Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη και οι τύποι καυσίμων

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,6%, 725.418 μονάδες, καθώς μειώθηκαν τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Ισπανία και η Γερμανία συνέβαλαν σημαντικά σ
Σάββατο 29/07/2023 - 10:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,6%, 725.418 μονάδες, καθώς μειώθηκαν τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Ισπανία και η Γερμανία συνέβαλαν σημαντικά στην αύξηση αυτή καθώς οι πωλήσεις φορτηγών αυξήθηκαν κατά 26,6% και 15,5%, αντίστοιχα. Οι πωλήσεις στη Γαλλία, επίσης, αυξήθηκαν κατά 3,6%, φτάνοντας συνολικά τις 189.948 μονάδες.

Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση 20%, φτάνοντας συνολικά τις 179.508 μονάδες. Σχεδόν όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γερμανία (+24,8%), Γαλλία (+12,3%), Ιταλία (+12,6%) και Πολωνία (+10,8%).

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ ήταν επίσης σταθερές το πρώτο εξάμηνο του 2023, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν 15%, στις 14.781 μονάδες. Η Γαλλία προηγήθηκε με 2.982 πωλήσεις, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 22,3%. Άλλες μεγάλες αγορές ανέφεραν επίσης σημαντική ανάπτυξη: Ιταλία (+62,6%), Ισπανία (+58,7%) και Γερμανία (+27,8%).

Τύποι καυσίμων νέων επαγγελματικών οχημάτων

Βαν

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, το ντίζελ παρέμεινε η κορυφαία επιλογή, με ποσοστό 83,4%, χαμηλότερο από το 87% το 2022. Ωστόσο, τα εναλλακτικά καύσιμα αυξάνονται σταδιακά σε δημοτικότητα, με αποτέλεσμα μια μέτρια αλλαγή στο μερίδιο αγοράς. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των ηλεκτρικών βαν αυξήθηκε στο 7%. Αυτό αντιπροσωπεύει διπλάσια αύξηση (+100,4%), φτάνοντας συνολικά τις 50.708 μονάδες, κυρίως λόγω της τριψήφιας ανάπτυξης στην πρώτη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά: Γαλλία (+118,9%) και Ισπανία (+138%). Αντίθετα, οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών van μειώθηκαν κατά 7,2% στις 16.602 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 2,3%. Άλλοι τύποι καυσίμων, όπως το υγραέριο (LPG) και το φυσικό αέριο, αυξήθηκαν κατά 26,5% και πλέον αντιπροσωπεύουν το 1,3% της αγοράς.

Φορτηγά

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, το ντίζελ κυριάρχησε στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας το 95,6% των ταξινομήσεων νέων φορτηγών. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση 19,2% στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών, με αρκετά κράτη μέλη να αναφέρουν διψήφια κέρδη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας (+23,7%). Οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών αυξήθηκαν κατά 351,5%, φτάνοντας τις 2.384 μονάδες. Παρά την αξιοσημείωτη αυτή άνοδο, αυτός ο τύπος καυσίμου αντιπροσωπεύει μόλις 1,3% του μεριδίου αγοράς, αλλά εξακολουθεί να είναι μια βελτίωση από το 0,4% που καταγράφηκε πέρυσι.

Λεωφορεία

Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 33,9% φτάνοντας τις 2.132 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 14,4% το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε σύγκριση με 12,4% το 2022. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών της Ευρώπης, η Ισπανία αναπτύχθηκε εντυπωσιακά κατά 755,9%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+89,9%) και τη Γερμανία (+18,1%). Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία διατήρησαν τη δυναμική τους (αύξηση πωλήσεων 160,5%), με το μερίδιο αγοράς να υπερδιπλασιάζεται σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022 (από 6,2% σε 14%). Στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλαν η σημαντική ανάπτυξη στη δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά, τη Γαλλία (+886%) και την Ισπανία (+180,3%). Μαζί με τη Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία αντιπροσωπεύουν το 82,4% όλων των ταξινομήσεων υβριδικών λεωφορείων στην ΕΕ. Παρά τη στροφή προς τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 63%.

PreviousNext