Τροχοί & TIR

Θορυβώδη και τα ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά

Δοκιμές από επίσημους πιστοποιημένους φορείς που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στη Γερμανία έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά στους 40 τόνους στις μικρές ταχύτητες, αλλά και στη φάση της επιτάχυνσ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 23/07/2023 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Δοκιμές από επίσημους πιστοποιημένους φορείς που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στη Γερμανία έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά στους 40 τόνους στις μικρές ταχύτητες, αλλά και στη φάση της επιτάχυνσης έχουν μικρή διαφορά στον θόρυβο σε σχέση με τα αντίστοιχα 40τονα πετρελαιοκίνητα.

Τις μικρές αυτές διαφορές κατέγραψαν τα όργανα μέτρησης ισχύος του ήχου πραγματοποιώντας τουλάχιστον 10 μετρήσεις για κάθε δοκιμή. Το μόνο «παρήγορο» στην υπόθεση ήταν το γεγονός ότι στο αυτί του ανθρώπου ο ήχος του ηλεκτρικού συρμού ήταν κατά 50% περίπου χαμηλότερος του ήχου του συμβατικού συρμού, όπως ανέφεραν οι ειδικοί.

Δοκιμές και επίσημα αποτελέσματα

Η MAN Truck & Bus συμμετείχε πρόσφατα στη "Μελέτη Κινητικότητας για Logistics χαμηλού θορύβου" που διεξήχθη από το Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics IML και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Μεταφορών της Πολιτείας του Βόρειου Ρήνου- Βεστφαλία. 

Σύμφωνα με τις μετρήσεις, οι διαφορές που προέκυψαν μεταξύ βαρέων 40τονων συρμών με ηλεκτρικό και με συμβατικό τράκτορα ήταν στα -12 dB κατά την επιτάχυνση, στα -13,1 dB κατά την οπισθοπορεία, στα -5,8 dB κατά την ομαλή οδήγηση στα 20 km/h και στα -4 dB κατά την ομαλή οδήγηση στα 30 km/h.

Το αποτέλεσμα: Ο θόρυβος από τα ηλεκτρικά φορτηγά γίνεται αντιληπτός στο αυτί του ανθρώπου - ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες –κατά το ήμισυ σε σύγκριση με τα φορτηγά ντίζελ.

"Με βάση τις μετρήσεις, το ηλεκτρικό φορτηγό είναι περίπου κατά το ήμισυ πιο αθόρυβο από ένα κλασικό φορτηγό ντίζελ όσον αφορά την ακουστική εντύπωση στον άνθρωπο. Κατά την επιτάχυνση, υπήρχε μια ακόμη πιο σημαντική διαφορά επιπέδου μεταξύ των δύο φορτηγών των 12 dB», εξηγεί ο Michael Wirtz, project manager των μετρήσεων στην Peutz Consult GmbH.

Η μελέτη αναμένεται να δημοσιευτεί στις αρχές του 2024. Τα δεδομένα για αυτήν συλλέχθηκαν, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια μιας σειράς μετρήσεων στην πίστα δοκιμών MAN στο Μόναχο. Οι ειδικοί έστειλαν το MAN eTruck και ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο MAN TGX 18.510 ίδιας κατηγορίας βάρους στην πίστα και μέτρησαν τα επίπεδα θορύβου τους. Τα εν λόγω φορτηγά ήταν ημιρυμουλκούμενα συνολικού βάρους 40 τόνων. Οι ειδικοί του διαπιστευμένου κέντρου μετρήσεων Peutz Consult GmbH πραγματοποίησαν τις μετρήσεις για λογαριασμό της Fraunhofer IML. Τοποθέτησαν βαθμονομημένους ηχομετρητές χειρός στα δεξιά και στα αριστερά του οδοστρώματος, σε απόσταση 7,5 μέτρων το καθένα.

Προσομοιώθηκαν διάφορα σενάρια και μετρήθηκαν οι εκπομπές θορύβου: Πρώτον, οδήγηση με 20 km/h με ενεργοποιημένο το ακουστικό σύστημα προειδοποίησης AVAS - αυτό περιλαμβάνει τεχνητούς θορύβους οδήγησης, επειδή ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών μπορεί να ακούγεται καθαρά πάνω από μια ταχύτητα περίπου 20 km/h. Περαιτέρω μετρήσεις έγιναν στα 30 km/h και κατά την όπισθεν με ενεργοποιημένο και απενεργοποιημένο το σύστημα προειδοποίησης οπισθοπορείας. Επιπλέον, συλλέχθηκαν δεδομένα και κατά την επιτάχυνση. Κάθε μέτρηση πραγματοποιήθηκε τουλάχιστον δέκα φορές.

Στον πίνακα που ακολουθεί αναγράφονται τα ακριβή αποτελέσματα των μετρήσεων και όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, οι διαφορές μεταξύ του ηλεκτρικού και του συμβατικού συρμού (MAN eTruck και MAN TGX 18.510) είναι μικρές.

 

New MAN eTruck

MAN TGX 18.510

Διαφορά

Όπισθεν (χωρίς το αλάρμ)

47,8/45,7 dB(A)

60,9/60,1 dB(A)

-13,1/14,4 dB (A)

Φάση επιτάχυνσης

50,4 dB(A)

62,4 dB(A)

-12 dB (A)

Με ταχύτητα 20 χλμ./ ώρα

48,9 dB(A)

54,7 dB(A)

-5,8 dB (A)

Με ταχύτητα 30 χλμ./ ώρα

52 dB(A)

56 dB(A)

-4 dB (A)

Πληροφορίες του troxoikaitir.gr αναφέρουν ότι οι παραπάνω μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε χαμηλές ταχύτητες, ώστε ο θόρυβος από την ηλεκτρική γραμμή κίνησης και αντίστοιχα από τη συμβατική (κινητήρας – σασμάν – άξονας) να μην επηρεάζεται από τον θόρυβο που προκαλούν τα ελαστικά στο οδόστρωμα. Επίσης, έγινε γνωστό ότι οι δοκιμές πρόκειται να συνεχιστούν με τη συμμετοχή τρακτόρων άλλων κατασκευαστών και σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Τα τελικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν, όπως αναφέρθηκε, στις αρχές του 2024.

Πηγή/ φωτό: MAN Truck & Bus

PreviousNext