Τι αλλάζει στο σασί και την καμπίνα του νέου XF

Στην έκθεση ΙΑΑ 2012 έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της η πλήρως αναθεωρημένη ναυαρχίδα της ολλανδικής εταιρείας –καταγράφουμε όλες τις αλλαγές σε σασί και καμπίνα, που προξένησαν εντύπωση στους επαγγελματίες οδηγούς στο Αννόβερο, από το νέο τιμόνι μέχρι το πεντάλ του φρένου και ό,τι μας είπαν οι μηχανικοί που εξέλιξαν το νέο DAF XF.

Με δεδομένη τη μυστικότητα γύρω από την εξέλιξη του νέου DAF XF, και την αποφυγή διαρροής οποιασδήποτε φωτογραφίας σχετικά με το υπό εξέλιξη νέο μοντέλο, το νέο XF ήταν αναμφίβολα ο πρωταγωνιστής της έκθεσης ΙΑΑ 2012 στο Αννόβερο. Κυρίως επειδή ήταν η πρώτη φορά που είδαμε από κοντά το νέο DAF αλλά και επειδή υπήρχε η εύλογη απορία σχετικά με το πώς θα βελτίωνε ο κατασκευαστής ένα από τα πιο δημοφιλή οχήματα της ευρωπαϊκής Μεταφοράς. Έχοντας αναφερθεί εκτενώς στη νέα γενιά κινητήρων Paccar MX Euro 6, εδώ θα επικεντρωθούμε στις αλλαγές σε σασί και καμπίνα.

Η εξέλιξη της σειράς XF, γενικά, δεν έχει προηγούμενο στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα –τουλάχιστον όχι στους μεγάλους ελκυστήρες. Η σειρά XF συμπληρώνει αισίως 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας. Ο πρόγονος του σημερινού μοντέλου δημιουργήθηκε από κοινού από τις Seddon Atkinson και Pegaso DAF. Eίναι φανερό ότι, για να παραμένει πρωταθλητής των ταξινομήσεων πανευρωπαϊκά (στους 4x2 ελκυστήρες) ακόμη και σήμερα, όλη η σειρά αλλά, ειδικά η Super Space Cab οι Ολλανδοί έχουν στα χέρια τους μία ιδιαίτερη «συνταγή». Η γνωστή καμπίνα έχει τώρα τελειοποιηθεί σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Τη στιγμή που ο ανταγωνισμός αποκάλυψε τις νέες καμπίνες πριν την ΙΑΑ 2012, η DAF κατάφερε να παρουσιάσει ένα επίκαιρο όχημα βασισμένο (δομικά) σε μία γνώριμη σε όλους μας καμπίνα το οποίο όμως, προξένησε ιδιαίτερο «θόρυβο» στη διάρκεια της διοργάνωσης.

Ο μοναδικός ουσιαστικός λόγος που, όπως είχαμε γράψει, έπρεπε να υποβληθεί σε ένα εκτεταμένο «λίφτινγκ» το DAF XF, ήταν η εισαγωγή των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6 και ό,τι αυτές συνεπάγονται στη διάταξη των μηχανικών μερών στο σασί. Νέο «πρόσωπο» και σασί λοιπόν, για το XF με τεράστιο άνοιγμα εμπρός (μάσκα, γρίλιες και εισαγωγές αέρα) . Οι πραγματικά θηριώδεις γρίλιες της μάσκας, αλλά και στον προφυλακτήρα είναι απαραίτητες για την ψύξη των Euro 6 κινητήρων. Το σύστημα ψύξης αποτελείται από στοιχεία πολύ μεγαλύτερων διαστάσεων ώστε να λειτουργούν απροβλημάτιστα οι νέοι κινητήρες με την ανακυκλοφορία καυσαερίων. Οι έντονες γραμμές του «ανφάς» του XF με τις ευμεγέθεις οριζόντιες μπάρες, κινούνται προς τα πάνω δημιουργώντας μία ξεχωριστή φυσιογνωμία.

Στο τεύχος Νοεμβρίου που κυκλοφορεί παραθέτουμε όλες τις νέες αλλαγές στον σχεδιασμό, την καμπίνα, τον χώρο εργασίας και φυσικά το σασί το οποίο υπέστη μεγάλης έκτασης αλλαγές με τελειώς νέα στήριξη των εμπρός τροχών, νέους άξονες και νέο κέλυφος του συστήματος διεύθυνσης.