Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Η χρονιά επιφυλάσσει εκπλήξεις

Διάστημα Ιανουάριος 2025 & Σύγκριση Ιανουαρίου 2025/2024
από Θάλεια Αγριμανάκη | Κυριακή 09/03/2025 - 00:28
Κοινοποίηση στα Social Media
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Με δυνατό κράτημα των ταξινομήσεων καινούργιων φορτηγών και με φουλ γκάζια για τα μεταχειρισμένα, ξεκίνησε το 2025, μια χρονιά που έχει ήδη αναζωπυρώσει διάφορα σενάρια για το μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών και κατ’ επέκταση των πωλήσεών τους. 

Ο ανταγωνισμός Ευρώπης-Κίνας φουντώνει με τη «γηραιά» να επιβάλλει δασμούς στους Κινέζους, αλλά να μην δέχεται τους δασμούς του Τραμπ για τα αυτοκίνητα που εξάγει στις Η.Π.Α. , ενώ και στο εσωτερικό της ΕΕ μαίνεται, κάπως αθόρυβα, η αντιπαράθεση μεταξύ των Ευρωπαίων με εργοστάσια στην Ευρώπη και εκείνων με εργοστάσια ή συμπαραγωγές στην Κίνα. 

Όμως ακόμη μεγαλύτερη, κρίσιμη θα λέγαμε, είναι η σφοδρή αντίδραση των κατασκευαστών κατά των στόχων της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2030, καθώς διαπιστώνουν ότι οι επαγγελματίες στη συντριπτική τους πλειονότητα παραμένουν στο ντίζελ. 

Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, η Daimler Trucks καλεί την ΕΕ «να εγγυηθεί την πώληση πετρελαιοκίνητων οχημάτων και στο μέλλον, χωρίς πρόστιμα και ποινές». Απομένει να δούμε τις εξελίξεις που μας επιφυλάσσουν οι επόμενοι μήνες και τις οποίες φυσικά θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον. 

Επιστρέφοντας στις ταξινομήσεις του πρώτου μήνα, βλέπουμε το αρνητικό πρόσημο μπροστά σε όλες τις κατηγορίες των καινούργιων οχημάτων και, αντίθετα, οι ταξινομήσεις των μεταχειρισμένων να κερδίζουν πολλαπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι. Στον πίνακα των βαρέων η Scania φιγουράρει στην πρώτη θέση, όπως και η Ford στα ελαφρά επαγγελματικά. 

Στα τρέιλερ, η Schmitz προηγείται και αναμένεται να αυξήσει σημαντικά το μερίδιό της καθώς έρχεται προς ταξινόμηση μεγάλος αριθμός θαλάμων και κουρτινών, όλα με σήμα το ελεφαντάκι. 

Στο ίδιο τεύχος #440

Το Σημείωμα του Εκδότη Μάρτιος 2025
PreviousNext