Τροχοί & TIR

Δρομολόγιο με Volvo FH-13 540

Δυο νέοι επαγγελματίες μεταφορείς, τα αδέλφια Αποστόλης και Κώστας Χατζιαρόπουλος από τη Νιγρίτα Σερρών, αποφασίζουν να επενδύσουν στη δουλειά τους με την αγορά ενός νέου τράκτορα προς αντικατάσταση
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 01/09/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Δυο νέοι επαγγελματίες μεταφορείς, τα αδέλφια Αποστόλης και Κώστας Χατζιαρόπουλος από τη Νιγρίτα Σερρών, αποφασίζουν να επενδύσουν στη δουλειά τους με την αγορά ενός νέου τράκτορα προς αντικατάσταση του παλαιότερου. Δεδομένης της δύσκολης οικονομικής περιόδου που διανύουμε, σε συνδυασμό με την αναδουλειά, η σωστή επιλογή αξιόπιστου και οικονομικού φορτηγού μέσα από διεξοδική έρευνα αποτελεί μονόδρομο για τους ίδιους.

Ταυτόχρονα, όπως μας εξηγεί ο Αποστόλης, με τον οποίο συνταξιδέψαμε σε ένα τμήμα της διαδρομής, η αγορά ενός καινούργιου τράκτορα σε σχέση με ένα μεταχειρισμένο, αποδεικνύεται μακροπρόθεσμα η καλύτερη και πιο συμφέρουσα επιλογή.

Κερδίζει τις εντυπώσεις

Το μπλε μεταλλικό χρώμα του τράκτορα χαρίζει μοναδική εμφάνιση στο FH. Άλλωστε, το νέο Volvo έχει περάσει πλέον τις «εξετάσεις» του και στο σύνολό τους οι μεταφορείς αναφέρουν ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο και εντυπωσιακό όχημα. Παράλληλα, οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά και αναφερόμαστε στο χρώμιο στα σκαλοπάτια, το σήμα και την επάνω μπάρα με τους τέσσερις προβολείς.

Επάρκεια χώρων

Η καμπίνα Globetrotter XL είναι γεμάτη νέα χαρακτηριστικά και με περισσότερο χώρο για τους χρήστες της. Το εσωτερικό της ύψος στα 2.20 μέτρα (2.11 επάνω από το κουβούκλιο του κινητήρα), επιτρέπει την κυκλοφορία σε όρθια στάση. «Το ύψος μου είναι περίπου στα 1.90 και κινούμαι άνετα μέσα στην καμπίνα ενώ όταν αλλάζω μπλούζα δεν ακουμπούν τα χέρια μου στην ηλιοροφή», σχολιάζει ο Αποστόλης και συνεχίζει: «Κατά τη γνώμη μου η Volvo μειονεκτούσε στο θέμα της καμπίνας καθώς ήταν περιορισμένες οι διαστάσεις και το παρμπρίζ κοντά στον οδηγό.

Με το νέο μοντέλο έχει δημιουργήσει την ιδανική καμπίνα για πολυήμερη διαμονή. Οι αποθηκευτικοί χώροι πιστεύω πως είναι επαρκέστατοι, με το εμπρός ράφι και τις δυο μεγάλες θήκες με συρόμενες πόρτες στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού επάνω από το παρμπρίζ, να έχουν μεγάλο βάθος. Τα δυο συρόμενα συρτάρια κάτω από το κρεβάτι χωρούν 130 λίτρα. Επίσης, διαθέτει πολλές βολικές θήκες για μικρότερα αντικείμενα, όπως κινητά, υπολογιστή, κλειδιά, πορτοφόλι. Τα κρεβάτια είναι φαρδιά και το επάνω μπορεί να ανασηκωθεί με κλίση μέχρι 55 μοίρες.

Μεγάλη καινοτομία θεωρώ το ρυθμιζόμενο και σπαστό τιμόνι γιατί πλέον δέχεται περισσότερες ρυθμίσεις και έτσι βρίσκω πιο εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης, εξυπηρετώντας με παράλληλα κατά την είσοδο/έξοδο στην καμπίνα. Όλα αυτά συνδυάζονται με το μεγάλο εύρος ρύθμισης του καθίσματος που φτάνει τα 24 εκατοστά. Τέλος, η θέση οδήγησης έχει καλύτερη ορατότητα χάρη στις πλαϊνές κάθετες κολώνες που έχουν μεταφερθεί πιο μπροστά».

Μελετημένη επιλογή Volvo

«Μαζί με τον αδερφό μου ήμαστε ιδιοκτήτες ενός Volvo FH με ιπποδύναμη 480, Euro 5, full extra και μόλις πέρασαν πέντε χρόνια και ξεχρεώσαμε τις δόσεις του δανείου αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο θα είναι πιο οικονομικό στο θέμα της κατανάλωσης και ξεκούραστο στην οδήγησή του. Σε αυτό βέβαια έπαιξε ρόλο και η αυξημένη φορολογία. Προτιμήσαμε δηλαδή να αγοράσουμε ένα αμάξι παρά να δώσουμε ένα μεγάλο ποσό στην εφορία.

Με την οικονομία που επιτυγχάνει στα καύσιμα σε κάθε δρομολόγιο, υπολογίζουμε ότι θα πληρώνουμε τη μισή δόση του δανείου μηνιαίως. Επίσης, για μια πενταετία τουλάχιστον αποφεύγουμε τα έξοδα του συνεργείου, και δεν αναφέρομαι στην τακτική συντήρησή του, αλλά σε ζημιές και αβαρίες.

Ακολουθούμε το δυτικό πρότυπο των αυτοκινητιστών, αγοράζουμε δηλαδή καινούργιο φορτηγό και μόλις φτάνει 1.000.000 χιλιόμετρα το πουλάμε. Τα έχουμε βάλει κάτω με χαρτί και μολύβι και απ' ότι βλέπουμε αυτό μας συμφέρει, από το να αγοράζαμε δηλαδή ένα μεταχειρισμένο».

Βελτιωμένη οδική συμπεριφορά

Κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο, με κατεύθυνση τη Λάρισα, έχοντας τον πιλότο σε σταθερή ταχύτητα 85 χλμ. και ο Αποστόλης μάς αναφέρει:

«Στο μοντέλο αυτό έχει βελτιωθεί ακόμη πιο πολύ η καβάλα του και είναι αρκετά ήσυχο στο δρόμο. Δηλαδή δεν ακούω καθόλου θορύβους, ούτε από την πίεση του αέρα στο παρμπρίζ, ούτε από τους καθρέφτες.

Η καμπίνα δεν γέρνει καθόλου στις στροφές, παρ' όλο που είναι φουσκάτο μπρος-πίσω και έχει σταθερό πάτημα στο δρόμο. Βέβαια, ήταν στη βασική μας επιλογή να έχει φούσκες και μπροστά γιατί τις σηκώνω και έτσι δεν φοβάμαι μην χτυπήσει η μάσκα στους καταπέλτες των καραβιών ή σε χαμηλές ράμπες. Γενικότερα, η οδική συμπεριφορά του οχήματος είναι πιο βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο».

I-See

Συνεχίζουμε την πορεία μας προς τη Λάρισα και ξεκινώντας την ανηφόρα του Βελεστίνου, ο Αποστόλης μας μιλά για το σύστημα I-See, το οποίο λειτουργεί όταν το i-Cruise είναι ενεργοποιημένο. «Μου έχει κάνει πολύ καλή εντύπωση το I-See καθώς έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, δεν έχει περιορισμό χιλιομέτρων όπως είχε στο προηγούμενο μοντέλο και αποθηκεύει όλα τα υψώματα σε μια βάση δεδομένων.

Στην πράξη, έχουμε μπροστά μας την ανηφόρα του Βελεστίνου και ο αυτόματος πιλότος είναι ενεργοποιημένος στα 84 χλμ. Όταν το I-See γνωρίζει ότι ακολουθεί ανηφόρα αυξάνει την ταχύτητα, χωρίς εγώ να πατάω το γκάζι, για να αποκτήσει μεγαλύτερη ορμή και έτσι να αποφεύγονται τα περιττά κατεβάσματα στο κιβώτιο, άρα και η σπατάλη καυσίμου. Πριν πιάσει την κατηφόρα βάζει νεκρά και το φορτηγό κινείται με τη φόρα του».

Βοηθητικό σύστημα πέδησης

«Τη διαδρομή Σέρρες-Αθήνα την περνάω τρεις φορές την εβδομάδα, οπότε γνωρίζω πολύ καλά όλες τις κατηφόρες καθώς και με τι ταχύτητα μπορώ να τις κατέβω, ανάλογα με το φορτίο που μεταφέρω.

Η πιο μεγάλη είναι της Πελασγίας, όπου με 42 τόνους μικτό κατεβαίνω ακόμη και με 12η σχέση στο κιβώτιο χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσω 11η και το πιο βασικό δεν ανεβάζει θερμοκρασία ο κινητήρας. Έχει πολύ καλό κράτημα το ριτάρντερ, χωρίς να τσιμπάω καθόλου το φρένο».

Κατανάλωση

«Ιδιαίτερη βαρύτητα δώσαμε στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Πριν την αγορά του αυτοκινήτου συζητήσαμε με συναδέλφους για το ποιο μοντέλο ταιριάζει στη δουλειά μας. Αρκετοί από αυτούς μας έλεγαν ότι ιδανικό είναι το 500άρι, γιατί είναι οικονομικό, αλλά στην πορεία αποδείχθηκε ότι το 540 ήταν η καλύτερη επιλογή. Έχει καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, το ζητούμενο άλλωστε κατά την αγορά του FH.

Με το FH έχουμε κάνει μόλις 25.000 χλμ. αλλά μετά τα 15.000 χλμ. είδαμε μια σχετική βελτίωση στην οικονομία και μετά τα 80.000 χλμ. που θα στρώσει ο κινητήρας, πιστεύω πως θα μειωθεί και άλλο η κατανάλωση. Σχετικά με το δρομολόγιο που κάναμε, σας αναφέρω ότι φόρτωσα στις Σέρρες 5 τόνους διάφορα εμπορεύματα και με 16 τόνους απόβαρο, μικτό φορτίο 21 τόνους, ξεκίνησα το δρομολόγιο με κατεύθυνση το Άστρος Κυνουρίας. Η κατανάλωση πήγε στο 1/4, δηλαδή με 1 λίτρο πετρελαίου διάνυσα 4 χιλιόμετρα. Έπειτα, ανέβηκα στην Κόρινθο όπου φόρτωσα 26 τόνους λιπάσματα και από εκεί μέχρι τη Λάρισα, μέσω Κάζας, η κατανάλωση πήγε στο 1/3. Συνολικά δηλαδή σε αυτό το δρομολόγιο των 1.176 χιλιομέτρων κατανάλωσε 355,5 λίτρα.

Το μόνο που με απασχολεί είναι η κατανάλωση του Ad Blue καθώς τα μοντέλα Euro 6 σε σύγκριση με τα Euro 5 έχουν σχεδόν τη διπλάσια. Το Ad Blue εξαρτάται άμεσα από τα φορτία και το πώς θα κινηθεί το αυτοκίνητο και με φουλαρισμένη τη δεξαμενή των 100 λίτρων βγάζω 4.000 με 4.500 χλμ».

I-Park Cool

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα για όλους τους οδηγούς είναι η καλοκαιρινή μεσημεριανή ανάπαυση στην καμπίνα. Με υψηλή θερμοκρασία η διαμονή δεν είναι καθόλου ευχάριστη μέσα σε αυτή. Ωστόσο, το πρόβλημα στο νέο μοντέλο έχει λυθεί πιστεύω χάρη στον ενσωματωμένο κλιματισμό στάθμευσης I-Park Cool. Όταν το ενεργοποιώ φέρνει αμέσως δροσιά στην καμπίνα, με τον ψυχρό αέρα να διανέμεται από τους αεραγωγούς. Αν κάνει κρύο τη νύχτα συνεργάζεται με τον καυστήρα προθέρμανσης και εξασφαλίζει ζέστη μέσα στην καμπίνα. Η λειτουργία του είναι αθόρυβη και δεν με ενοχλεί στον ύπνο», συμπληρώνει ο Αποστόλης.

Συστήματα ασφαλείας

«Πολλοί συνάδελφοί μου με ρωτούν για το αν συμφέρει να δαπανήσει κάποιος επιπλέον χρήματα για τα συστήματα ασφαλείας. Η απάντησή μου είναι ναι, ότι χρειάζονται όλα τα συστήματα ασφαλείας γιατί όταν πρόκειται να ενεργοποιηθούν σε κάποια επικίνδυνη κατάσταση, θα σώσουν την περιουσία ή την ίδια τη ζωή μας. Για παράδειγμα, στο προηγούμενο δρομολόγιο ξεκίνησε το προπορευόμενο αυτοκίνητο που ήταν σταματημένο στο φανάρι και χωρίς λόγο ο οδηγός του πάτησε φρένο.

Σας πληροφορώ ότι πριν προλάβω να αντιδράσω, το φορτηγό μου φρέναρε ακαριαία και άρχισαν να αναβοσβήνουν τα αλάρμ. Επίσης, το αποστασιόμετρο είναι πολύ καλό κυρίως για την ομίχλη, όπως για παράδειγμα στην κατηφόρα του Πολύμυλου, όπου εντοπίζει το προπορευόμενο φορτηγό πριν προλάβει να το δει ο οδηγός» εξηγεί ο Αποστόλης και καταλήγει: «Γνωρίζουμε πολύ καλά, τόσο εγώ όσο και ο αδερφός μου, ότι η περίοδος που περνάμε είναι δύσκολη οικονομικά, αλλά αυτό δεν μας εμποδίζει να επενδύσουμε στη δουλειά μας και να προσπαθήσουμε να γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί και αποδοτικοί. Είμαστε νέοι άνθρωποι και έχουμε αγαπήσει τη δουλειά του μεταφορέα, οπότε οφείλουμε να προσπαθούμε για το καλύτερο. Πιστεύω πως το αμάξι θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες μας και θα δείξει υψηλή αξιοπιστία».

PreviousNext