Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Νέο κύμα προς Βουλγαρία Την εξαγγελία των νέων σκληρών φορολογικών μέτρων του τρίτου μνημονίου (της «έντιμης συμφωνίας»), ακολούθησαν 60.000 αιτήσεις ελληνικών επιχειρήσεων προς τις βουλγαρικές αρχέ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 01/08/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Νέο κύμα προς Βουλγαρία

Την εξαγγελία των νέων σκληρών φορολογικών μέτρων του τρίτου μνημονίου (της «έντιμης συμφωνίας»), ακολούθησαν 60.000 αιτήσεις ελληνικών επιχειρήσεων προς τις βουλγαρικές αρχές για μεταφορά έδρας, σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις των επικεφαλής των Επιμελητηρίων. Το νέο αυτό μεγάλο μεταναστευτικό κύμα θα προστεθεί στις χιλιάδες άλλες ελληνικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους και εκατοντάδες μεταφορικές, που ήδη έχουν εγκατασταθεί στη γειτονική χώρα και πλέον αποτελούν την πλειονότητα των επιχειρήσεων στις νότιες και νοτιοδυτικές ΒΙ ΠΕ της Βουλγαρίας. Αυτές όλες, οι ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις, εμπορικές, μεταποιητικές και παραγωγικές, όχι μόνο συνεισφέρουν στην αύξηση του βουλγάρικου ΑΕΠ, στα φορολογικά έσοδα και στη μείωση της ανεργίας, αλλά δημιουργούν και ένα σημαντικό μεταφορικό έργο, καθώς παράγουν, μεταποιούν ή εμπορεύονται προϊόντα. Τη διακίνηση των οποίων αναλαμβάνουν τα βουλγάρικα φορτηγά, κυρίως ελληνικών συμφερόντων. Φτάσαμε δηλαδή στο σημείο, τα βουλγάρικα να έχουν διπλό μεταφορικό έργο: Εκείνο μέσα στην Ελλάδα – νόμιμο ή παράνομο – και εκείνο από τη Βουλγαρία και προς κάθε κατεύθυνση, ενισχυόμενο από τα φορτία των ελληνικών επιχειρήσεων που εδρεύουν στη γειτονική χώρα. Αντίθετα, στο εσωτερικό της χώρας, το μεταφορικό έργο, όχι μόνο μειώθηκε δραματικά, αλλά και εκείνο που απέμεινε κατανέμεται στα ελληνικά και στα ξένα αυτοκίνητα με τα πρώτα να μη μπορούν να ανταγωνιστούν το κόμιστρο των δεύτερων.

Capital Control

Δυνατό, ήταν το χτύπημα που δέχτηκαν τα ελληνικά φορτηγά εξαιτίας της τραπεζικής αργίας και του capital control. Χωρίς ρευστό υποχρεώθηκαν σε ακινησία αφού δεν υπήρχαν χρήματα ούτε για πετρέλαιο ούτε για διόδια. Αυτό έδωσε μια θαυμάσια ευκαιρία για τους διαμεταφορείς, τους επικεφαλής των τοπικών επιμελητηρίων και για τους προέδρους των αγροτοσυνεταιρισμών να καταφύγουν στη λύση των ξένων φορτηγών, κάτι που βέβαια, το συνηθίζουν κάθε χρόνο (αναζητώντας φθηνότερα κόμιστρα), αλλά αυτή τη φορά με δικαιολογία, αυτή της προσωρινής έλλειψης ελληνικών φορτηγών εξαιτίας των τραπεζικών περιορισμών. Αντίθετα, τα ξένα φορτηγά, όχι μόνο δεν στερήθηκαν τα μετρητά, αλλά είχαν σε ισχύ και τις πιστωτικές κάρτες χωρίς κανένα περιορισμό.

Άλλος για το Ιράν

Και ενώ, αγαπητοί αναγνώστες, αυτά συμβαίνουν και ταλανίζουν το φορτηγό που επιμένει ελληνικά, την ίδια αυτή περίοδο στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως επίσης και στις βαλκανικές, εξελίσσεται ένας αγώνας δρόμου μεταξύ μεγάλων επιχειρήσεων, ομίλων, πολυεθνικών, αλλά και μεταφορικών εταιρειών. Που τρέχουν όλοι να αρπάξουν δουλειές και μεταφορικό έργο από τη νέα μεγάλη αγορά που μόλις άνοιξε και λέγεται Ιράν. Δεν πέρασαν ούτε ώρες από την υπογραφή της συμφωνίας άρσης των περιορισμών κατά του Ιράν (είχαν επιβληθεί εξαιτίας του πυρηνικού προγράμματος της κυβέρνησης του Ιράν) και δεκάδες ευρωπαϊκές και αμερικανικές επιχειρήσεις έσπευσαν στη χώρα αυτή με σκοπό να συνάψουν κάθε είδους εμπορικές και βιομηχανικές συμφωνίες, οι οποίες θα δημιουργήσουν ένα τεράστιο μεταφορικό έργο από και προς το Ιράν. Ανάλογο φαινόμενο είχαμε λίγες μέρες νωρίτερα με την ιστορική συμφωνία ΗΠΑ και Κούβας για επανέναρξη διπλωματικών και εμπορικών σχέσεων. ΄Ωρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο κόσμος του εμπορίου κινήθηκε ταχύτητα για να επωφεληθεί και να προχωρήσει σε επί μέρους συμφωνίες και συνέργειες. Μεταξύ αυτών – υπενθυμίζουμε – και ο γνωστός μας όμιλος Attica Group που κινήθηκε ταχύτατα και εξασφάλισε έγκριση για τη θαλάσσια σύνδεση των ΗΠΑ με την Κούβα με SuperFast Ferries.

Η επικαιρότητα στα πεταχτά

Το θέμα του ABS επανήλθε επί το αυστηρότερον. Καταργείται άμεσα η πενταετία που έδινε η απόφαση Παπαδόπουλου για απόσυρση από την κυκλοφορία εντός πέντε ετών (δηλαδή μέχρι το 2020) για τα αυτοκίνητα χωρίς ABS με ταξινόμηση πριν την 1/1/1999. Με τη νέα απόφαση Σπίρτζη απαγορεύεται από 1/4/2016 η κυκλοφορία των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν πριν την 1/1/1999 και δεν έχουν εφοδιαστεί με ABS. Η απόφαση Σπίρτζη επεκτείνεται σε όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων και σε όλα τα επιβατικά με περισσότερες από 8 θέσεις επιβατών και έχουν μικτό βάρος πάνω από 5 τόνους. Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση στις σελίδες που ακολουθούν.

Κραχ στις Μεταφορές. Ζωντανό ρεπορτάζ μόνο στο Τ&Τ για όσα συνέβησαν στις εθνικές και διεθνείς μεταφορές, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι αυτοκινητιστές, αλλά και οι φορτωτές. Στις σελίδες 26-28.

Η βεβαίωση για το «τσιπάκι» πάντα δωρεάν επιβεβαιώνει το υπουργείο, αλλά το ΠΣΧΕΜ κάνει λόγο για διαχειριστικό κόστος που ασφαλώς υπάρχει (περισότερα στη σελ. 16)!

Για λίγες μόνο ώρες διήρκησε το κλείσιμο του «Μπάμπη» στο 90. Εκπρόσωποι της Νέας Οδού έκλεισαν το ιστορικό μαγαζί τοποθετώντας μπάρες, αλλά λίγο αργότερα, συνεργείο με επικεφαλής τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη ξήλωσε τις μπάρες και αποκατέστησε την πρόσβαση των οχημάτων. Σύμφωνα όμως με τους παραχωρησιούχους, η κίνηση αυτή παραβιάζει σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δύο νόμους και μία υπουργική απόφαση. Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης έστειλε επιστολή στη Νέα οδό, με την οποία ζητεί να αρθεί ο περιορισμός, προτάσσοντας ως επιχείρημα το κλείσιμο των τραπεζών και την ανάγκη των περιοίκων να μετακινούνται χωρίς να πληρώνουν διόδια. Σίγουρα θα υπάρξει συνέχεια...

Επιμένει ο Grimaldi στο χαράτσι των 75 ευρώ για τη ρευματοληψία των θαλάμων, όπως αποκάλυψε στο προηγούμενο τεύχος το Τ&Τ. Αλλά και οι αυτοκινητιστές, πληροφορούμεθα, αποφεύγουν τώρα τα καράβια του ιταλικού ομίλου, πλην των περιπτώσεων που λόγω ωραρίων και παραδόσεων δεν βρίσκουν εναλλακτική λύση.

Μειώνονται μέχρι 50% τα πρόστιμα μόνο για τις ελαφρές παραβάσεις, σύμφωνα με τη σχετική κατηγοριοποίησή τους και για πρώτη φορά εισάγεται η δυνατότητα αποπληρωμής του προστίμου σε δόσεις ή ακόμα και με παροχή κοινωφελούς εργασίας, αν ο παραβάτης αδυνατεί με κάθε τρόπο να πληρώσει το πρόστιμό του.

Δεν θα πραγματοποιηθεί το προγραμματισμένο Truck Show στην Κοζάνη, όπως μας ενημέρωσε ο διοργανωτής και πρόεδρος του Truck Racing Club, κ. Σάκης Πλακόδενδρος, καθώς όπως εξήγησε «η κακή οικονομική κατάσταση που επικρατεί, εμποδίζει φίλους και συναδέλφους να δώσουν δυναμικό παρών. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το 2016».

Αρκετά και ενδιαφέροντα, είναι λοιπόν τα θέματα του παρόντος τεύχους αν και μηνός Αυγούστου. Μια ακόμη επιβεβαίωση της απόλυτης συνέπειας του περιοδικού Τ&Τ στην ενημέρωση των αναγνωστών του. Έχετε στα χέρια σας το μοναδικό περιοδικό του χώρου που σε συνδυασμό με την ιστοσελίδα μας www.troxoikaitir.gr δεν αφήνει κανένα κενό στην ενημέρωση σας. Το περιοδικό Τ&Τ πραγματοποιεί δώδεκα εκδόσεις το χρόνο, βρίσκεται στα περίπτερα και στους συνδρομητές την πρώτη κάθε μήνα, κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα, χάρη δε στην έμπειρη ομάδα των συνεργατών του παράγει αποκλειστική και χρήσιμη ενημέρωση για τον κόσμο των μεταφορών και των επαγγελματικών αυτοκινήτων. 

Καλή ανάγνωση και καλές διακοπές για όσους καταφέρουν να αφήσουν το τιμόνι, έστω και για λίγες ημέρες.

PreviousNext