Η εταιρεία JGS Α.Ε. του κ. Ιάκωβου Συρίγου προμηθεύει την ελληνική, καθώς και αγορές του εξωτερικού με μία μεγάλη γκάμα επενδύσεων, αφρολέξ και εξαρτημάτων επίπλων. Στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Ζεφύρι Αττικής (Βύρωνος 52 & Στουρνάρα) υπάρχουν 7.500 τετ.μ. με υφάσματα, δέρματα, δερματίνες, υλικά ταπετσαρίας επίπλου, υφάσματα, λινάτσες, υλικά στρωματοποιΐας, σκαμπό, χαλιά, τραπεζάκια, μαξιλάρια ύπνου και γενικά, οτιδήποτε έχει να κάνει με υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή αυτών των προϊόντων, τόσο στην πρώτη ύλη των εργοστασίων όσο και στη λιανική, καθώς και μεταποίηση και χονδρική. Επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας για να δούμε από κοντά τον καθημερινό τρόπο λειτουργίας της, αλλά και τη χρήση των νέων Ford Transit, τα οποία πρόσφατα προμηθεύτηκε.

 «Είκοσι χρόνια, μόνο Transit»

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, κ. Ιάκωβος Συρίγος μετά από μία ξενάγηση στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις, μας περιέγραψε τη χρήση των ελαφρών επαγγελματικών της JGS, καθώς και τη συνεχιζόμενη προτίμηση σε οχήματα που φέρουν το μπλε οβάλ στη μάσκα. «Η εταιρεία JGS Α.Ε. ιδρύθηκε το 1995, κι από τότε, όλα τα ελαφρά επαγγελματικά –αναφέρομαι στα πλαίσια φορτηγού/ σασί, καθώς έχουμε και μικρότερα αυτοκίνητα– που χρησιμοποιούμε είναι αποκλειστικά Ford. Ξεκινήσαμε με μία βενζινοκίνητη «κλούβα» του 1981. Συνολικά, από τα χέρια μας έχουν περάσει 15 Ford. Όλα αυτά τα χρόνια, ποτέ δεν υπήρξε κάποιο μηχανικό πρόβλημα, άξιο αναφοράς. Αυτό που μας έχει κάνει να προτιμούμε τα Transit, είναι ξεκάθαρα η παροιμιώδης αντοχή τους. Εμείς κάνουμε πολύ σκληρή χρήση, αφού τα αυτοκίνητα κινούνται σχεδόν αποκλειστικά μέσα στην πόλη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Κάθε όχημά μας διανύει μίνιμουμ 100 με 120 χιλιόμετρα την ημέρα, σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και τα 200, πάντα σε μία βάρδια. Σε ετήσια βάση, γύρω στα 20.000 με 25.000 χιλιόμετρα ανά έτος, με πολύ μεγάλες όμως καταπονήσεις».

Δύο νέα, «μεγάλα» Transit σασί

«Πρόσφατα προμηθευτήκαμε 2 νέα Ford Transit σασί, τα αποκαλούμενα «μεγάλα». Και στα δύο τοποθετήσαμε κατόπιν καρότσα, ενώ και τα δύο είναι πιστοποιημένα για καρότσα με τέντα. Το ένα είναι 3,5τονο και το άλλο στους 4,7 τόνους μικτό. Και τα δύο φοράνε την ισχυρότερη έκδοση ισχύος του κινητήρα των 2,2 λίτρων, των 155 hp. Αυτό κρίθηκε απαραίτητο κυρίως για λόγους ενεργητικής ασφάλειας. Δεν θέλω να κινδυνεύσουν οι οδηγοί μας στην περίπτωση π.χ., ενός προσπεράσματος. Αυτή τη στιγμή έχουμε 5 Transit, όλα σασί με υπερκατασκευή».

«Οι βελτιώσεις στη νέα γενιά του μεγάλου Transit», συμπληρώνει ο ιδιοκτήτης, «είναι τουλάχιστον εντυπωσιακές. Θεωρώ πως δεν υφίσταται καμία σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Όποιον τομέα και να κοιτάξεις, το καινούριο υπερέχει από αρκετά έως πάρα πολύ. Σε θέματα εκμετάλλευσης, οδικής συμπεριφοράς αποδοτικότητας, παντού. Αυτό που εμένα μου έκανε εντύπωση από την πρώτη στιγμή, είναι το γεγονός ότι, ενώ το μοντέλο νέας γενιάς είναι πιο μακρύ, το τιμόνι «κόβει» σημαντικά πιο πολύ».

 Ο συνομιλητής μας ταλαιπωρήθηκε αρκετά μέχρι να λάβειέγκριση τύπου το όχημα. «Προσωπικά, πέρασα πραγματική περιπέτεια για να βγάλω έγκριση τύπου. Το αυτοκίνητο όταν ετοιμάστηκε, έπεσε θύμα μίας απίστευτης γραφειοκρατίας –ένας τόμος πιστοποιητικά, χαμένος χρόνος, ταλαιπωρία για έγκριση τύπου. Αυτό είναι κάτι που αντιμετωπίζει, πιστεύω, οποιοσδήποτε επαγγελματίας φτιάχνει ένα όχημα πρώτος στην αγορά. Από τη Ford Σφακιανάκης και την αμαξοποιΐα όλα ήταν γρήγορα και εύκολα. Ήρθε δηλαδή το σασί Transit όποτε μου είχαν πει οι άνθρωποι της Ford, ο υπερκατασκευαστής έφτιαξε την καρότσα σε 10 εργάσιμες, κι ο τεντάς σε μία ημέρα, και περιμέναμε μετά το υπουργείο… δυόμισι μήνες».

Η ταλαιπωρία συνεχίστηκε: «Ειδικά κλιμάκια πήγαιναν κι έρχονταν, μαζί με χαρτιά, να δουν το αυτοκίνητο, να φύγουν τα χαρτιά, να 'ρθουν άλλα χαρτιά. Εντάξει, ξέρω ότι, έχουν αλλάξει οι οδηγίες από την ευρωπαϊκή ένωση, και παλιότερα απλά φόραγες μια καρότσα κι έβγαινες για δουλειά, δεν μπορεί όμως να ταλαιπωρούνται οι επαγγελματίες τόσο πολύ. Λασπωτήρες λαμπάκια όλα φέρουν πιστοποιητικά και είναι εγκεκριμένα, ναι, το καταλαβαίνω, δυόμισι μήνες όμως είναι εξωφρενικό. Συνολικά, η συνεργασία με την «Σφακιανάκης» και ειδικά τον κ. Παναγόπουλο, είναι υποδειγματική και οι άνθρωποι με βοήθησαν πολύ σε όσα αντιμετώπισα. Είχαμε σκοπό να προμηθευτούμε και τρίτο Transit, η κατάσταση με τα capital controls –τους γνωστούς περιορισμούς στη διακίνηση κεφαλαίων– μας υποχρεώνει να αναβάλουμε προς το παρόν την αγορά».

Τα Transit Chassis Cab της JGS φέρουν βασικό (Base) πακέτο εξοπλισμού άνεσης: «Τα αυτοκίνητα τα προμηθευόμαστε με βασικό εξοπλισμό, καθώς μόνο “βασικό” δεν τον λες, υπάρχουν πολλές ανέσεις. Αν υπάρχει ένα στοιχείο που θεωρώ χρήσιμο από αυτά που έχουν, αυτό είναι το Auto-Start-Stop». Ρωτήσαμε τον κ. Συρίγο αν υπάρχει κάτι που θα ήθελε διαφορετικό: «Σε βασικά θέματα, αυτά που ενδιαφέρουν έναν επαγγελματία, το Transit είναι ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί. Ως πελάτης, δύσκολα μπορώ να σκεφτώ κάτι που θα ήθελα διαφορετικό. Ως μελλοντική βελτίωση θα ήθελα να προσφέρεται το Transit Chassis Cab, όπως αυτά της εταιρείας μας που φέρουν εξωτερικούς καθρέφτες με μακρύτερα μπράτσα, με δυνατότητα ηλεκτρικής ρύθμισης των κατόπτρων μιας και τώρα είναι χειροκίνητες οι ρυθμίσεις».

«Φορτωμένο το Transit, είναι το καλύτερο που κυκλοφορεί»

«Στη δική μας επαγγελματική δραστηριότητα, τα Transit ως πλαίσιο φορτηγού είναι εξαιρετικά. Βλέπεις ένα όχημα με πολύ υψηλά στοιχεία εκμετάλλευσης το οποίο και στο Μοναστηράκι κινείται με άνεση ενώ ακόμη και στην Ερμού χωράει. Για τους οδηγούς μας, η κατευθυντικότητα των Ford στο ταξίδι με 90 χλμ.ώρα είναι μοναδική. Επίσης, με το Transit φορτώνεις ενάμισι τόνο και το αυτοκίνητο διατηρεί στο ακέραιο τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Με αυτό εννοώ ότι, στρίβει με την ίδια ακριβώς ασφάλεια όπως και χωρίς φορτίο. Τα Ford σε αυτόν τον τομέα είναι αχτύπητα, τα καλύτερα που κυκλοφορούν», εξηγεί ο κ. Συρίγος.

Ο οδηγός του Transit κ. Κώστας Ρωμανός, με εμπειρία δύο δεκαετιών στον χώρο, καλύπτει γύρω στα 120 χιλιόμετρα την ημέρα, εντός Αττικής. «Για κάποιον σαν κι εμένα που ξέρει το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, το νέο μοντέλο είναι εντυπωσιακό. Έχοντας καλύψει ήδη αρκετά χιλιόμετρα, νομίζω πως δεν υπάρχει μηχανικό εξάρτημα, ή κάποιο τμήμα της γραμμής μετάδοσης κίνησης που να μην υπερτερεί κατά πολύ από το προηγούμενο μοντέλο. Το ίδιο ισχύει και για την ποιότητα κατασκευής και το εσωτερικό της καμπίνας. Το 6άρι κιβώτιο είναι εξαιρετικό και με καλή κλιμάκωση. Τα “συν” είναι πολλά: φρένα, άνεση, επιδόσεις, τα πάντα. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι το κόψιμο του τιμονιού και η οδική συμπεριφορά όταν είναι φορτωμένο στο μέγιστο του μικτού. Μου αρέσει η διάταξη των οργάνων στον πίνακα, τα πλήκτρα στην κονσόλα, η απόδοση του Bluetooth για το κινητό τηλέφωνο, και πολλά ακόμη. Οι λεπτομέρειες κάνουν το σύνολο».