Παγωμένη η Ευρώπη παρακολουθεί τις αποφάσεις που παίρνουν η μία μετά την άλλη οι χώρες της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης για κλείσιμο των οδικών τους συνδέσεων με τις γειτονικές τους χώρες, προκειμένου να περιορίσουν την εξάπλωση του κοροναϊού.

Ήδη η Αυστρία, η Ελβετία και η Σλοβενία έχουν κλείσει κάποια από τα σύνορά τους με την Ιταλία. Επιπλέον, μόλις τις τελευταίες ώρες έχουν ενταθεί οι φήμες ότι επίκειται το κλείσιμο μεγάλων αυτοκινητόδρομων της Γερμανίας, κάτι που αν τελικά συντελεστεί, θα αποτελέσει τη χαριστική βολή στην ευρωπαϊκή εμπορευματική μεταφορά και στην οικονομία γενικότερα.

Σημειώνεται, πως με το κλείσιμο των οδικών συνδέσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, θα αντιμετωπιστεί μια βασική πηγή εξάπλωσης του ιού, που δεν είναι άλλη από την καθημερινή μετακίνηση περίπου 1,5 εκ. εργαζομένων, οι οποίοι σε άλλη χώρα διαμένουν και σε άλλη δουλεύουν. Ενδεικτικά αναφέρεται πως κάθε μέρα, περίπου 60.000-70.000 άνθρωποι διασχίζουν τα σύνορα Ιταλίας Αυστρίας για αυτό τον σκοπό και άλλοι τόσοι μετακινούνται από Ιταλία προς Ελβετία και αντίστροφα. Επιπλέον, 200.000 εργαζόμενοι φεύγουν καθημερινά από το Βέλγιο, τη Γερμανία και τη Γαλλία με προορισμό το Λουξεμβούργο.

Στο μεταξύ από το κλείσιμο των οδικών συνδέσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, πλήττονται άμεσα και οι ελληνικές εταιρείες διεθνών μεταφορών. Η πραγματική, όμως, διάσταση του προβλήματος θα φανεί, αν οι γερμανικές Αρχές αποφασίσουν να κλείσουν τελικά και τα δικά τους σύνορα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου των Ελλήνων διεθνομεταφορέων είναι από και προς τη Γερμανία.