Η Irizar, η αγαπητή στους Έλληνες λεωφορειούχος εταιρεία από τη χώρα των Βάσκων, έχει αυτή τη στιγμή ένα γεμάτο βιβλίο παραγγελιών σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται, και έχει αφήσει για τα καλά πίσω της τη δύσκολη –για όλους τους κατασκευαστές λεωφορείων- περίοδο της πανδημίας.
Η εταιρεία έχει κάνει μια σειρά λανσαρισμάτων, κυρίως αστικών και intercity λεωφορείων, με κάθε είδος γραμμής μετάδοσης κίνησης από LNG μέχρι αμιγώς ηλεκτρικά και με fuel cell. Στη χώρα μας ωστόσο, Ιrizar ίσον πούλμαν και ανάμεσα στη γκάμα των τουριστικών της εταιρείας από τη χώρα των Βάσκων, ξεχωρίζει η ναυαρχίδα της, ένα υπερυψωμένο πούλμαν για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, το άκρως επιβλητικό i8.
Διατίθεται είτε ως integral μοντέλο, απευθείας δηλαδή από την Irizar, ή με σασί και γραμμή μετάδοσης κίνησης από κατασκευαστές όπως η Volvo, επιλογή η οποία είναι και η αποκλειστική προτίμηση των Ελλήνων λεωφορειούχων.
Χώρος επιβατών
Η είσοδος στο εσωτερικό και η ροή των επιβατών είναι εύκολες, χάρη στα σωστά διαμορφωμένα σκαλοπάτια και το μεγάλο άνοιγμα των θυρών {900 χιλ.). Ο διάδρομος διαθέτει ικανοποιητικό πλάτος, το ωφέλιμο ύψος είναι 2.010 χιλιοστά, και η επένδυση σε «λουκ» ξύλου είναι όμορφη και συμβάλλει στη δημιουργία μίας πολυτελούς ατμόσφαιρας στο εσωτερικό. Τα τζάμια είναι φιμέ (με σκίαση 35%) χωρίς όμως να σκοτεινιάζουν το σαλόνι, κάτι που δεν είναι επιθυμητό σε μοντέρνο πούλμαν, όπου το εσωτερικό οφείλει να είναι φωτεινό. Τα πλαστικά στα πλαϊνά πείθουν ως προς την ποιότητά τους και τη μακροημέρευσή τους, ενώ δείγμα του «ψαγμένου» διακόσμου είναι το γεγονός ότι, έχει γίνει γενναιόδωρη χρήση αλουμινίου και ανοξείδωτου ατσαλιού, ακόμη και σε απρόβλεπτα σημεία –το μεγάλο μόνιτορ των 22 ιντσών περιβάλλεται από δύο «φιλέτα» αλουμινίου. Η χωρητικότητα για αποσκευές στα 11,10 κυβικά μέτρα (με τουαλέτα) είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Παντού υπάρχουν πινελιές πολυτέλειας, όπως στις ιδιαίτερα καλαίσθητες χειρολαβές σε μαύρη λάκα. Η όμορφη ατμόσφαιρα συνεπικουρείται από τις ποιοτικές επενδύσεις των καθισμάτων και τον κρυφό φωτισμό LED (θερμό, ή ψυχρό). Τα καθίσματα (ανά δυάδα) έχουν θύρες USB, ή προαιρετικά, παροχές 220V. Στο i8, όπως και σε όλα τα πούλμαν της Irizar, στάνταρ είναι περίπου τα… πάντα, και ουσιαστικά, ο πελάτης, για το μόνο με το οποίο θα αφιερώσει χρόνο ως προς τη διαμόρφωση του λεωφορείου, είναι να επιλέξει τον τύπο και τον κατασκευαστή των ελαστικών.

Χώρος εργασίας οδηγού
Η θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετική κατόπτευση του εξωτερικού περιβάλλοντος, η στήριξη από το κάθισμα της Isri (6860 ΝΤS-2), με υποβραχιόνιο στη δεξιά πλευρά, και ρύθμιση υποστήριξης οσφυϊκής χώρας είναι κορυφαία. Ο πίνακας οργάνων έχει ψηφιακή οθόνη 6,5 ιντσών και όμορφα γραφικά. Το i8 διαθέτει επίσης μία νέα οθόνη στην κεντρική κονσόλα, με καινούργιο σύστημα διεπαφής (HMI), της οποίας ο χειρισμός γίνεται σχεδόν διαισθητικά από τον οδηγό, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Irizar. Μεταξύ των νέων δυνατοτήτων που αυτή προσφέρει, περιλαμβάνονται εκτεταμένα διαγνωστικά για το πλήρες όχημα και τη γραμμή μετάδοσης κίνησης, σύστημα πλοήγησης ειδικά για βαρέα οχήματα, και φυσικά, σύστημα πολυμέσων ικανό να αναπαράγει εικόνα και ήχο από κάθε πιθανή πηγή –και το κινητό τηλέφωνο του οδηγού.
