Τροχοί & TIR

Πρώτη δοκιμή Mercedes-Benz Actros L. Αστέρι από το μέλλον με κινητήρα ντίζελ

Δοκιμάζουμε πρώτοι στην Ευρώπη την καινούργια ναυαρχίδα της Mercedes-Benz Trucks -το νέο Actros L με την ProCabin, με το ριζοσπαστικό παρουσιαστικό, το ακόμη πιο εκλεπτυσμένο εσωτερικό της καμπίνας και τις ουσιαστικές αλλαγές στη γραμμή μετάδοσης κίνησης.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Φωτογραφίες: Michael Kern | Σάββατο 04/01/2025 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Mercedes-Benz Trucks το γράφει ξεκάθαρα στον διαμορφωτή στην ιστοσελίδα της πως όσοι ενδιαφέρονται για το Actros L στη μορφή που όλοι γνωρίζουμε, θα πρέπει να βιαστούν: «Διαθέσιμο μόνο μέχρι τις αρχές του 2025», αναφέρει για το γνωστό σε όλους Actros L το οποίο παρουσιάστηκε το 2011, και πλέον, φτάνει στο τέλος του δρόμου. 

Αργότερα το 2025, οι πελάτες (και στην Ελλάδα) θα μπορούν να παραγγείλουν μόνο το νέο Actros L με την ProCabin που οδηγήσαμε για πρώτη φορά στο Αννόβερο και σας το παρουσιάζουμε.

Ρήξη με το παρελθόν 

Στο Αννόβερο λοιπόν, αιφνιδιαστήκαμε είναι η αλήθεια, καθώς ήταν δύσκολο να ξεχωρίσουμε το ντίζελ νέο Actros L από το αμιγώς ηλεκτρικό eActros 600. Τα δύο μοντέλα είναι τόσο ίδια σε σχεδιασμό που είναι σαν να αντικρίζεις το είδωλο του ενός στον καθρέπτη, και πρέπει να ψάξεις για να καταλάβεις ποιο είναι τι, καθώς μέχρι και οι εισαγωγές αέρα είναι ολόιδιες. 

Το «δικό μας» πάντως πετρελαιοκίνητο Actros L το βρήκαμε χωρίς κόπο μόνο επειδή μας περίμενε δίπλα του ο υπεύθυνος δοκιμών της Mercedes-Trucks. Είχαμε δει το νέο μοντέλο ως στατικό έκθεμα σε κάποιες παρουσιάσεις, αλλά εδώ επρόκειτο για το πρώτο όχημα στο οποίο επιτρέπεται η οδήγηση. 

Όπως το βλέπουμε στη νέα μεταλλική βαφή (crystal green), το κοντράστ με το έντονα γωνιώδες προηγούμενο μοντέλο, «βγάζει μάτια». Όπου και να κοιτάξεις, το νέο Actros L έχει είτε καμπύλες, ή στρογγυλεμένες επιφάνειες, και είναι φανερό πως η κύρια ιδέα των σχεδιαστών ήταν να δημιουργήσουν ένα όχημα με τη μικρότερη δυνατή αντίσταση στον αέρα. Έτσι, δημιούργησαν ένα μοναδικό, όσο και εντυπωσιακό, σχήμα, το οποίο όμως απαιτεί από τον οδηγό μια εξοικείωση, όπως για την πρόσβαση στο εμπρός μέρος για να καθαρίσει το παρμπρίζ αλλά και για την είσοδό του στην καμπίνα και αυτό γιατί τα αεροδυναμικά καλύμματα γύρω από τα σκαλοπάτια περιορίζουν οπτικά την επιφάνεια των σκαλοπατιών. 

Αυτό συμβαίνει γιατί, σε αντίθεση με το προηγούμενο Actros, οι θόλοι των τροχών είναι τώρα στερεωμένοι πάνω στο σασί, δεν ανεβαίνουν δηλαδή μαζί με την ανάκλιση της καμπίνας. Βλέπουμε λοιπόν, ότι η συνέχεια του θόλου των τροχών σε αυτή την καμπίνα, γνωστή ως «ProCabin», είναι τώρα στο ίδιο επίπεδο, με τον προφυλακτήρα πιο μπροστά και γύρω από τη γωνία στο μπροστινό μέρος, με τρόπο που είναι σίγουρα ευνοϊκός από αεροδυναμική άποψη. 

Οικείο και πολυτελές περιβάλλον
Οικείο και πολυτελές περιβάλλον

Για το Actros L με την Procabin, ένα πράγμα είναι σίγουρο: η ομαλότητα των επιφανειών, η επιτυχημένη κυρτότητά τους και η αεροδυναμική φροντίδα της κάθε λεπτομέρειας είναι εντυπωσιακή. Γι' αυτό, όταν εξοπλίζεται με το πακέτο Aero, τα… σικάτα καλύμματα των τροχών κρύβουν τις ζάντες, τις κεφαλές των αξόνων και τα παξιμάδια των τροχών συμβάλλοντας έτσι στην άψογη διαχείριση των στροβιλισμών του αέρα. Για να συμπληρώσουμε αέρα στα ελαστικά, είναι απαραίτητο να ανοίξουμε το κεντρικό τάσι, πάνω στο οποίο είναι κομψά τοποθετημένο το αστέρι της Mercedes. Το ίδιο ισχύει και για να φτάσει κάποιος στα μπουλόνια των τροχών. 

Κλείνοντας κάθε διάκενο με χειρουργική ακρίβεια, και εξετάζοντας τρόπους για να διαχειρίζεται το Mercedes τις αεροδυναμικές αντιστάσεις, ο συνοδηγός μας εξηγεί ότι το αντάλλαγμα για τον ιδιοκτήτη είναι σημαντικό, καθώς προκύπτει έως και 3% οικονομία στο ντίζελ. 

Από ένα ύψος και πάνω, το κάλυμμα του εμπρός τμήματος μπορεί να μείνει σταθερό σε οποιαδήποτε θέση –δεν πηγαίνει δηλαδή αυτόματα προς τα πάνω, αλλά μένει όπου ακριβώς θέλει ο οδηγός, ή ο μηχανικός.
Από ένα ύψος και πάνω, το κάλυμμα του εμπρός τμήματος μπορεί να μείνει σταθερό σε οποιαδήποτε θέση –δεν πηγαίνει δηλαδή αυτόματα προς τα πάνω, αλλά μένει όπου ακριβώς θέλει ο οδηγός, ή ο μηχανικός.

Τι άλλο άλλαξε; Η αναδίπλωση των (μεγαλύτερων πλέον) κάθετων πτερυγίων στο πίσω τμήμα της καμπίνας. Τώρα τα πτερύγια δεν περιστρέφονται πλέον πίσω από την καμπίνα, αλλά γλιστρούν προς τα εμπρός κατά μήκος του πλευρικού τοιχώματος: αυτό απελευθερώνει περισσότερο χώρο για την επιβίβαση του οδηγού στον χώρο ανάμεσα σε τράκτορα και τρέιλερ. Ωστόσο, όταν τα πτερύγια είναι διπλωμένα στην καμπίνα, εμποδίζουν το άνοιγμα των εξωτερικών ντουλαπιών.

Διαβάστε περισσότερα για το Mercedes-Benz Actros L στο τεύχος Ιανουαρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext