Τροχοί & TIR

Τα πρώτα στοιχεία για το νέο Sprinter

Τους επόμενους μήνες, η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει μια ολοκαίνουργια γκάμα ελαφρών επαγγελματικών –μέχρι τότε, είδαμε μία αδρή εικόνα του ντιζάιν του νέου Sprinter, από την οποία προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τις κυριότερες αλλαγές.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 13/12/2025 - 10:59
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το 2026 σηματοδοτεί μία σημαντική επέτειο για τη Mercedes Benz Vans, καθώς συμπληρώνονται 130 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου επαγγελματικού οχήματος του κατασκευαστή. 

Με αφορμή λοιπόν, τη συγκεκριμένη συγκυρία η οποία ονομάζεται «130 χρόνια Μεταφορές», βρεθήκαμε στο Βάιμπλινγκεν, μία μικρή πόλη δίπλα στη Στουτγκάρδη, όπου ο κατασκευαστής μας έδειξε σε ένα ειδικά διαμορφωμένο δωμάτιο δύο οχήματα και έναν… ογκόλιθο πάνω στον οποίο είχε σμιλευθεί μία εικόνα του Sprinter επόμενης γενιάς. 

Υπήρχαν επίσης, στους εξωτερικούς χώρους, Sprinter από όλες τις γενιές από το 1995 μέχρι σήμερα, σε ποικιλία διαμορφώσεων και αμαξωμάτων. Συνομιλώντας με τους σχεδιαστές, καταγράψαμε τα πρώτα ουσιαστικά στοιχεία για το μεγάλο van της εταιρείας.

Νέα πλατφόρμα «VAN» 

Στο σκοτεινό δωμάτιο είχαν τοποθετηθεί μαζί το παλαιότερο, διατηρημένο σε λειτουργική κατάσταση όχημα διανομών στον πλανήτη –ένα Benz «Kombinations-Lieferwagen» του 1899– δίπλα σε ένα σύγχρονο eSprinter του 2025, και τον ογκόλιθο, ένα εκφραστικό, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, γλυπτό με όψη πέτρας, το οποίο οι άνθρωποι του κατασκευαστή ονομάζουν «The Boulder». 

Το γλυπτό –μήκους 6,5 μέτρων, ύψους 2,75 μέτρων και πλάτους 2,5 μέτρων– προσφέρει ουσιαστικά, μια πρώτη ματιά στην επόμενη γενιά του Sprinter. Σκαλισμένο σε ένα συμπαγές κομμάτι υλικού, αποκαλύπτει σταδιακά τις πρώτες γραμμές και τις λεπτομέρειες της σχεδίασης του μελλοντικού μοντέλου, προϊδεάζοντας για ένα διαφορετικό εξωτερικό design που ανταποκρίνεται, σύμφωνα με την εταιρεία, στη μεγάλη ποικιλία αναγκών και απαιτήσεων των πελατών. Παράλληλα, δίνει μια αίσθηση των διαστάσεων του επόμενου επαγγελματικού Van της Mercedes-Benz. 

Αυτό που σημειώσαμε είναι ότι, το Boulder δίνει την πρώτη ουσιαστική εικόνα όχι μόνο του νέου Sprinter, αλλά και του μελλοντικού Vito. Αμφότερα, το μεσαίο και το μεγάλο μοντέλο δηλαδή, θα βασίζονται στην καινούργια πλατφόρμα «VAN», η οποία αρχικά σκοπός ήταν να είναι αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών LCV στην Ευρώπη είναι ακόμη πολύ χαμηλές για να προχωρήσει η Mercedes σε μία τέτοια κίνηση: Η πρώτη ονομασία της ήταν αποκλειστικά και μόνο VAN.EA (από το Electric Architecture), ενώ τώρα θα υπάρχει και η VAN.CA (από το Combustion Architecture) για τα van με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό σίγουρα επιτάσσει αλλαγές στο ντιζάιν καθώς, τα νέα μοντέλα θα πρέπει να είναι ικανά να φιλοξενούν τόσο ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης, όσο και κινητήρες εσωτερικής καύσης και κιβώτια ταχυτήτων.

Τι αλλάζει στον σχεδιασμό – ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα λανσαρίσματος 

Ακόμη και πάνω στο ανάγλυφο του Boulder, το νέο σχέδιο είναι ουσιαστικά φανερό αν παρατηρήσεις προσεκτικά. Η κύρια αλλαγή είναι το πολύ τετραγωνισμένο σχήμα –το Sprinter της τρέχουσας γενιάς αντίθετα, έχει ένα πιο κωνικό «τελείωμα» στο πίσω μέρος της κλούβας. 

Οι σχεδιαστές μας είπαν ότι, αυτό συμβαίνει προκειμένου να μεγαλώσει ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης και να είναι πιο εύκολη η δουλειά των υπερκατασκευαστών. Από εκεί και πέρα, η μάσκα είναι πραγματικά τεράστια και πα ραπέμπει στην επιβατική εκδοχή που έδειξε η Mercedes με το Vision V. Οι γραμμές του σχεδίου διαφέρουν πολύ από τα υπάρχοντα Sprinter καθώς, το καπό έχει κατέβει πολύ χαμηλά, και το παρμπρίζ είναι φανερά πιο κάθετο. 

Επίσης, από τα συμφραζόμενα καταλάβαμε ότι, ο προφυλακτήρας θα είναι λιγότερο «επιθετικός» προφανώς τοποθετημένος πιο ψηλά. Όσο για το εσωτερικό της καμπίνας, θα αντανακλά κι αυτό το τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος. Αναφορικά με τη μικρή κατηγορία, από τη στιγμή που σταματά η συνεργασία με τη Renault και η παραγωγή του Citan, η Mercedes δεν έχει άμεσα σχέδια για πιθανό αντικαταστάτη. Όσο για το λανσάρισμα, ειδικά του Sprinter, τα στελέχη του κατασκευαστή δεν μοιράστηκαν το παραμικρό, ούτε καν το έτος που θα δούμε τα νέα van στην αγορά. 

Είναι σίγουρα το πιο καλά φυλαγμένο μυστικό της εταιρείας –δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο ούτε για τη γραμμή μετάδοσης κίνησης. Η μόνη πρόγευση είναι πως μοντέλα προ-παραγωγής της VLE κάλυψαν απόσταση 1.100 χιλιομέτρων με μόλις δύο 15λεπτες στάσεις για φόρτιση. Η νέα αρχιτεκτονική θα αποτελέσει τη βάση όλων των νέων μεσαίων και μεγάλων Van της Mercedes- Benz. Το δεδομένο που έχουμε αυτή τη στιγμή για το πρώτο όχημα που θα χρησιμοποιεί τη νέα modular πλατφόρμα «VAN» είναι η παρουσίαση της νέας (αμιγώς ηλεκτρικής) VLE στις αρχές του 2026 και κάποια στιγμή αργότερα της ultra-premium VLS και κατόπιν τα μεσαία van και τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ που θα βασίζονται στην πλατφόρμα VAN.CA.

Περισσότερα στοιχεία για το νέο Sprinter θα διαβάσετε στο τεύχος Δεκεμβρίου - Βρείτε το εδώ

Στο ίδιο τεύχος #448

.
.
PreviousNext