Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

YME: Δεν χρειάζονται άλλες άδειες ΦΔΧ Δεν χρειάζονται νέες άδειες Δημοσίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, παραδέχεται το ΥΜΕ το οποίο με «βούλα και υπογραφή» Κωστή Χατζηδάκη αναφέρει ότι «δ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

YME: Δεν χρειάζονται άλλες άδειες ΦΔΧ

 

Δεν χρειάζονται νέες άδειες Δημοσίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, παραδέχεται το ΥΜΕ το οποίο με «βούλα και υπογραφή» Κωστή Χατζηδάκη αναφέρει ότι «δεν απαιτείται η χορήγηση νέων αδειών ΦΔΧ για το έτος 2008, δεδομένου ότι το σύνολο των κυκλοφορούντων φορτηγών αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερο από το σύνολο των αναγκαίων φορτηγών σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας (αναφέρεται) και της συνεχούς εισόδου νέων ΦΙΧ αυτοκινήτων»

Συμφωνούμε, φυσικά, με την απόφαση και θα συμπληρώσουμε, ότι το τονάζ έχει αυξηθεί δραματικά όχι μόνο από τα ΦΙΧ αυτοκίνητα, αλλά από την αύξηση των ρυμουλκουμένων και κυρίως από την δραστηριοποίηση στο εσωτερικό της χώρας ξένων αυτοκινήτων και αναφερόμαστε μόνο στη νόμιμη μεταφορά εμπορευμάτων που αυτά εκτελούν, είτε στα πλαίσια συνδυασμένων μεταφορών, είτε στα πλαίσια του καμποτάζ. Το ΤΡΟΧΟΙ & TIR, θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις σχετικές εξελίξεις και πάντα θα ενημερώνει έγκαιρα τους αναγνώστες.

ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΜΗΝΑ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ

Και εννοούμε τις αυξήσεις στα κόμιστρα που επιβάλλεται να είναι ανάλογες των πραγματικών αυξήσεων που δέχεται το φορτηγό για την κίνησή του, την απόσβεσή του, τη συντήρησή του, τη διαχείρισή του, τον οδηγό του κ.ά. Δεν μπορεί η κυβέρνηση από τη μία πλευρά να βλέπει το πρόβλημα στην αντλία, να επιβάλει πλαφόν, αλλά να μην θέλει να το βλέπει στα παραπάνω έξοδα του φορτηγού. Αν η κυβέρνηση αρνηθεί να δώσει τις απαιτούμενες αυξήσεις στα κόμιστρα -οι διαβουλεύσεις θα γίνουν τον άλλο μήνα- τότε η κατάσταση θα οξυνθεί και είναι άγνωστο που θα οδηγήσει. Να θυμηθούμε ότι οι μεταφορείς έχουν ήδη προειδοποιήσει...

ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΤΟΙΜΑ ΠΛΑΝΑ

 

Με έλλειμμα που ξεπερνάει τα 700 εκατ. ευρώ το χρόνο, σημαίνει ότι ο ΟΣΕ χρεώνει καθημερινά τους έλληνες φορολογούμενους πολίτες με 2 εκατ. ευρώ. Ούτε πέντε Ολυμπιακές μαζί δεν μας ρίχνουν τέτοιο φέσι σε ημερήσια βάση. Μερικά από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα είναι πέρα από κάθε φαντασία!

Την προηγούμενη 5ετία, ο ΟΣΕ επένδυσε 4,6 δισ. ευρώ, με προγραμματισμό επενδύσεων 11 δισ. ευρώ την επόμενη 10ετία. Γιατί; Το παραγόμενο μεταφορικό έργο δεν δικαιολογεί, σε καμία περίπτωση, τέτοια ποσά. Και όλα αυτά για δίκτυα, όπου η μέση ταχύτητα κίνησης είναι 100 χλμ./ώρα, με στόχο να φθάσει τα 180 χλμ./ώρα το 2014 (!!!). Και όλα αυτά, όταν στη χώρα μας μόνο το 1,5% του συνόλου των μεταφορών γίνεται σιδηροδρομικά, παρά τις κοστοβόρες επενδύσεις. Η μεγαλύτερη απορία είναι: Πού πήγαν τόσα χρήματα;

Με όλα τα παραπάνω, είναι επόμενο ότι η δικαστική έρευνα θα αποκαλύψει σωρεία σκανδάλων, αλλά στο μεταξύ κάποιοι επώνυμοι του χώρου ετοιμάζουν σχέδια και μελέτες για να περάσουν στη σιδηροδρομική μεταφορά που, από του χρόνου, απελευθερώνεται. Αυτοί οι μνηστήρες των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ και κατ' επέκταση των συνδυασμένων μεταφορών (φορτηγό - τρένο - φορτηγό), προσβλέπουν και στην παράλληλη ανάπτυξη των πρώτων δύο μεγάλων εμπορευματικών κέντρων της χώρας (Θριάσιο - Σίνδος) στις μελέτες των οποίων περιλαμβάνεται (και σωστά) σιδηροδρομική και θαλάσσια σύνδεση. Αυτό σημαίνει, ότι τεράστιες ποσότητες θα συρρέουν εκεί για παραπέρα διακίνηση με φορτηγά αυτοκίνητα. Ποιος όμως θα ρυθμίζει τα της διακίνησης; Θα είναι ένα «γραφείο» διαμεταφοράς  έστω μεγάλο, θα είναι ένας διαμεταφορέας χωρίς ούτε ένα αμάξι στην ιδιοκτησία του, μια εταιρεία Logistics με συνεργαζόμενα αυτοκίνητα, ένας συνδυασμός των παραπάνω; Πολύ πιθανόν. Αυτό που εγώ φοβούμαι, είναι ότι ο μεγάλος απών από αυτό το μεταφορικό έργο, θα είναι ο φυσικός λειτουργός της μεταφοράς, ο αυτοκινητιστής και η μεταφορική του εταιρεία. Και δεν το λέω τυχαία. Το γνωρίζετε και εσείς και εγώ. Στο κόψιμο της πίτας, ο αυτοκινητιστής μονίμως απουσιάζει. Αφού κοπεί η πίτα, ψάχνει για κανένα κομμάτι της.

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΗΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ

Η αδυναμία των μεταφορέων για απευθείας ανάληψη μεταφορικού έργου, επιβεβαιώνεται και από έρευνα της  ICAP που δημοσιεύθηκε στον τύπο στις 26 Αυγούστου στην οποία αναφέρονται τα εξής: «... Σημειώνεται πως στον κλάδο των υπηρεσιών διαμεταφοράς δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις, οι οποίες επιμελούνται της οργάνωσης και της εκτέλεσης του εκάστοτε μεταφορικού έργου, χωρίς να έχουν απαραίτητα την ιδιοκτησία ή τη διαχείριση των απαιτούμενων μεταφορικών μέσων».

Και στο συμπέρασμα της έρευνας προστίθεται ότι «εκτιμάται ότι όλο και μεγαλύτερος αριθμός διαμεταφορικών επιχειρήσεων θα προσφέρει υπηρεσίες logistics, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις (εμπορικές) αναζητούν πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στις ανάγκες τους».

Όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι αναγνώστες μας, τα παραπάνω συμπεράσματα είναι αυτά που σχεδόν κάθε μήνα αναφέρει ο υπογράφων σ' αυτή την στήλη καταλήγοντας στην ανάγκη συνένωσης των μεταφορικών εταιρειών, ή μεταφορικών και εμπορικών μαζί επιχειρήσεων. Γιατί, η δημιουργία ισχυρών μεταφορικών επιχειρήσεων επιβάλλεται από την ίδια την αγορά και τις ανάγκες της για οικονομικές, ολοκληρωμένες μεταφορικές υπηρεσίες.

ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ, ΑΛΛΑ ΠΟΙΟ ΦΟΡΤΗΓΟ

Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι το φορτηγό στην Ελλάδα μονοπωλεί ουσιαστικά τη χερσαία μεταφορά και θα παραμείνει κυρίαρχο και στις επόμενες δεκαετίες, αφού, στη χώρα μας ειδικά, το τρένο, μόνο στη διεθνή μεταφορά εμπορευμάτων μπορεί ν' αυξήσει το έργο του, αλλά με ρυθμούς υποπολλαπλάσιους σε σχέση με την προβλεπόμενη αύξηση των οδικών μεταφορών.

Στο εσωτερικό, η διακίνηση εμπορευμάτων με τρένο θα παραμείνει ασύμφορη, αφού η διανυόμενη με τρένο απόσταση θα είναι πάντα μικρή λόγω γεωγραφίας, αλλά και χρονοβόρα, ενώ θα επιβαρύνεται δυσανάλογα με το κόστος της οδικής μεταφοράς από και προς το σιδηροδρομικό τέρμιναλ. Μοναδικός αντίπαλος του φορτηγού, είναι η αδυναμία των ιδιοκτητών του να συνενωθούν.

ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΦΤΕΡΟ

Συνεχίζουμε κι αυτό το μήνα, το αφιέρωμα «επιλογή φορτηγού Μεταφορών / Διανομών». Εξετάζοντας την κατηγορία από 3.501 μέχρι 9.990 κιλά που είναι και η πολυπληθέστερη από πλευράς οχημάτων (ΦΔΧ και ΦΙΧ) που κυκλοφορούν στην αγορά ή βρίσκονται στις εκθέσεις των αντιπροσώπων. Σκοπός του περιοδικού είναι να βοηθήσει τον υποψήφιο αγοραστή ενός φορτηγού να κάνει τη σωστή γι' αυτόν επιλογή. Για τον λόγο αυτό, αποκαλύπτουμε και περιγράφουμε όλα εκείνα τα σημεία που θεωρούμε ότι δεν είναι ευρέως γνωστά. Ακόμα επισημαίνουμε τις βασικές παραμέτρους αξιολόγησης ενός φορτηγού με έτοιμη υπερκατασκευή ή με αμάξωμα παραγγελία, τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει ο ίδιος να μετράει και να υπολογίζει τα κυριότερα μεγέθη, τα συν και τα πλην των εναλλακτικών επιλογών κ.ά. Παράλληλα παρουσιάζουμε τα βασικά μοντέλα της εξεταζόμενης κατηγορίας και φωτό των αμαξωμάτων για να γίνονται πιο κατανοητά τα περιγραφόμενα σημεία. Η εμφάνιση των αυτοκινήτων, ουδόλως σχετίζεται με διαφημιστικούς σκοπούς.

TRUCK FESTIVAL 2008

Μαζί με την έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου που γίνεται στο Ελληνικό από 17-21 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιείται φέτος και το TRUCK FESTIVAL 2008 το Σαββατοκύριακο 20-21 Σεπτεμβρίου. Πρόγραμμα, δραστηριότητες, αγώνες κ.λπ. δημοσιεύονται στη σελίδα 95. Πρόσκληση έχετε, κανονίστε τον χρόνο και τα δρομολόγιά σας και ελάτε. Όλα θα είναι καλύτερα από κάθε προηγούμενη φορά. Σας περιμένουμε...

Καλά ταξίδια

Μανώλης Αγριμανάκης

Στο ίδιο τεύχος #245

PreviousNext