Τροχοί & TIR

Ηλεκτρικά λεωφορεία με φορέα υλοποίησης τα κατά τόπους ΚΤΕΛ

Μια ενδιαφέρουσα πρόταση κατέθεσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, κατά τη συνάντηση που είχε χθες Τρίτη 31 Μαΐου, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην Αθήνα σχετικά με την προ
Τετάρτη 01/06/2022 - 12:15
Κοινοποίηση στα Social Media

Μια ενδιαφέρουσα πρόταση κατέθεσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, κατά τη συνάντηση που είχε χθες Τρίτη 31 Μαΐου, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην Αθήνα σχετικά με την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων.

Ειδικότερα, συζητήθηκε η δυνατότητα προμήθειας ηλεκτροκίνητων λεωφορείων σε τρεις περιοχές της Περιφέρειας οι οποίες προσφέρονται για τη λειτουργία γραμμών που θα εξυπηρετούνται από τα εν λόγω οχήματα.

Όπως είπε ο περιφερειάρχης, η σχετική συζήτηση αφορούσε, α) στην Αργολίδα για την ενιαία εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής Ναυπλίου, Άργους, Νέας Κίου, β) στην Κορινθία για την περιοχή Κορίνθου, Λουτρακίου, Ισθμού, Αγίου Θεοδώρων και γ) στη Μεσσηνία, για την ευρύτερη περιοχή Καλαμάτας (ΤΕΙ, Νοσοκομείο, Θουρία κ.α.), Μεσσήνης και των παραθαλάσσιων κοινοτήτων ανατολικά της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.

Η πρόταση της Περιφέρειας -που έγινε αποδεκτή, όπως είπε ο Π. Νίκας- είναι τον φορέα υλοποίησης να αποτελέσουν τα κατά τόπους ΚΤΕΛ -ενώ όπου υπάρχουν αστικό και υπεραστικό, όπως στη Μεσσηνία, η υλοποίηση να γίνει από κοινού με συνεννόηση μεταξύ τους. Κύριος του έργου θα είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενδεχομένως δε και η Περιφέρεια μέσω των Διευθύνσεων Μεταφορών.

Όπως διευκρίνισε ο περιφερειάρχης, η κατεύθυνση είναι να ενισχυθούν τα ΚΤΕΛ και όχι να υποκατασταθούν, οι λεπτομέρειες ωστόσο θα ρυθμιστούν μετά από συζητήσεις που θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον.

Για τη σιδηροδρομική γραμμή

Κατά τη συζήτηση, διαπιστώθηκε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο η επαναλειτουργία της γραμμής αρχαιολογικών χώρων, Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, καθώς μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα ολοκληρώνονται οι συσκέψεις με την ομάδα Jaspers.

Η εκτίμηση είναι, σημείωσε ο Π. Νίκας, ότι δεν υφίσταται κάποιο ζήτημα ως προς την υλοποίηση του εν λόγω έργου, η οποία θα γίνει με δύο εργολαβίες. Η μία θα αφορά στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, οι οποίοι θα λειτουργούν παράλληλα και ως χώροι πολιτισμού και προβολής της περιοχής και η δεύτερη αποκλειστικά στο έργο της γραμμής.

Όσον αφορά στο τροχαίο υλικό (βαγόνια κ.α.) το υπουργείο θα αναλάβει τις εργασίες συντήρησης και επισκευής τους.

Όσον αφορά στην επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής ως την Καλαμάτα, κατά τη διάρκεια της σημερινής σύσκεψης γνωστοποιήθηκε ότι το υπουργείο προβαίνει στη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής, η οποία θα ασχοληθεί με το εν λόγω αντικείμενο. Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο -που θα έχει και την προεδρία-, τον ΟΣΕ και την Περιφέρεια.

Η επιτροπή αναμένεται να έχει ολοκληρώσει το έργο της μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο, ενώ θα υποστηρίζεται από τεχνικό σύμβουλο ο οποίος αναλαμβάνει να προβεί και στην εκπόνηση των σχετικών μελετών προς την κατεύθυνση της επανενεργοποίησης της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα.

Η κατεύθυνση αναφορικά με την επανενεργοποίηση της γραμμής αυτής είναι θετική, δήλωσε ο Π. Νίκας, προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο της σύσκεψης αναφέρθηκαν και πιστώσεις που υπάρχουν για τις άγονες γραμμές γενικά.

Ο περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι προβλέπονται τουλάχιστον πέντε συνεδριάσεις της εν λόγω επιτροπής, ενώ τόνισε πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα μπορούσε να αναλάβει τη δέσμευση για συμμετοχή με 50.000.000 ευρώ κατ’ έτος -για μια δεκαετία, όσον αφορά στην υποστήριξη άγονων γραμμών.

Σε κάθε περίπτωση, συνέχισε ο Π. Νίκας, αναλυτικότερες ανακοινώσεις θα γίνουν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όταν παρουσιάσει τα μέλη της εν λόγω επιτροπής, αλλά και τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά στη λειτουργία του σιδηροδρομικού V της Πελοποννήσου (δηλαδή του σιδηροδρομικού δικτύου στους δύο άξονες του V, αφενός Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και αφ’ ετέρου Πάτρα – Πύργος – Κυπαρισσία- Καλαμάτα).

PreviousNext