Μερικές μόλις εβδομάδες μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση και ταυτόχρονη εμπορική διάθεση του νέου Travego Edition 1 (Euro 6), η Mercedes-Benz λανσάρει το Citaro τελευταίας γενιάς με κινητήρες Euro 6. Οδηγούμε τα νέα (12μετρα και αρθρωτά) λεωφορεία στο απαιτητικό αστικό δίκτυο του Βισμπάντεν προκειμένου να εκτιμήσουμε την απόδοση των νέων κινητήρων ΟΜ 936 και ΟΜ 470 σε πραγματικές συνθήκες. Αναμενόμενα σχεδόν, η Mercedes-Benz διαθέτει ήδη, από τον περασμένο Μάιο, στην αγορά αστικά λεωφορεία που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6.

Ο κατασκευαστής επιδόθηκε σε πραγματικό αγώνα δρόμου προκειμένου να λανσάρει πρώτος τουριστικά και αστικά Euro 6 λεωφορεία. Βρεθήκαμε, λοιπόν, στο Βισμπάντεν της Γερμανίας για την ευρωπαϊκή παρουσίαση του Citaro Euro 6. Θυμίζουμε ότι, η γενική, υποχρεωτική υπερκάλυψη της αντιρρυπαντικής νόρμας Euro 6 δεν τίθεται σε ισχύ για νέα οχήματα πριν από το 2014. Εύλογο λοιπόν το ερώτημα, που μας έχετε θέσει και διαδικτυακά -γιατί τέτοια βιασύνη; Καταρχάς, γιατί η νέα γενιά κινητήρων είναι διαθέσιμη εδώ και μήνες, ξεπερνώντας όλες τις ανησυχίες και πιθανές ενστάσεις που είχαν εγερθεί χρόνια πριν, όταν και έγιναν ευρέως γνωστές οι πολύ «σφιχτές» παράμετροι και απαιτήσεις των προδιαγραφών εκπομπών ρύπων επιπέδου Euro 6.

Κυρίαρχη ανάμεσά τους, όπως γνωρίζουν πολύ καλά οι τακτικοί μας αναγνώστες, η θεωρητικά τουλάχιστον, διαφαινόμενη αύξηση της κατανάλωσης σε σχέση με τους Euro 5 κινητήρες. Όχι μόνο οι μηχανικοί κατάφεραν να αντισταθμίσουν την όποια επιβάρυνση αλλά, το σύνολο των κατασκευαστών υπόσχεται πλέον σοβαρή μείωση της κατανάλωσης. Έπειτα, δε λείπουν στην Ευρώπη, οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι οργανισμοί αστικών συγκοινωνιών που είτε επενδύουν πολλά στο περιβαλλοντικό τους προφίλ, είτε έχουν πρόσβαση σε γραμμές χρηματοδότησης που υποστηρίζουν την ένταξη λεωφορείων Euro 6 στους στόλους τους.

Στο τεύχος Ιουλίου καταγράφουμε τις σημαντικές διαφοροποιήσεις του νέου μοντέλου τόσο σχεδιαστικά όσο και αναφορικά με τους μικρότερους κινητήρες, αναλύουμε το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και φυσικά αποτυπώνουμε την εμπειρία μας από τη δοκιμή του νέου Citaro Euro 6.