Όπου η πολυτέλεια συναντά την απόδοση

 Μουράτο μοντέρνο που συνδυάζει μεν το παραδοσιακό αμερικάνικο στυλ, αλλά σκέφτεται σοβαρά και την οικονομία στο καύσιμο, με αποτέλεσμα η σχεδίασή του να ακολουθεί την αεροδυναμική γραμμή για μειωμένη αντίσταση στον αέρα. Και δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά, αφού ο κατασκευαστής το λανσάρει σαν φορτηγό υψηλής απόδοσης για τον ιδιοκτήτη προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση χάρη στο χαμηλό απόβαρο που του εξασφαλίζει η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, ο οικονομικής λειτουργίας κινητήρας και η χαμηλή αντίσταση στον αέρα.

Καρδιά του Cascadia είναι ο κινητήρας Detroit DD15 με ισχύ 505 HP ο οποίος συνεργάζεται με αυτοματοποιημένο 12τάχυτο κιβώτιο επίσης από τη Detroit, ή εναλλακτικά αυτόματο της Allison ή ακόμα και Eaton μηχανικό 18 ταχυτήτων.

Το εσωτερικό της καμπίνας έχει ύψος 1,85 και ξεχωρίζει για τη φωτεινότητά του, χάρη στα έξτρα παράθυρα στο χώρο της κουκέτας. Οι εσωτερικές επενδύσεις έγιναν με υλικά υψηλής ποιότητας. Κυριαρχεί το ύφασμα, τα καπιτονέ και η μοκέτα στο πάτωμα. Την αίσθηση της πολυτέλειας δίνουν οι ξύλινες επιφάνειες στο ταμπλό, στις ντουλάπες, αλλά και στο τιμόνι.

Το κόκπιτ, παραμένει άνετο για τον οδηγό, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλα τα ταξιδιάρικα αμερικάνικα φορτηγά. Ιδιαίτερα φαρδύ το κάθισμα, φαρδιά πετάλια και σε απόσταση μεταξύ τους, εκτεταμένο ταμπλό για να φιλοξενεί το πλήθος των δεικτών, μεταξύ των οποίων η πίεση των ελαστικών, η εσωτερική και εξωτερική θερμοκρασία, το βάρος του αυτοκινήτου συνολικά και κατά άξονα, η απόδοση της τουρμπίνας, η χωρητικότητα των μπαταριών, η πίεση της τρόμπας καυσίμου κ.α.

Σε ξεχωριστό πάνελ είναι τακτοποιημένα τα κουμπιά για το ηχοσύστημα, το Α/C, επάνω στη γνωστή του θέση βρίσκεται ο ψηφιακός ταχογράφος και δίπλα το CB, που παραμένει νούμερο 1 μέσο επικοινωνίας των οδηγών, αριστερά στο παράθυρο, τα χειριστήρια για τις ηλεκτρικές λειτουργίες (παράθυρα, καθρέπτες κ.λ.π.), ενώ στο τιμόνι, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ήρθαν οι λειτουργίες κινητού, Bluetooth κ.α.

Πίσω από τα καθίσματα, εκτείνεται ο χώρος ανάπαυσης, όπου και το κρεβάτι, με πολυτελές στρώμα, φαρδύ και άνετο, με κουμπιά για τα φωτιστικά, το ηχοσύστημα και τηλεκοντρόλ για την τηλεόραση. Εξαιρετικά καλό το φινίρισμα στις ντουλάπες και στα ανοιχτά ράφια, ενώ πλούσιοι είναι και οι «κρυφοί» χώροι κάτω από το κρεβάτι, στη βάση των ντουλαπιών, η θέση του ψυγείου, του φούρνου μικροκυμάτων κ.α.

Μια θεωρητική σύγκριση με τα αδέλφια της Freightliner στην Ευρώπη που δεν είναι άλλα από τα Actros, μάλλον θα ήταν παρακινδυνευμένη, εξαιτίας κυρίως των διαφορετικών προδιαγραφών που ισχύουν ως προς τα βάρη και τις διαστάσεις. Τα μεν αμερικάνικα έχουν ελεύθερο μήκος καμπίνας με τους περιορισμούς να αρχίζουν από το πέταλο και πίσω, ενώ τα ευρωπαϊκά έχουν περιορισμό ως προς το συνολικό τους μήκος που σημαίνει ότι δεν μπορούν να επεκτείνουν προς τα πίσω την καμπίνα, γιατί τότε θα χάσουν πολύτιμο μήκος ρυμούλκας. ΄Ετσι, τα λίγα μουράτα που κυκλοφορούν στη χώρα μας περιορίζονται σε νταλικάκια βυτίων, πατώματα μισών (20άρια) κοντέινερ ή καρότσες.

Μπορούμε, ωστόσο με βεβαιότητα να πούμε, ότι τα σύγχρονα φορτηγά Actros, εκμεταλλεύονται κατά τον καλύτερο τρόπο τις δύο άλλες διαστάσεις του ύψους και του πλάτους της καμπίνας, και, παρά τους ισχύοντες και σε αυτές τις διαστάσεις περιορισμούς, έχουν επιτύχει εξαιρετική ευρυχωρία και άνεση για τον οδηγό.