Τροχοί & TIR

Αναθεώρηση των κανόνων οδήγησης από την Επιτροπή Μεταφορών

Οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού υιοθέτησαν τη θέση τους για την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για την άδεια οδήγησης με 22 ψήφους υπέρ, 21 κατά και δύο αποχές. Με περισσότερες
Παρασκευή 08/12/2023 - 13:47
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού υιοθέτησαν τη θέση τους για την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για την άδεια οδήγησης με 22 ψήφους υπέρ, 21 κατά και δύο αποχές. Με περισσότερες από 20.000 ζωές να χάνονται στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, οι ευρωβουλευτές θέλουν να διασφαλίσουν ότι οι νέοι κανόνες συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, εκτός από την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ.

Ισχύς αδειών οδήγησης

Οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού συμφώνησαν ότι οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν τουλάχιστον για 15 χρόνια για μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα και πέντε χρόνια για φορτηγά και λεωφορεία, με ορισμένες εξαιρέσεις. Πρότειναν επίσης να καταστούν υποχρεωτικοί οι υγειονομικοί έλεγχοι κατά την έκδοση και ανανέωση άδειας οδήγησης.

Αρχάριοι και συνοδευόμενοι οδηγοί

Σύμφωνα με τους προτεινόμενους κανόνες, οι άπειροι οδηγοί θα πρέπει να υποβληθούν σε δοκιμαστική περίοδο οδήγησης τουλάχιστον δύο ετών κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί, όπως αυστηρότερες ποινές για μη ασφαλή οδήγηση και όριο έως 0,2 g/l αλκοόλ κατά την οδήγηση.

Για να μετριαστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφωνούν να επιτρέψουν σε άτομα ηλικίας 18 ετών να αποκτήσουν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως και 16 επιβάτες, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Εάν δεν το κάνουν, το όριο ηλικίας αυξάνεται στα 21. Επιπλέον, άτομα ηλικίας 17 ετών θα μπορούσαν επίσης να δικαιούνται άδεια οδήγησης φορτηγών εάν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.

Οι ευρωβουλευτές των μεταφορών υποστηρίζουν μια πρόταση προσαρμογής της εκπαίδευσης των οδηγών ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα οι οδηγοί για πραγματικές καταστάσεις οδήγησης και να αναπτύξουν την επίγνωσή τους σχετικά με τους κινδύνους, ιδίως σε ευάλωτους χρήστες όπως πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, οι κίνδυνοι στα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και η χρήση του οχήματος σε σχέση με το περιβάλλον και τις εκπομπές θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος των δοκιμών οδηγού.

Ψηφιακή άδεια οδήγησης

Για τη στήριξη της ενιαίας αγοράς της ΕΕ, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της παροχής στους οδηγούς της δυνατότητας να αποκτούν ψηφιακή άδεια οδήγησης, διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με την έντυπη άδεια οδήγησης.

Το σχέδιο για την αναθεώρηση των κανόνων οδήγησης της ΕΕ θα ψηφιστεί ενδεχομένως από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη σύνοδο ολομέλειας του Ιανουαρίου 2024.

PreviousNext