/NT400 διέγραψε μία πορεία σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι τον τερματισμό της διάθεσής του το 2019, ενώ και το μεσαίο Atleon (ΝΤ500 αργότερα) διατέθηκε και στη χώρα μας. Η διακοπή της παραγωγής και διάθεσης του Navara στην Ευρώπη, και η απόσυρση των φορτηγών μείωσαν το αποτύπωμα των Ιαπώνων στην αγορά, αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα η εταιρεία δείχνει νέα δυναμική και πρόθεση να γεμίσει και πάλι τις αντιπροσωπείες με επαγγελματικά Nissan. 

Η πρώτη γενιά του Interstar, του οχήματος του οποίου τη νέα γενιά κληθήκαμε να γνωρίσουμε στη Βαρκελώνη, κυκλοφόρησε το 2002. Από το 2011 μέχρι το 2021 η ονομασία άλλαξε σε NV400, και από το 2021 επανήλθε η αρχική. Η τρίτη γενιά του μοντέλου λοιπόν, βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα του νέου Renault Master («Διεθνές Van της Χρονιάς 2025»), με το οποίο κατασκευάζονται μαζί στη γραμμή παραγωγής του Batilly στη Γαλλία, δεν έχει ούτε βίδα κοινή με το απερχόμενο μοντέλο, και είναι αυτή τη στιγμή το νεότερο μεγάλο van της αγοράς, και αυτό με τις καλύτερες σε διάρκεια εγγυήσεις –5 χρόνια, ή 160.000 χιλιόμετρα για το ντίζελ μοντέλο, και 8 χρόνια, ή 160.000 χιλιόμετρα για τις μπαταρίες του ηλεκτρικού.

Σχεδιασμός, καμπίνα 

Όπως σε κάθε αντίστοιχη κοινοπραξία, η όποια διαφοροποίηση στο ντιζάιν ενός οχήματος που μοιράζονται μεταξύ τους οι κατασκευαστές, βρίσκεται σχεδόν αποκλειστικά στο εμπρός ένα τρίτο του αμαξώματος. Κι εδώ, οι Ιάπωνες τα έχουν καταφέρει περίφημα. Το νέο Interstar συνδυάζει δύο σχεδιαστικά ιδιώματα της Nissan (Ιnterlock 1.0 + V-Motion) για να δημιουργηθεί ένα εμπρός μέρος που παραπέμπει ευθέως στα τελευταίας εσοδείας SUV της εταιρείας, ενώ βλέποντάς το από κοντά, μας θυμίζει έντονα και μεγάλο τράκτορα με τα οριζόντια φωτιστικά σώματα, το μεγάλο λογότυπο και τις παχιές γρίλιες της μάσκας. Συνολικά, αναδίδει μία εικόνα σκληροτράχηλου εργαλείου εμπλουτισμένου με στοιχεία που προδίδουν άμεσα πως εδώ έχεις να κάνεις με το πιο μοντέρνο μεγάλο van της αγοράς.

Το εσωτερικό της καμπίνας –στην προκειμένη περίπτωση, του ντίζελ μοντέλου- μαρτυρά αμέσως τη νεότητα του μοντέλου.
Το εσωτερικό της καμπίνας –στην προκειμένη περίπτωση, του ντίζελ μοντέλου- μαρτυρά αμέσως τη νεότητα του μοντέλου.

Διαμορφώσεις, εκμετάλλευση, γραμμή μετάδοσης κίνησης 

Το νέο Nissan θα λανσαριστεί με μια πλήρη γκάμα που σε πλήρη ανάπτυξη, θα καλύπτει όλες τις μεταφορικές εφαρμογές της κατηγορίας. Θα περιλαμβάνει 40 βασικές διαμορφώσεις, με ωφέλιμο όγκο στον χώρο φόρτωσης που θα κυμαίνεται από 11 έως 22 κυβικά μέτρα, με μεγαλύτερο άνοιγμα 40 χιλ. (1.312 χιλ. τώρα) στη συρόμενη πλαϊνή πόρτα και μακρύτερο κατά 100 χιλ. δάπεδο (μήκος δαπέδου 3.225 χιλ. για το L2 και 3.855 για το L3).

Αρχικά πάντως, οι επιλογές περιορίζονται ανάμεσα σε πάνελ van και crew cab, ενώ όλα τα ντίζελ Interstar διατίθενται στους 3,3 3,5 (και αργότερα) 4,0 τόνους μικτού. Tα ηλεκτρικά Interstar-e θα διατίθενται σε εκδόσεις 3,5 3,8 και 4,0 τόνων.

To Interstar-e με τη μεγάλη μπαταρία των 87 kWh είναι ικανό να καλύψει έως και 460 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση
To Interstar-e με τη μεγάλη μπαταρία των 87 kWh είναι ικανό να καλύψει έως και 460 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση

Οδήγηση 

Αν συμφιλιωθείς με την εκκεντρική επιλογή της ποτηροθήκης ως χειρολαβή, είναι εύκολο να εισέλθεις στην καμπίνα. To κάθισμα είναι άνετο και με σωστή στήριξη, και η εργονομία πολύ προσεγμένη. Η δεύτερη εκκεντρική επιλογή που υιοθέτησαν από τους συναδέλφους τους της Renault, είναι τα τέσσερα χειριστήρια (τρία δεξιά και ένα αριστερά) στην κολόνα του τιμονιού, αντί για τα δύο (και υπεραρκετά) που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των κατασκευαστών, αλλά αργά ή γρήγορα το συνηθίζεις. Η ορατότητα είναι εξαιρετική, και οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει με τη διαμόρφωση του καπό και του ταμπλό να φτιάξουν ένα μεγάλο van του οποίου ο οδηγός συνηθίζει αμέσως τις διαστάσεις –τα άκρα του προφυλακτήρα τα αντιλαμβάνεσαι σχεδόν τόσο εύκολα όσο και σε ένα… Nissan Juke.

Περισσότερα για το νέο Nissan Interstar θα διαβάσετε στο τεύχος Ιανουαρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext