Στο πέρασμά μας από το τιμόνι του panel van στην οδηγική παρουσίαση στη Γαλλία συνειδητοποιήσαμε πως δεν πρόκειται για ένα απλό facelift του προηγούμενου μοντέλου, αλλά για ένα ριζικά ανανεωμένο όχημα, με γνώμονα την αύξηση της αποδοτικότητας και της οδηγικής απόλαυσης. Το οδηγήσαμε στα όριά του, κινούμενοι σε επαρχιακό δρόμο και αυτοκινητόδρομο, για να λάβουμε τις απαραίτητες απαντήσεις στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς.
Εξωτερικές βελτιώσεις και νέος εσωτερικός διάκοσμος
Η πρώτη εικόνα του Caddy είναι σίγουρα θετική, χάρη στην όμορφη εμφάνισή του. Εμπρός κυριαρχεί η δυναμική μάσκα με τις γρίλιες της, τα φωτιστικά σώματα και τα ανάγλυφα φτερά πάνω από τους τροχούς που κάνουν το μοντέλο να ξεχωρίζει αμέσως. Τα φώτα ομίχλης έχουν ορθογώνιο σχήμα ενώ από τα φώτα και επάνω διακρίνεται ένα έντονο V που συνεχίζει και στο καπό. Στο πίσω μέρος το Caddy ανάλογα με την έκδοση προσφέρεται με ένα μονοκόματο παράθυρο ή δυο ξεχωριστά και για πρώτη φορά διατίθεται και χωρίς παράθυρα, με τρίτο στοπ φρένων και σπόιλερ οροφής. Η κλούβα εξωτερικά, παραμένει σχεδόν ίδια με πιο έντονη τη γραμμή κάτω από τη βάση των παραθύρων που φτάνει μέχρι το τέλος της πόρτας.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται για την ποιότητα κατασκευής και το ξεχωριστό του ντιζάιν. Eίναι καλοφτιαγμένο, με μαλακό υλικό στο εμπρός μέρος του ταμπλό και στο επάνω τμήμα των θυρών, ενώ στα υπόλοιπα σημεία υπάρχει σκληρό πλαστικό με ποιοτική υφή. Για την πρακτικότητα φροντίζουν οι διάφορες θήκες στο εσωτερικό του οχήματος. Ιδιαίτερα βολικός κρίνεται ο χώρος εναπόθεσης εγγράφων στο ταμπλό, στον οποίο ο οδηγός μπορεί να ακουμπήσει διάφορα μικροαντικείμενα της καθημερινής εργασίας. Επίσης, η αεροπορικού στυλ θήκη οροφής σε όλο το πλάτος της καμπίνας προσφέρει επιπλέον πολύτιμο αποθηκευτικό χώρο. Οι ποτηροθήκες βρίσκονται ανάμεσα στα καθίσματα, δίπλα από το χειρόφρενο. Ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει είτε ανοιχτό ντουλαπάκι συνοδηγού είτε κλειστό, που συνήθως προτιμούν οι επαγγελματίες για λόγους ασφαλείας, μιας και δεν είναι ορατά τα αντικείμενα που τοποθετούμε εκεί.
Ιδιαίτερης σχεδίασης είναι το τριάκτινο τιμόνι με μαλακή υφή δέρματος, σε συνδυασμό με μαύρο πλαστικό και χρωμιωμένες γραμμές. Με τα κουμπιά επάνω σε αυτό ο οδηγός χειρίζεται τις κλήσεις και την ένταση του τηλεφώνου, όπως και τον αυτόματο πιλότο. Αναβαθμισμένα είναι τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα ενώ νέας σχεδίασης είναι τα ακροφύσια κλιματισμού. Στο καντράν εμφανίζεται σε αναλογική μορφή ο χιλιομερητής, το στροφόμετρο, η θερμοκρασία και ο δείκτης καυσίμων, ενώ σε ψηφιακή οι υπόλοιπες πληροφορίες του αυτοκινήτου. Η εξοικείωση του οδηγού με τα διάφορα χειριστήρια είναι άμεση, από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα βρεθεί στο τιμόνι του VW. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με εύκολη ρύθμιση του τιμονιού, ενώ το κάθισμα είναι μαλακό και στηρίζει σωστά το σώμα του οδηγού. Το οπτικό πεδίο του οδηγού είναι ευρύ παρέχοντας περιμετρικό έλεγχο.
Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό το Caddy είναι σε θέση να προσφέρει συστήματα πλοήγησης, πολυμέσων, τηλεφώνου, συνδεσιμότητα μέσω bluetooth κ.α. Το σύστημα πλοήγησης είναι το πλέον απαραίτητο εργαλείο δουλειάς για τους οδηγούς, το οποίο μας ενημέρωνε συνεχώς και με απόλυτη ακρίβεια για την πορεία του οχήματος, την ακολουθητέα διαδρομή, όπως επίσης και για τα σημεία με μποτιλιάρισμα που αποδείχθηκε σωτήριο στα πιεσμένα χρονικά περιθώρια. Η επιβατική έκδοση του Caddy επιδέχεται περαιτέρω τροποποιήσεις στο χώρο της καμπίνας δίνοντας τη δυνατότητα στον πελάτη να τη διαμορφώσει όπως αυτός επιθυμεί.
Χώρος φόρτωσης
Οι εκδόσεις panel van και combi προορίζονται για επαγγελματική χρήση και η παραγγελία μπορεί να γίνει σε δυο μήκη αμαξώματος, με το κοντό Caddy να έχει μεταξόνιο 2.681 και το μακρύ 3.006 χιλιοστά. Η επιλογή του υποψήφιου αγοραστή πρέπει να γίνει με βάση τις μεταφορικές του ανάγκες καθώς το Maxi με το μακρύ μεταξόνιο προσφέρει περισσότερα χιλιοστά και ένα επιπλέον κυβικό μέτρο για φόρτωση.
Το άνοιγμα των πίσω θυρών γίνεται χωρίς ιδιαίτερη μυϊκή δύναμη, οι οποίες είναι πολύ πρακτικές, στις 90ο και 180ο μοίρες για ακόμη μεγαλύτερο άνοιγμα. Σε όλες τις εκδόσεις διατίθεται στο στάνταρ εξοπλισμό μια συρόμενη πόρτα στη δεξιά πλευρά, με άνοιγμα στα 700 χιλιοστά. Η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι εύκολη είτε από τις πίσω πόρτες είτε από την πλαϊνή.
Τα μοντέλα με κοντό μεταξόνιο έχουν συνολικό ύψος 1.882 χιλιοστά (χωρίς μπάρες οροφής) ενώ αυτά με πακέτο Blue Motion είναι στα 1.806 χιλιοστά, μήκος 4.405 χιλιοστά και πλάτος 1.794 χιλιοστά (χωρίς τους καθρέπτες). Με ωφέλιμο όγκο φόρτωσης στα 3,2 κυβικά μέτρα το Caddy ενδείκνυται για πληθώρα μεταφορικών αναγκών ενώ το μήκος του δαπέδου φτάνει τα 1.781 χιλιοστά. Για επαγγελματίες που θέλουν να μεταφέρουν μακριά αντικείμενα προτείνουμε να παραγγείλουν το πάνελ van με άνοιγμα πάνω από τις πίσω πόρτες, καθώς και ανακλινόμενο και αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού. Το κατώφλι φόρτωσης είναι στα 587 χιλιοστά από το έδαφος συμβάλλοντας σε ευκολότερο φόρτωμα των αντικειμένων. Στο εσωτερικό του χώρου φόρτωσης βρίσκονται τέσσερα άγκιστρα συγκράτησης φορτίου και το πάτωμα είναι επενδυμένο με σκληρά πλαστικά υλικά. Το ένα φως στη μέση της κλούβας παρέχει επαρκή φωτισμό κατά τις βραδινές φορτώσεις. Ελέγξαμε σχολαστικά τους αρμούς και του συνδέσμους της κλούβας οι οποίοι είναι στιβαρής κατασκευής.
Κινητήρες Euro 6
Το επίσης ενδιαφέρον κομμάτι είναι οι Euro 6 κινητήρες προδιαγραφών του νέου Caddy. Σε πρώτο πλάνο οι 4 πετρελαιοκινητήρες, με ιπποδύναμη 75, 102, 122 και 150 ίππων, ενός δίλιτρου TDI με τη χρήση της τεχνολογίας SCR. Στον αντίποδα οι τρεις βενζινοκινητήρες με ιπποδύναμη 84, 102 και 125 ίππων, 1.0, 1.2 και 1.4 λίτρων αντίστοιχα. Οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων και με το αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη με 6 ή 7 σχέσεις. Ειδικά, ο 1.400άρης TGI κινητήρας φυσικού αερίου αποδίδει 110 ίππους και σύμφωνα με τον κατασκευαστή καταναλώνει 4,1 κιλά αερίου σε 100 χιλιόμετρα.
Στο δρόμο με το Caddy panel van Blue Motion
Στην ευρύτερη περιοχή της Μασσαλίας είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τους 102 ίππους, με τον κινητήρα 2.0 TDI BM, του Caddy panel van με το πακέτο Blue Motion. Παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το όχημα με φορτίο η οδική συμπεριφορά μας εξέπληξε ευχάριστα.
Η κάμερα οπισθοπορείας (τη δοκιμάσαμε σε όχημα επιβατικής έκδοσης) με την εικόνα να προβάλλεται στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα βοηθάει σημαντικά στο ακριβές παρκάρισμα. Όσο κοντά φτάνει το όχημα σε αντικείμενα αριστερά ή δεξιά μια ηχητική ειδοποίηση ενημερώνει τον οδηγό ενώ παράλληλα εμφανίζονται προειδοποιήσεις και στην οθόνη, ενημερώνοντας έτσι τον οδηγό. Ιδιαίτερα χρήσιμο και πρακτικό εκτός από την κάμερα οπισθοπορείας, είναι και το τελευταίας γενιάς σύστημα υποβοήθησης Park Assist το οποίο παρκάρει το όχημα είτε παράλληλα προς το πεζοδρόμιο είτε υπό γωνία. Τα συστήματα αυτά βοηθούν σημαντικά στους ελιγμούς σε αστικό περιβάλλον.
Η πρώτη και η δεύτερη σχέση του χειροκίνητου κιβωτίου είναι κοντές, ιδανικές για ξεκινήματα με πλήρες φορτίο. Η επιτάχυνση είναι ικανοποιητική, ειδικά με τη 2η και 3η σχέση στο κιβώτιο. Ο λεβιές έχει μικρές διαδρομές και θετικό κούμπωμα. Ο κινητήρας αποκρίνεται άμεσα, ακόμη και με 5η και 55 χιλιόμετρα στο κοντέρ, «αρπάζοντας» αμέσως σε κάθε πάτημα του γκαζιού.
Το μηχανικό κιβώτιο του Caddy που οδηγήσαμε είχε πέντε σχέσεις ενώ κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο φαίνεται η αναγκαιότητα της 6ης, για πιο οικονομικό ταξίδι σε χαμηλότερο εύρος στροφών.
Η αίσθηση επιβατικού μοντέλου είναι έντονη με επίκεντρο την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, ενώ η ηχομόνωση είναι εξαιρετική, όπως επίσης και η ποιότητα κύλισης. Αεροδυναμικούς θορύβους ακούσαμε μόνο στον αυτοκινητόδρομο έχοντας αρκετά χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή η ανάρτηση προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης στα ταξίδια, χάρη στην ανεξάρτητη ανάρτηση στον εμπρός άξονα και στο συμπαγή πίσω άξονα με φύλλα σούστας και αμορτισέρ με προσαρμοζόμενη απόσβεση. Με αρκετά χιλιόμετρα σε κλειστές στροφές το όχημα έδειχνε σταθερότητα, έχοντας καλή πρόσφυση και πατώντας καλά στην άσφαλτο.
Κατά τη διάρκεια της οδήγησης κάναμε χρήση του συστήματος Adaptive Cruise Control, το οποίο στα μηχανικά κιβώτια δουλεύει σε ταχύτητες από 30-160 χλμ. και είναι κατάλληλο και εύχρηστο για ταξίδια. Με το σύστημα αυτό ο οδηγός ορίζει την επιθυμητή ταχύτητα με την οποία θέλει να κινείται το αυτοκίνητο, ενώ το σύστημα παράλληλα ελέγχει μπροστά για τυχόν άλλα προπορευόμενα οχήματα και όταν τα πλησιάζει, τότε χαμηλώνει ταχύτητα, κρατώντας το έτσι σε απόσταση ασφαλείας.
Το city emergency braking είναι κατάλληλο για την κίνηση εντός πόλης όπου το σύστημα ανιχνεύει τα μπροστινά εμπόδια και φρενάρει το όχημα σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ. Όσες φορές κάναμε στραβοτιμονιές ή αλλάξαμε λωρίδα χωρίς τη χρήση φλας το σύστημα ανίχνευσης προσοχής Driver Alert διαπίστωνε ότι κινούμαστε με τρόπο που έδειχνε έλλειψη συγκέντρωσης και με ηχητικό και οπτικό σήμα μας πρότεινε να κάνουμε ολιγόλεπτη στάση. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι και το σύστημα post-collision brake το οποίο μετά από σύγκρουση φρενάρει το όχημα σε περίπτωση που δεν μπορεί να το πράξει ο οδηγός. Με ταχύτητα έως 80 χλμ σε επαρχιακό δίκτυο η κατανάλωση στο trip computer αποτύπωσε περίπου 4,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ στο τέλος της ημέρας που η διαδρομή περιελάμβανε αυτοκινητόδρομο με υψηλότερες ταχύτητες η μικτή κατανάλωση αυξήθηκε ελαφρώς. Γενικότερα η συνολική συμπεριφορά του νέου Caddy στο δρόμο είναι εξαιρετική, αποτελεσματική αλλά και ευχάριστη. Κινείται με μεγάλη ευκολία στους στενούς δρόμους της πόλης και πραγματοποιεί ξεκούραστα δρομολόγια μακρινών αποστάσεων.