Ξεκίνησε δοκιμές με δρομολόγια τόσο στον Βόρειο Πόλο όσο και εντός αστικών περιοχών της Σουηδίας το πρώτο βαρύ φορτηγό Volvo υδρογόνου μηδενικών ρύπων.
Το φορτηγό εξοπλίζεται με ενεργειακές κυψέλες (fuel cells) στις οποίες διοχετεύεται με δοσομετρητή το υδρογόνο και παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο είτε τροφοδοτεί απευθείας τα ηλεκτρικά μοτέρ είτε τροφοδοτεί τις μπαταρίες και αυτές με τη σειρά τους στέλνουν ρεύμα στα μοτέρ. Η διαχείριση του παραγόμενου από τις ενεργειακές κυψέλες ρεύματος γίνεται με τη χρήση υπολογιστή που λαμβάνει υπόψη όλες τις απαιτήσεις ρεύματος.
Η Volvo Trucks με αφορμή την εκκίνηση των δοκιμών του Volvo υδρογόνου ανακοίνωσε ότι τα φορτηγά υδρογόνου θα είναι διαθέσιμα στους πελάτες κατά το δεύτερο μισό της τρέχουσας δεκαετίας.
Δοκιμές βαρέων οχημάτων υδρογόνου πραγματοποιούν σχεδόν όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θεωρώντας ότι αυτή είναι προς το παρόν η ενδεδειγμένη τεχνολογία για βαρέα οχήματα μεγάλων αποστάσεων και μηδενικών ρύπων ταυτόχρονα.
Αν και τα προγράμματα υποδομών εναλλακτικών καυσίμων της ΕΕ και των κρατών-μελών ξεχωριστά περιλαμβάνουν την εγκατάσταση πλήθους φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα και για βαρέα φορτηγά κατά μήκος των αυτοκινητόδρομων, οι υπεύθυνοι στόλων φορτηγών των μεγάλων επιχειρήσεων διεθνών μεταφορών πιστεύουν ότι θα υπάρχουν τεράστια κενά φορτιστών στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Ευρώπης ακόμη και πέριξ των αστικών κέντρων.
Η λύση στο πρόβλημα των φορτιστών είναι κατά τους κατασκευαστές βαρέων οχημάτων τα φορτηγά υδρογόνου που μέσω των fuel cells παράγουν το απαιτούμενο ηλεκτρικό ρεύμα δίνοντας τη δυνατότητα διέλευσης από πόλεις και λιμάνια χωρίς την ανάγκη φόρτισης.
Από την άλλη όμως πλευρά, η συντριπτική πλειονότητα των μεταφορέων και των ιδιοκτητών βαρέων φορτηγών παραμένουν σταθερά προσηλωμένοι στο ντίζελ και απλά παρακολουθούν τις εξελίξεις γύρω από τα εναλλακτικά καύσιμα.