Τροχοί & TIR

Οδηγούμε την 5η γενιά του Mitsubishi L200

Μετά από 9 χρόνια παρουσίας και παραγωγής 1.300.000 μονάδων το τρέχον Mitsubishi L200 ετοιμάζεται να αποχωρήσει δίνοντας τη θέση του στην 5η γενιά. Με ιδιαίτερη σχεδίαση, πιο ελαφρύ, ευρύχωρο και κα
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 01/08/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Μετά από 9 χρόνια παρουσίας και παραγωγής 1.300.000 μονάδων το τρέχον Mitsubishi L200 ετοιμάζεται να αποχωρήσει δίνοντας τη θέση του στην 5η γενιά. Με ιδιαίτερη σχεδίαση, πιο ελαφρύ, ευρύχωρο και καλύτερη ποιότητα κατασκευής παρουσιάζεται το νέο όχημα που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Νίκαια της Γαλλίας και να «αναρριχηθούμε» στα 1.550 μέτρα, σε ιδιαίτερα δύσβατα και αφιλόξενα μονοπάτια! Παράλληλα, πήραμε μια πρώτη γεύση από τους πιο αποδοτικούς του κινητήρες και τη βελτιωμένη συμπεριφορά στην άσφαλτο.

Δυναμικό προφίλ

Με την πρώτη ματιά η νέα γενιά κρατάει τη φιλοσοφία της εταιρείας με σημαντικές ωστόσο σχεδιαστικές βελτιώσεις και δυναμική αισθητική, η οποία έχει στοιχεία από το concept GR-HEV κυρίως στην πλαϊνή πλευρά. Εκτός από την υιοθέτηση ενός σκληροτράχηλου και σπορτίφ προφίλ, που διατηρεί την εκφραστική σχεδίαση «J-Line» ο ανασχεδιασμός του αμαξώματος βοήθησε και στη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας από τα 0,46 cd στα 0,40, βελτιώνοντας τις αεροδυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου. Διατηρώντας το θέμα της ενοποιημένης καμπίνας-καρότσας, η 5η σειρά L200 υιοθετεί πλέον πιο ανάγλυφες επιφάνειες. Η μάσκα ανασχεδιάστηκε με τις ίδιες αριθμητικά γρίλιες αλλά με διαφορετική εμφάνιση, ενώ επίσης νέας σχεδίασης είναι τα φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας Led.

Καρότσα

Η καρότσα έχει διαμορφωθεί με βάση τις σημερινές ανάγκες των επαγγελματιών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά διαφόρων αντικειμένων, με την ποιότητα κατασκευής της να είναι αναβαθμισμένη και με χρήση ανθεκτικών υλικών. Επιπλέον το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι σταθερό, σε οριζόντια θέση, για την τοποθέτηση βαρέων και μακρών φορτίων.

Ιδιαίτερη σημασία έχει η αύξηση του μήκους της καρότσας στα 1.520 χιλιοστά, αλλά και το βάθος της κατά 15 χιλιοστά, στα 475 χιλιοστά. Η εκτενής χρήση ατσάλινων φύλλων υψηλής αντοχής και οι βελτιώσεις στο πλαίσιο, διατήρησαν το βάρος σε χαμηλά επίπεδα, στα 1.875 κιλά για το Double Cab 2.4 DiD, βελτιώνοντας παράλληλα την ικανότητα ρυμούλκησης στα 3.100 κιλά, την ακαμψία και την παθητική ασφάλεια. Στο εσωτερικό της καρότσας βρίσκονται τέσσερα άγκιστρα συγκράτησης φορτίου, δύο στην μπροστινή και δύο στην πίσω πλευρά.

Τέλος, η χρήση αντιδιαβρωτικών ατσάλινων φύλλων στην καμπίνα και την καρότσα μαζί με αυξημένη χρήση στεγανοποιητικών α μειώσει τη φθορά με το πέρασμα του χρόνου. Σε όλα τα οχήματα δίνεται στάνταρ αντιδιαβρωτική προστασία 12 χρόνων.

Στα χνάρια των επιβατικών

Το εσωτερικό είναι ακόμα πιο προσεγμένο και σε τίποτα δεν θυμίζει επαγγελματικό όχημα καθώς συναγωνίζεται σε ποιότητα και πολυτέλεια τα επιβατικά.

Η άνεση, η προσβασιμότητα, η ορατότητα και η ευρυχωρία είναι μερικοί από τους κρίσιμους τομείς που μελετήθηκαν από την ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών. Η είσοδος/έξοδος στο εσωτερικό γίνεται εύκολα και με τη χρήση της χειρολαβής στην κεντρική κολόνα. Στην ελληνική αγορά πρόκειται να διατεθεί η διπλή καμπίνα (Double Cab) στην οποία έχουν αυξηθεί οι εσωτερικές διαστάσεις. Περισσότερος χώρος για τους ώμους και το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού είναι διαθέσιμοι ενώ οι επιβάτες που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων θα έχουν επίσης αυξημένη ευρυχωρία στους ώμους.

Στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης ποιότητας, το νέο L200 χρησιμοποιεί εκτενώς υλικά με πολυτελή εμφάνιση όπως διακοσμητικά πάνελ σε piano black και χρωμιωμένα ένθετα στην κονσόλα του πατώματος, το κεντρικό πάνελ και το διακόπτη των ηλεκτρικών παραθύρων. Η υψηλή ακρίβεια των γραφικών των οργάνων του ταμπλό και η επιλογή μεταξύ λευκού ή πορτοκαλί φωτισμού ενισχύει αυτή την αίσθηση υπεροχής.

Ο δερμάτινος λεβιές ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο) και ο επιλογέας της τετρακίνησης, με νέο περιστροφικό χειριστήριο αντί μικρού λεβιέ, βρίσκονται ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Τα χειριστήρια για το διζωνικό αυτόματο Α/C, το σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting, θύρα USB και η οθόνη του gps είναι τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα, εύκολα προσβάσιμα και από τον συνοδηγό.

Το νέο L200 διαθέτει πολυτελείς εκδόσεις με δερμάτινα καθίσματα, οθόνη multimedia 4 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα, Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, κολόνα τιμονιού με ρύθμιση κλίσης και απόστασης. Η έκδοση Club Cab διαθέτει πίσω πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά από τις μπροστινές, διευκολύνοντας την επιβίβαση και αποβίβαση των πίσω επιβατών.

Νέος κινητήρας

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 4N15 χωρητικότητας 2,4 λίτρων με τεχνολογία MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system), είναι ελαφρύτερος χάρη στο αλουμινένιο μπλοκ και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, οι οποίες αποδίδουν 154 ίππους στις 3.500 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 380 Nm μεταξύ 1.500-2.500σ.α.λ και 181 ίππους στις 3.500 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 430 Nm μεταξύ 2.500 σ.α.λ. Χαρακτηριστικό στοιχείο της βελτιωμένης απόδοσης είναι το γεγονός ότι, οι εκπομπές ρύπων τους έχουν μειωθεί στα 169 g/km. Ο κινητήρας είναι 4 κυλίνδρων με 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), άμεσο ψεκασμό, common rail και μία από τις χαμηλότερες αναλογίες συμπίεσης για κινητήρα πετρελαίου (15.5:1). Τέλος το νέο L200 έχει μειωμένες ανάγκες συντήρησης καθώς η αλλαγή λαδιών πλέον γίνεται κάθε 20.000 χλμ. αντί για 15.000 χλμ, ο έλεγχος διακένου βαλβίδων από 30.000 χλμ. σε 60.000 χλμ, η αλλαγή ψυκτικού κινητήρα από 60.000 χλμ. σε 180.000 χλμ. ενώ η καδένα χρονισμού και το αυτόματο κιβώτιο δεν έχουν πλέον απαιτήσεις συντήρησης.

Αυξημένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια

Ακόμη ασφαλέστερο, το νέο L 200 φέρει προηγμένο εξοπλισμό για αυξημένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια, με αναβαθμισμένο πλαίσιο. Πολύ ανθεκτική, αυτή η στιβαρή δομή σχεδιάστηκε επίσης με γνώμονα την ασφάλεια – εμπρός δομή για καλύτερη απόσβεση ενέργειας σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, πιο εξελιγμένο πατενταρισμένο σύστημα ασφάλειας RISE (σύστημα της MMC που βελτιώνει σημαντικά τα αποθέματα ασφάλειας σε μία σύγκρουση πολλαπλών κατευθύνσεων, διαχέοντας τα φορτία ενέργειας κατά τη διάρκεια πλευρικών και οπίσθιων συγκρούσεων και ελέγχοντας την παραμόρφωση για βελτίωση της προστασίας επιβατών) με κλωβό επιβατών πολύ ανθεκτικό στην παραμόρφωση, εμπρός πλαϊνές ενισχυμένες προεκτάσεις πλαισίου και ενισχυμένο εγκάρσιο στοιχείο για καλύτερη συμπεριφορά στις συγκρούσεις.

Εκτός από τα κλασικά συστήματα ασφαλείας του L 200 με Active Stability & Traction Control, Brake Assist, Brake Over-Ride System, ABS/ Electronic Brake Force Distribution system, Emergency Stop Signal, το νέο όχημα εξοπλίζεται με αερόσακο γονάτου οδηγού που αυξάνει το συνολικό αριθμό αερόσακων σε 7 μέσα στην καμπίνα, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας - Lane Departure Warning system, σύστημα υποβοήθησης ευστάθειας τρέιλερ - Trailer Stability Assist system, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε επικλινή επιφάνεια - Hill Start Assist system και προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα στη νυχτερινή οδήγηση.

Νέο κιβώτιο

Αναβαθμισμένο είναι το 5τάχυτο αυτόματο με λειτουργία «Sport» σειριακό πρόγραμμα, το οποίο πρόκειται για μία εξελιγμένη έκδοση του αυτόματου κιβωτίου που χρησιμοποιείται επίσης στο Pajero με στόχο τη μείωση των απαιτήσεων συντήρησης και τη βελτίωση της οδηγησιμότητας, με νέο χαμηλού ιξώδους υγρό ATF που βελτιώνει την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες, μειώνει την αντίσταση για καλύτερη οικονομία καυσίμου και αυξάνει την αντοχή. Οι αλλαγές γίνονται και με paddles (επιλογείς) στο τιμόνι. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι εντελώς νέο που εξελίχθηκε για να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, προσφέροντας μικρές διαδρομές σε έναν ελαφρύ επιλογέα, ελαττώνοντας παράλληλα τους θορύβους και τους κραδασμούς.

Πλαίσιο

Με βασική προτεραιότητα την αντοχή και την αξιοπιστία, το νέο L200 διατηρεί τη γενική διάταξη του προκατόχου του, όπως διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια μπροστά και φύλλα σούστας πίσω. Στις εκδόσεις 2WD και 4WD (πισωκίνητες), τα νέας σχεδίασης φύλλα σούστας έχουν επανατοποθετηθεί ενώ το μήκος τους έχει αυξηθεί. Όσον αφορά την εμπρός ανάρτηση, η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού αυξήθηκε με βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης. Οι μετατροπές αυτές προσφέρουν καλύτερη άνεση στο δρόμο και βελτιωμένη ευστάθεια εκτός δρόμου.

Στο δρόμο με το L200

Οδηγήσαμε το νέο L200 με τους 181 ίππους, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο φυσικό του περιβάλλον στα βουνά κοντά στη Νίκαια της Γαλλίας. Η θέση οδήγησης είναι σημαντικά αλλαγμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό. Τα μαξιλάρια και οι πλάτες είναι φαρδύτερα και μακρύτερα ενώ τα καθίσματα προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη.

Το κάθισμα του οδηγού έχει «αέρα» αρκετών εκατοστών προς τα πίσω με την κολόνα του τιμονιού να ρυθμίζεται σε κλίση και απόσταση για να μπορεί να βρει ο οδηγός την ιδανική θέση οδήγησης. Οι μεγάλες διαστάσεις του οχήματος δεν δυσκολεύουν την οδήγηση μέσα στην πόλη, ενώ η ακτίνα του κύκλου περιστροφής περιορίζεται μόλις στα 5.9 μέτρα. Το εμπρός μέρος του καπό είναι ορατό, βοηθώντας τον οδηγό να υπολογίζει σωστά την κίνησή του ενώ η σχεδίαση των κολόνων έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να περιορίζονται τα τυφλά σημεία. Επιπλέον τα επίπεδα μάκτρα καθαριστήρων δεν περιορίζουν την ορατότητα.

Η αναβάθμιση στην ποιότητα κατασκευής και της ηχομόνωσης έχουν δημιουργήσει ένα περιβάλλον που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτό των επιβατικών, με μηδαμινούς θορύβους στην καμπίνα των επιβατών, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Απουσία φορτίου στην καρότσα αλλά με τέσσερις επιβάτες στην καμπίνα «επιχειρήσαμε» αρκετές φορές σε ανηφορική διαδρομή να πλησιάσουμε τα μπροστινά επιβατικά αυτοκίνητα. Με τη χρήση της 3ης και 4ης σχέσης στο κιβώτιο είχαμε άμεση απόκριση του κινητήρα, κάνοντάς μας να αισθανθούμε ότι οδηγούμε κάποιο γρήγορο επιβατικό αυτοκίνητο. Η συνεργασία κιβωτίου – κινητήρα είναι υποδειγματική. Το τράβηγμα είναι πολύ θετικό στις χαμηλές στροφές και δεν υπάρχει στέρηση ροπής ή δύναμης.

Ανάβαση στα 1.550 μέτρα

Στα 700 μέτρα υψόμετρο εγκαταλείψαμε την ασφάλτο και συνεχίσαμε σε κακοτράχαλα μονοπάτια στα γύρω βουνά, σκαρφαλώνοντας στα 1.550 μέτρα, περνώντας μέσα από ποτάμια και δρόμους υψηλής δυσκολίας. Πάντα με τέσσερα άτομα στο εσωτερικό, σε διαδρομές με απότομες κλίσεις, αφιλόξενο έδαφος γεμάτο λακούβες η οδική συμπεριφορά είναι πλήρως ελεγχόμενη. Η αυξημένη κατά 7% στρεπτική ακαμψία επιτρέπει στην ανάρτηση να διατηρεί τον έλεγχο και την ευστάθεια χωρίς απώλειες. Με γωνία προσέγγισης 30 μοιρών, αναχώρησης 22 μοιρών, ράμπας 24 μοιρών και 205 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, το L200 μπορεί να κινείται σε οποιαδήποτε off-road διαδρομή απερίσπαστο.

Το νέο L200 διατίθεται με δυο διαφορετικές μορφές τετρακίνησης, την απλή και πιο οικονομική Easy Select, και την πιο σύνθετη με πάρα πολλές δυνατότητες Super Select. Με τη χρήση του περιστροφικού διακόπτη επιλέγαμε τη δικίνητη και τετρακίνητη διαμόρφωση, όπως επίσης και για τη χρήση του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων αλλά και του κλειδώματος κεντρικού και πίσω διαφορικού.

Το «Super Select 4WD II» συνδυάζεται με κατανομή ροπής 40% μπροστά, 60% πίσω για καλύτερο έλεγχο και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης, σύμφωνα με το έδαφος και τις οδηγικές συνθήκες, ενώ η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται εν κινήσει (εφικτό κάτω από 100 χλμ.), ανεξαρτήτως τύπου οδοστρώματος.

Το πλεονέκτημα του Super Select είναι στη θέση «4H» Full Time 4WD που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιοδήποτε οδόστρωμα. Αυτή η επιλογή βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς φορτίο. Το σύστημα περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα ελέγχει και την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4H mode για καλύτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε όλες τις επιφάνειες. Υπάρχει επίσης το κοντό διαφορικό («4LLc») για γνήσια off-road οδήγηση, ενώ διατίθεται επίσης ένα σύστημα κλειδώματος και του πίσω διαφορικού για μέγιστη πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη αυξάνοντας τις συνολικές εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος όπως το μέγιστο βάθος βύθισης των 600 χιλιοστών. Κατά τη διάρκεια της οδηγήσης παρατηρήσαμε ότι το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύτερο, ενώ το σύστημα πέδησης έχει μικρότερη διαδρομή στο πεντάλ. Στην επιστροφή, σε μια μόνο κατάβαση, με μεγάλη κλίση, επιλέξαμε την πρώτη σχέση στο κιβώτιο, κρατώντας την ταχύτητα στο ελάχιστο χωρίς τη χρήση του φρένου. Στις υπόλοιπες χρησιμοποιήσαμε τη δεύτερη και σε ορισμένες περιπτώσεις την τρίτη για να κατέβουμε πιο σβέλτα.

Με το νέο Mitsubishi L200 οι Ιάπωνες απέδειξαν ότι, «δεν σπάει, δεν χαλάει» σε ό,τι οδόστρωμα και αν κινηθεί και είναι κατασκευασμένο για να αντεπεξέρχεται σε κάθε δυσκολία. Πρόκειται για ένα όχημα σχεδιασμένο με ιδιαίτερη έμφαση στα άνετα ταξίδια και στις αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες. Η διάθεση της πέμπτης κατά σειρά γενιάς του Mitsubishi L200 ξεκίνησε στη χώρα μας τον Ιούλιο.

PreviousNext