Ασφαλείς δρόμοι. Υπεύθυνοι οδηγοί. Κυκλοφοριακή παιδεία. Δίκαιοι κανόνες για όλους.

Αυτό είναι το τετράπτυχο πάνω στο οποίο κτίζεται το εθνικό σχέδιο δράσης για την οδική ασφάλεια ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Μουσείο Αυτοκινήτου.

Η διεθνής εμπειρία υποδεικνύει ότι μια επιτυχημένη στρατηγική πρέπει να εστιάσει στα εξής ζητήματα:

  • Αξιόπιστα και ποιοτικά δεδομένα

  • Καλά μελετημένο στρατηγικό σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα που θα το υλοποιεί ένα σταθερό σύστημα διακυβέρνησης

  • Καλλιέργεια κυκλοφοριακής αγωγής μέσα από την εκπαίδευση και την επικοινωνία

  • Αποτελεσματικό σύστημα επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας

  • Βελτίωση της ασφάλειας των υποδομών και των οχημάτων, ανέφερε ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας, ωστόσο, πως «το πιο άμεσο και φλέγον, είναι να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους μας. Κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια έχει το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα» και συμπλήρωσε:

«Με το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών, δημιουργούμε ένα νέο σύστημα, με διαφάνεια και αξιοπιστία. Να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στον δρόμο, να μαθαίνουν όπως - όπως να οδηγούν!».

«Προχωράμε, επίσης, σε αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι προβλέψεις του θα είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και θα χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους. Με λίγα λόγια, το σχέδιό μας προβλέπει συγκεκριμένα βήματα: για να γίνουμε όλοι μας καλύτεροι οδηγοί, που οδηγούν πιο σύγχρονα οχήματα, σε πολύ ασφαλέστερους δρόμους και με δίκαιους κανόνες», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, δήλωσε:

«Η νέα εθνική προσέγγιση για την οδική ασφάλεια είναι αυτή του Ασφαλούς Συστήματος που αναγνωρίζει ότι το ανθρώπινο λάθος είναι εγγενές στοιχείο της ανθρώπινης φύσης. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα μέρη ενός οδικού συστήματος πρέπει να αναλάβουν ευθύνη, ώστε το αναπόφευκτο τροχαίο ατύχημα να μην είναι θανατηφόρο. Η ευθύνη, λοιπόν, δεν μπορεί να ανήκει μόνο στον χρήστη ενός δρόμου. Κάθε εμπλεκόμενο μέρος, η πολιτεία, οι διαχειριστές των δρόμων και η κοινωνία των πολιτών πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο στην αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στη χώρα μας. Το ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικά θύματα από τροχαία το 2050 μπορεί να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο παλεύουμε να το πετύχουμε, ο αριθμός των θυμάτων θα μειώνεται».