Κλειστός για 12 ώρες έμεινε ο αυτοκινητόδρομος Α7 της Γερμανίας ύστερα από σοβαρή καραμπόλα που σημειώθηκε όταν ένα φορτηγό έπεσε σε ακινητοποιημένη κυκλοφορία (μποτιλιάρισμα), χτυπώντας άλλα τρία φορτηγά.
Δύο άτομα τραυματίστηκαν στη σύγκρουση και η νότια λωρίδα του αυτοκινητόδρομου έμεινε κλειστή για περισσότερες από 12 ώρες, επειδή το οδόστρωμα στο σημείο του ατυχήματος έπρεπε να καθαριστεί εντελώς.
Το ατύχημα ήταν αποτέλεσμα σύγκρουσης που προκλήθηκε από έναν 22χρονο οδηγό φορτηγού που δεν αντιλήφθηκε την ακινητοποιημένη κυκλοφορία μπροστά. Σύμφωνα με την έκθεση της αστυνομίας, έστριψε προς τα αριστερά στη μέση των τριών λωρίδων, αλλά δεν κατάφερε να αποτρέψει τη σύγκρουση με νταλίκα που ανήκε σε 34χρονο οδηγό από τη Λιθουανία.
Το φαινόμενο «καραμπόλα» της πρόσκρουσης είχε ως αποτέλεσμα συγκρούσεις με ένα φορτηγό που οδηγούσε ένας 23χρονος από το Αμβούργο, καθώς και ένα ημιρυμουλκούμενο που οδηγούσε ένας 33χρονος Μολδαβός. Το όχημα του οδηγού με έδρα το Αμβούργο ανατράπηκε προς τα δεξιά. Το φορτηγό ήταν φορτωμένο με λάδια κινητήρα, μερικά από τα οποία διέρρευσαν.
Ο οδηγός που προκάλεσε το ατύχημα τραυματίστηκε σοβαρά και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, ενώ ο Λιθουανός οδηγός νοσηλεύτηκε με ελαφρά τραύματα.
Η αστυνομία υπολογίζει τις συνολικές ζημιές σε περίπου 400.000 ευρώ.
Η σύγκρουση πάνω σε ακινητοποιημένα οχήματα
Πέρυσι, 46% περισσότεροι οδηγοί βαρέων οχημάτων έχασαν τη ζωή τους στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους σε σχέση με το 2020, αν και ο αριθμός των θανάτων σε όλα τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκε κατά 10%. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα πιο θανατηφόρα ατυχήματα HGV συμβαίνουν όταν ένα φορτηγό προσκρούει στο τελευταίο όχημα που είναι ακινητοποιημένο σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
«Τα ατυχήματα συμβαίνουν συνήθως κατά τις ώρες αιχμής, με αυξημένη κυκλοφορία στις διαδρομές διέλευσης, συνήθως στο τέλος της συμφόρησης που δημιουργείται λόγω οδικών έργων», δήλωσε ο Dieter Schäfer, πρώην επικεφαλής της Τροχαίας του Mannheim.
Οχήματα 40 τόνων συχνά πέφτουν πάνω στο όχημα που βρίσκονται μπροστά τους σχεδόν χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να συνθλίβονται στις καμπίνες τους, προσθέτει.