Στις πρώτες άμεσες παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση των πολιτών αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2020 παρουσιάζοντας και τις δράσεις εκείνες που προγραμματίζεται να υλοποιηθούν μέσα στο 2020 στο πεδίο των αρμοδιοτήτων του.
Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία της ομιλίας του κ. Κεφαλογιάννη.
«Μετά από 5 χρόνια, αποτυπώνεται αυτές τις μέρες, επιτέλους μια διαφορετική οικονομική στρατηγική που, με ευκρινή τρόπο, καθιστά σαφές, ότι η ευημερία θα επανέλθει στη χώρα όταν κινητοποιηθούν επενδύσεις, εγχώριες και ξένες, που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας στη χώρα.
Για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η στρατηγική αυτή μεταφράζεται σε τρεις κεντρικούς στόχους:
-
Πρώτον στην άρση των εμποδίων της οικονομικής δραστηριότητας στον τομέα των μεταφορών,
-
Δεύτερον στην προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ιδιαίτερα στο αστικό τοπίο
-
και τρίτον στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, σε όλα τα επίπεδα του μεταφορικού έργου.
Δυστυχώς η απελθούσα Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν ενδιαφέρθηκε για τον τομέα των μεταφορών, καθώς είτε δεν αντιμετώπισε νομοθετικά τα ζητήματα που χρόνιζαν, είτε υιοθέτησε μεν σχέδια νόμου αλλά με τρόπο στρεβλό, μη λειτουργικό και τελικά σε βάρος του πολίτη. Αντιθέτως, εμείς δώσαμε το στίγμα μας από τον πρώτο κιόλας μήνα της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το καθεστώς με τις άδειες οδήγησης.
Περισσότεροι από 100 χιλιάδες πολίτες βρίσκονταν το καλοκαίρι εγκλωβισμένοι και δεν μπορούσαν να εκδώσουν το δίπλωμά τους. Μεταξύ αυτών, επαγγελματίες που χρειάζονταν το επαγγελματικό δίπλωμα για να εργαστούν στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Δώσαμε τέλος σε αυτή την ομηρία.
Καταργήσαμε την υποχρεωτική επανεξέταση για την ανανέωση των διπλωμάτων των οδηγών που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.
Συστήθηκαν Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές για την εξέταση υποψηφίων οδηγών άνω των 80 ετών. Και μειώθηκε η αξία του παράβολου σε κάθε επίσκεψη γιατρού.
Έως τον επόμενο Μάρτιο θα έχουμε παρουσιάσει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης. Λειτουργικό, διαφανές και κυρίως φιλικό προς τον πολίτη, τον επαγγελματία εκπαιδευτή, τον υπάλληλο του Υπουργείου και της Περιφέρειας.
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρούμε στην απλούστευση και ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών για την έκδοση άδειας οδήγησης, ενώ παράλληλα υλοποιούμε την αποσυμφόρηση και τη back office λειτουργία των υπηρεσιών του Υπουργείου και των Διευθύνσεων Μεταφορών της χώρας.
Έως τότε φιλοδοξούμε να δώσουμε ένα γερό χτύπημα στη διαφθορά με το θεσμό της προσωρινής άδειας οδήγησης, με την οποία ο επιτυχών υποψήφιος θα παίρνει αμέσως την άδειά του, βάζοντας τέλος σε μια αναμονή που διαρκεί έως και πέντε μήνες.
Οι σχετικές διατάξεις βρίσκονται ήδη σε δημόσια διαβούλευση και μέσα στον Ιανουάριο θα έλθουν προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Τον Ιούλιο του 2019 τα στοιχεία υλικού και προσωπικού στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ήταν αποκαρδιωτικά.
Μέσα σε έξι μήνες επισκευάστηκαν δεκάδες οχήματα, καλύφθηκαν βάρδιες οδηγών που ήταν κενές, διαγραμμίστηκαν και βάφονται πάλι οι λεωφορειολωρίδες και αυξήθηκε κατά μισό λεπτό η συχνότητα των δρομολογίων σε Μετρό και Ηλεκτρικό.
Δεν βάζουμε μεγαλεπήβολους στόχους. Δουλεύουμε έχοντας πάντα στο νου μας την αρχή «κάθε μέρα και λίγο καλύτερα».
Το επόμενο εξάμηνο θα υιοθετηθούν νέες πρωτοβουλίες για τις αστικές συγκοινωνίες.
Ανάμεσα σε αυτές, η πρωτοβουλία για τη δυνατότητα πληρωμής του κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών με τη χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.
Δυνατότητα ανανέωσης και πληρωμής του κομίστρου μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ και από κινητά που διαθέτουν τεχνολογία NFC.
Και ξεκινάμε άμεσα καμπάνια για τη μείωση της χρήσης του χάρτινου εισιτηρίου, την ενημέρωση του κοινού για τη δυνατότητα επαναφόρτισης, στοχεύοντας να μειώσουμε τα έξοδα του ΟΑΣΑ από την προμήθεια χαρτιού που φτάνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Έως τότε θα επαναλειτουργήσουμε τουλάχιστον 20 εκδοτήρια αυξάνοντας τον διαθέσιμο αριθμό στα 40».
Συνεχίζοντας ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στις νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες και στις διατάξεις για ένα καθαρό τοπίο στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές.
Με υιοθέτηση διαγωνιστικών διαδικασιών που θα εγγυώνται την παροχή υψηλής ποιότητας δημόσιων υπεραστικών και αστικών μεταφορών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ανασχεδιάζεται η οργάνωση και η λειτουργία των δικτύων υπεραστικών και αστικών μεταφορών ετοιμάζεται με ορίζοντα τον Φεβρουάριο του 2020.
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη δράσεων που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πόλεων. Το ίδιο ισχύει και για το νέο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα, ένα πλέγμα μέσων που ήρθε πρόσφατα στο προσκήνιο αλλά ήρθε για να μείνει.
Έως τον Μάρτιο θα έχει έλθει στη Βουλή και η νέα εθνική στρατηγική για την οδική ασφάλεια:
-
Με τη θεσμοθέτηση Στρατηγικού Σχεδιασμού για την Οδική Ασφάλεια και την νομική δέσμευση της πολιτείας για την υλοποίηση του,
-
Τον σχεδιασμό υποστηρικτικών διοικητικών δομών και εκτίμηση των αναγκαίων οικονομικών πόρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας
-
Τον εκσυγχρονισμό του διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού κυκλοφοριακής αγωγής
-
Την αναθεώρηση της διαδικασίας βεβαίωσης και παρακολούθησης των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.
-
Την αναθεώρηση αναποτελεσματικών διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.