Την προηγούμενη χρονιά, η Schmitz Cargobull διατήρησε την ηγετική της θέση στην παγκόσμια αγορά, με παραγωγή 50.000 μονάδων, καθώς παραμένει πρώτη σε πολλές κατηγορίες ημιρυμουλκούμενων/επικαθήμενων.

Στην Ευρώπη, το 2015, η εταιρεία κατέκτησε ένα ηγεμονικό ποσοστό στις ταξινομήσεις, γύρω στο 28%. Με προσεκτικά βήματα η Schmitz Cargobull μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, με την παραγωγική της δομή να απλώνεται από Κίνα και Αυστραλία έως Τουρκία, και φυσικά, Δ. Ευρώπη.

Στη φετινή έκθεση ΙΑΑ στο Αννόβερο θα δείξει δεκάδες προϊόντα, και για να πάρουμε μια πρώτη εικόνα από τις καινοτομίες που θα λανσάρει στην αγορά, παρακολουθήσαμε την παρουσίαση των νέων της εταιρείας στη Γερμανία.

Κυριαρχία στους ψυκτικούς θαλάμους

Η σειρά S.KO Cool κατέχει το 51% της κατηγορίας στην ευρωπαϊκή αγορά και η Schmitz φροντίζει να βελτιώνει ασταμάτητα το προϊόν. Οι αναβαθμίσεις που θα δούμε στο Αννόβερο (ΙΑΑ 2016) είναι πολλές. Υπάρχουν νέου σχεδιασμού ελλειπτικά ρολλά κρούσης, συμπιεζόμενα, τα οποία κατευθύνουν τις δυνάμεις που αναπτύσσονται από πιθανή σύγκρουση της ουράς του οχήματος με το χείλος της ράμπας φορτοεκφόρτωσης στο σασί –και όχι στο αμάξωμα του θαλάμου– ώστε να αποφευχθούν ζημιές. Επί της ουσίας, υπάρχει ελευθερία κίνησης των ρολλών ώστε να ακουμπάς το χείλος της ράμπας όταν ξεφορτώνεις π.χ., με κάποιο κλαρκ, χωρίς να φθείρονται οι ελαστκοί και μεταλλικοί προφυλακτήρες του θαλάμου. Διαθέσιμο είναι και το νέο σύστημα πρόσδεσης και ασφάλισης φορτίου V7 με πάρα πολλές δυνατότητες και πολυμορφικά χαρακτηριστικά, νέα αντικλεπτική προστασία στην ουρά του θαλάμου (κλειδαριά LS 3) και αρκετά ακόμη. Από εκεί και πέρα, η ψυκτική μονάδα (SCB MonoTemp. και MultiTemp.) που κατασκευάζει η ίδια η Schmitz, εξελίσσεται συνεχώς, έχει διατεθεί σε πάνω από 3.000 μονάδες, και από την ΙΑΑ 2016 θα διατίθεται και με βελτιωμένη ηχομόνωση.

Το τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης της Schmitz Cargobull ετοίμασε και διαθέτει ήδη στην αγορά (το επιλέγουν ήδη στην Ελλάδα) το νέο σύστημα κλειδώματος με (τετραψήφιο) PIN του πίνακα ελέγχου για τους ψυκτικούς θαλάμους. Για να προληφθεί λοιπόν, ζημιά στα τρόφιμα ή τα νωπά προϊόντα, όταν ο οδηγός βάλει το PIN είναι αδύνατο να αλλάξει οτιδήποτε στη λειτουργία του ψυκτικού από μη εξουσιοδοτημένο πρόσωπο. Πρόκειται για κάτι που ζητούσαν οι πελάτες και θα είναι από εδώ και στο εξής στάνταρ στησειρά S.KO Cool Executive. Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι, οι πρεμιέρες της Schmitz είναι δεκάδες, και μπορείτε να διαβάσετε για αυτές στο φωτορεπορτάζ που συνοδεύει το κείμενο.

Πρωτοπορία στις επικαθήμενες κουρτίνες

Η Schmitz δίνει φυσικά μεγάλη έμφαση στις επικαθήμενες κουρτίνες, μία κατηγορία την οποία ουσιαστικά διαφεντεύει. Από εδώ και στο εξής η κουρτίνα S.CS Mega με αμάξωμα Vario, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικά ύψη πετάλου, χωρίς να υπάρχει υπέρβαση ύψους και η διαδικασία μετατροπής αποκαλείται Varios Convertible. Χάρη στο σασί Genios της Schmitz και τους άξονες Rotos, η κουρτίνα S.CS Mega μπορεί με μικρό σχετικά κόστος να μετατραπεί σε Universal τρέιλερ. Προσαρμόζεται το εσωτερικό ύψος και τοποθετούνται ελαστικά 385/65 R 22,5. Αυτό εξυπηρετεί εταιρείες που δουλεύουν με πολλά διαφορετικά ύψη πετάλου σύζευξης και αυξάνει φυσικά τη μεταπωλητική αξία της κουρτίνας.

Σημαντική είναι και η νέα τεχνολογία για τα πατώματα στις κουρτίνες του κατασκευαστή, όπου η Schmitz εκμεταλλευόμενη την πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία παραγωγής, χρησιμοποιεί νέες κόλλες και ελαστομερή για να ενώσει το δάπεδο με το σασί. Πέρα από τη δομική σταθερότητα, τα νέα υλικά έχουν δοκιμαστεί σε ακραίες καιρικές συνθήκες ώστε να εξασφαλιστεί πως δεν θα εμφανιστεί υγρασία στο δάπεδο –κάτι πολύ σημαντικό στη μεταφορά π.χ., ρολών χαρτιού. Επιπλέον, η ικανότητα φόρτισης σε κάθε άξονα με το νέο δάπεδο αυξάνεται στους 7,5 τόνους, χωρίς να επιβαρυνθεί το απόβαρο. Τέλος, στη διαδικασία φόρτωσης σε ράμπα, ο οδηγός δε χρειάζεται να ανησυχεί για πιθανές άγαρμπες ενέργειες από κάποιον χειριστή, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να «πληγωθεί» το δάπεδο.

Στάνταρ σύστημα τηλεματικής και διείσδυση σε ψηφιακές εφαρμογές

Η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση στα συστήματα τηλεματικής για τρέιλερ, για τα οποία θεωρεί ότι, θα πρέπει να είναι στάνταρ εξοπλισμός. Όλοι λοιπόν οι ψυκτικοί θάλαμοι της σειράς S.KO Executive trailers (Mono-/MultiTemp.) φέρουν στο βασικό εξοπλισμό τους την ψυκτική μονάδα της εταιρείας, προεγκατάσταση για σύστημα τηλεματικής (υπάρχει δηλαδή, το hardware) και ηλεκτρονικό σύστημα προληπτικής συντήρησης. Αυτή τη στιγμή από τους πελάτες που επιλέγουν να τοποθετήσουν σύστημα τηλεματικής, το 75% προτιμά τη λύση της Schmitz και το υπόλοιπο 25% άλλων εταιρειών μιας και η μονάδα της εταιρείας είναι συμβατή με οτιδήποτε κυκλοφορεί στην αγορά.

Επίσης, η Schmitz όπως ακριβώς πράττουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, επένδυσε ένα σεβαστό ποσό πρόσφατα σε μία νεοφυή (startup) εταιρεία με την ονομασία «TruckIN» η οποία έχει εξελίξει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες εφαρμογές, όπως πλατφόρμα για ανεύρεση φορτίου και παραγγελιών διαδικτυακά. Συνομιλώντας με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Andreas Schmitz, μας είπε ότι, η χρήση ψηφιακών λύσεων στη Μεταφορά είναι μια τάση που η Schmitz απλά δε μπορεί να αγνοήσει, καθώς ελάχιστα διαφέρει σε δομή από μία εταιρεία που κατασκευάζει π.χ. φορτηγά. Να σημειωθεί ακόμη πως, σύντομα η εταιρεία θα δείξει θάλαμο και για ελαφρά επαγγελματικά, πιθανότατα για οχήματα ακόμη και 3,5 τόνων μικτού.

Σχετικά με την ανάπτυξη «πακέτων» συντήρησης, με 1.300 σημεία σέρβις στην Ευρώπη και 24ωρη οδική βοήθεια 365 μέρες το χρόνο, οι πελάτες –ειδικά στη διεθνομεταφορά– που επιλέγουν κάποιο συμβόλαιο συντήρησης αυξάνονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς.