Σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις μεταξύ του υπουργείου, του δήμου Ελευσίνας, της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και της Ελληνικά Πετρέλαια προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο επαναχρησιμοποίησης της μετρικής γραμμής σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο.

Στο θέμα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Περιφερειακό Συνέδριο «Για την Ανάταξη της Δυτικής Αττικής» τονίζοντας το ενδιαφέρον που υπάρχει από τα ΕΛΠΕ λόγω της γειτνίασης της γραμμής με τα διυλιστήρια σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο και στο ενδεχόμενο τα Ελληνικά Πετρέλαια να χρηματοδοτήσουν το έργο.

Η μετρική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιά – Πάτρας (τμήμα των σιδηροδρόμων Πελοποννήσου – ΣΠΑΠ) σταμάτησε τη λειτουργία της το 2007 και το μεγαλύτερο τμήμα της έχει αποξηλωθεί για τη δημιουργία της νέας γραμμής Αθήνας – Πάτρας. Σε λειτουργία σήμερα παραμένει το τμήμα του Προαστιακού της Πάτρας ενώ ανενεργό παραμένει το τμήμα από Αγίους Αναργύρους ως και Κόρινθο.

Πάντως, στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής προβλέπεται η αξιοποίηση της μετρικής γραμμής για την εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών καθώς η γραμμή διέρχεται μέσα από την Ελευσίνα και τον Ασπρόπυργο, αλλά μέχρι σήμερα δεν είχε τεθεί καμία ολοκληρωμένη πρόταση.