Διαφορετικές έως και εκ διαμέτρου αντίθετες είναι οι γνώμες των οδηγών βαρέων φορτηγών διεθνών μεταφορών για τους θορύβους που φτάνουν στα αυτιά τους, είτε αυτοί προέρχονται από τoν κινητήρα του οχήματος, είτε είναι εξωτερικοί, όπως η αντίσταση στον αέρα. Διαβάστε, τι απάντησαν οδηγοί διεθνών μεταφορών, όταν ρωτήθηκαν ποιος θόρυβος τους ενοχλεί περισσότερο.
Απάντηση του 9% των ερωτηθέντων: «Εμένα, με ενοχλεί ο θόρυβος της μηχανής όταν αλλάζω φορτηγό και το δεύτερο δεν έχει καλή μόνωση και φτάνει πιο δυνατός ο θόρυβος της μηχανής στην καμπίνα. Δεν μπορώ να τον συνηθίσω και προτιμώ να ταξιδεύω με το πιο αθόρυβο φορτηγό».
Απάντηση του 8% των ερωτηθέντων: «Μου αρέσει ο ξεχωριστός θόρυβος που κάνει ο κινητήρας του κάθε φορτηγού είτε είναι πιο δυνατός, είτε χαμηλότερος. Κάθε φορά που αλλάζω φορτηγό, ο διαφορετικός θόρυβος του κινητήρα μου ανανεώνει ευχάριστα τη διάθεσή μου να το οδηγήσω»
Απάντηση του 10% των ερωτηθέντων: «Δεν μπορώ να οδηγήσω χωρίς να ακούω το δυνατό θόρυβο του V8 κινητήρα. Μια ζωή οδηγώ Scania και θέλω να ακούω τον δικό του ξεχωριστό θόρυβο. Δεν μπορώ την ησυχία των άλλων φορτηγών».
Απάντηση του 21% των ερωτηθέντων: «΄Οσο πιο ήσυχη η καμπίνα τόσο πιο πολύ μου αρέσει. ΄Εχω την ησυχία στα αυτιά μου και μπορώ να απολαμβάνω τη μουσική μου και να μιλάω ήρεμα στο κινητό».
Απάντηση του 23% των ερωτηθέντων: «Ούτε ο θόρυβος του κινητήρα με ενοχλεί, ούτε του αέρα. Αυτό που δεν μπορώ είναι να ακούγονται τριξίματα στην καμπίνα».
Απάντηση του 6% των ερωτηθέντων: «Θέλω την ήσυχη καμπίνα, αλλά όταν γκαζώνω θέλω ν΄ακούω το μούγκρισμα του κινητήρα, να νιώθω τη δύναμή του».
Απάντηση του 13% των ερωτηθέντων: «Δεν με ενοχλεί ο θόρυβος της μηχανής. Εγώ θέλω να είναι αθόρυβο το air condition της καμπίνας, όταν ξαπλώνω να κοιμηθώ».
Απάντηση του 10% των ερωτηθέντων: «Δεν με ενοχλεί ο θόρυβος του κινητήρα. ΄Ετσι και αλλιώς στους αυτοκινητόδρομους με 75 χλμ/ώρα ο θόρυβος από τα ελαστικά και τον αέρα πάνω στο παρμπρίζ είναι μεγαλύτερος και σκεπάζει το θόρυβο του κινητήρα».
Οι παραπάνω διαφορετικές και εκ διαμέτρου αντίθετες απαντήσεις των οδηγών φορτηγών διεθνών μεταφορών, επιβεβαίωσαν ότι οι θόρυβοι που φτάνουν στο εσωτερικό της καμπίνας και στα αυτιά των οδηγών δεν είναι δυνατόν να διαχωριστούν σε ενοχλητικούς και μη, καθώς η αίσθησή τους είναι εντελώς υποκειμενική, όπως συμβαίνει και με άλλους ήχους με χαρακτηριστικό παράδειγμα το είδος και την ένταση της μουσικής.
Η ιδέα της Volvo Trucks
Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και ανάλογη προγενέστερη έρευνα της Volvo Trucks που πραγματοποιήθηκε από μελετητές του τμήματος καταστολής θορύβων και έδειξε ότι οι οδηγοί που ρωτήθηκαν αρέσκονταν σε διαφορετικούς ήχους και είχαν τη δική τους προσωπική αντίληψη περί θορύβου.
«Ο τρόπος με τον οποίο ο ανθρώπινος εγκέφαλος καταγράφει τον ήχο είναι υποκειμενικός», ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας Christina Keulemans και πρόσθεσε: «Στο μέλλον δεν θα εξελίσσουμε μόνο τρόπους μείωσης των θορύβων, αλλά θα έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργούμε ή να τονίζουμε ήχους, ανάλογα με τις προτιμήσεις του κάθε πελάτη».
Έτσι, κατά την παραγγελία του φορτηγού του, ο πελάτης μαζί με τα αξεσουάρ και τον έξτρα εξοπλισμό που επιθυμεί, θα μπορεί να διαλέγει και τον ήχο που θέλει να επικρατεί στο εσωτερικό της καμπίνας κατά την οδήγηση των πολύωρων και πολυήμερων ταξιδιών του.