Τροχοί & TIR

Νέο Ford Transit Custom: Υπερπαραγωγή

Η Ford Pro πραγματοποίησε την οδηγική δημοσιογραφική πρεμιέρα του νέου Transit Custom στην πίστα δοκιμών στο Λόμελ του Βελγίου. Το νέο μεσαίο van του κατασκευαστή, το οποίο για πρώτη φορά στην Ευρώπ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 09/10/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Ford Pro πραγματοποίησε την οδηγική δημοσιογραφική πρεμιέρα του νέου Transit Custom στην πίστα δοκιμών στο Λόμελ του Βελγίου. Το νέο μεσαίο van του κατασκευαστή, το οποίο για πρώτη φορά στην Ευρώπη παρουσιάστηκε στην έκθεση Transport Show 2023, είναι το απόλυτο bestseller στην κατηγορία του εδώ και χρόνια, και το καινούργιο μοντέλο φιλοδοξεί να συνεχίσει στην ίδια πορεία. 

Πρόκειται για σχέδιο και πλατφόρμα που προήλθαν από λευκό χαρτί σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, με το νέο Custom να φέρει σειρά καινοτομιών μοναδικών για την κατηγορία. Η γκάμα και μόνο είναι επιβλητική ως προς τις διαθέσιμες εκδόσεις και διαμορφώσεις, καθώς και τη γραμμή μετάδοσης κίνησης: αποδοτικοί ντίζελ, plug-in υβριδικά, και για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη σειρά- AWD εκδόσεις, με αμαξώματα πάνελ van, double cab-in-van, kombi, kombi van, Τourneo Custom, Multi Cab και αυτοκινούμενο camper, και εκδόσεις Sport και Trail. Για να γίνει αντιληπτό το εύρος της νέας γκάμας, αξίζει να σημειωθεί ότι, οι πελάτες έχουν επιλογές ανάμεσα σε προσθιοκίνητες, AWD και (το ηλεκτρικό) πισωκίνητες εκδόσεις.

Η νέα πλατφόρμα συνοδεύεται από ολοκαίνουργια ηλεκτρική αρχιτεκτονική, με αεροδυναμικό σχεδιασμό που κατεβάζει κατά 13% τον συντελεστή οπισθέλκουσας, χαρακτηρίζεται από αυξημένη κατά 30% στρεπτική ακαμψία, και γύρω στα μείον 100 κιλά απόβαρο. Στις εκδόσεις van, η κλούβα διαθέτει ωφέλιμο όγκο φόρτωσης 5,8 κυβικά μέτρα (L1H1), φωτισμό LED, προαιρετικά ηλεκτρικά ανοιγόμενη πλαϊνή πόρτα, δυνατότητα φόρτωσης αντικειμένων μήκους έως 3,45 μέτρων (L2), και μεγαλύτερο άνοιγμα πλαϊνής πόρτας. Το ωφέλιμο στην έκδοση 320 φτάνει τα 1.327 κιλά. 

Οι επιλογές είναι ανάμεσα σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα Ford EcoBlue στα 110 PS, 136 PS, 150 PS και 170 PS, και τα κιβώτια ταχυτήτων είναι ένα μηχανικό εξάρι, ή πλήρως αυτόματο με 8 σχέσεις. Το plug-in υβριδικό συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων του Ford Kuga με μία μπαταρία 11,8 kWh που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 56 χιλιομέτρων και συνδυαστική ισχύ 232 PS. Τα ηλεκτρικά Custom θα προσφέρονται με δύο επιλογές στο μοτέρ, στα 100 και 160 kW.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ όλες ανεξαιρέτως οι εκδόσεις φέρουν στον στάνταρ εξοπλισμό την εντυπωσιακή 13ιντση οθόνη με σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 4. Υπάρχουν Keyless Entry και Start, βάση για επαγωγική φόρτιση κινητού, ψηφιακός βοηθός Alexa, Android Auto και Apple Car Play, καθώς και στάνταρ μόντεμ 5G που επιτρέπει τη σύνδεση στις υπηρεσίες τηλεματικής της Ford Pro, ασύρματα updates και ενημερώσεις για τη συντήρηση του οχήματος. Ανάμεσα στα στοιχεία που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην κατηγορία ξεχωρίζει το (παγκόσμια «πρώτη») Delivery Assist το οποίο διενεργεί αυτόματα τις εξής ενέργειες όταν ο οδηγός σταματήσει για μία παράδοση ή παραλαβή: ενεργοποιεί το (ηλεκτρονικό) χειρόφρενο, ανάβει αυτόματα τα αλάρμ, σβήνει τον κινητήρα, ανοίγει την πλαϊνή πόρτα, και κλειδώνει το όχημα μόλις απομακρυνθεί ο οδηγός. Όλα τα παραπάνω μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Το Delivery Assist εξοικονομεί 20 δευτερόλεπτα σε κάθε στάση, με ότι, αυτό συνεπάγεται για την άνεση του οδηγού που γλυτώνει από μία σειρά βαρετών ενεργειών τις οποίες πλέον διενεργεί μόνο του το όχημα. 

Ο συντάκτης του T&T Βασίλης Δαραμούσκας οδήγησε τα νέα μεσαία LCV της Ford Pro και οι εντυπώσεις μαζί με αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά θα δημοσιευθούν στο επόμενο τεύχος. Οι παραγγελίες για τη νέα σειρά Transit Custom έχουν ξεκινήσει στην Ελλάδα, με την ελληνική Ford να προσφέρει το νέο μεσαίο van με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό άνεσης και υποβοήθησης οδήγησης.

PreviousNext