Η πρόταση του αναγνώστη

Τον πρώτο λόγο, αυτόν το μήνα τον παραχωρούμε σε αναγνώστη μας, στον Στέλιο Ξανθάκη, από την Αριδαία του Ν. Πέλλας, ο οποίος στην επιστολή που μας έστειλε αφού σχολιάζει τις τρέχουσες εξελίξεις, εκφράζει το παράπονό του για τη μη αναφορά εκ μέρους των συνδικαλιστών των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα ανατρεπόμενα ΦΔΧ και καταλήγει με μια πρόταση, η οποία (πρόταση) αποτελεί και το θέμα μας. Γράφει λοιπόν ο κ. Ξανθάκης:

«Ολοκληρώνοντας τις σκέψεις μου, σας καταθέτω μια πρόταση που μπορεί να χαρακτηριστεί «ουτοπική», αλλά είναι η μόνη μας επιλογή: Κάθε Ομοσπονδία και μια εταιρεία.

Τότε μόνο θα αποκτήσουμε δύναμη, σεβασμό και ανταγωνιστικότητα». Απαντούμε: Καθόλου ουτοπική η πρότασή σου, αγαπητέ Στέλιο. Εμείς την αξιολογούμε ως σοβαρή και υπενθυμίζουμε ότι η στήλη αυτή έχει επανειλημμένα αναφερθεί στην ανάγκη συνένωσης των μεταφορικών εταιρειών και των μεμονωμένων αυτοκινητιστών με σκοπό τη δημιουργία μεγάλων επιχειρηματικών ή κοινοπρακτικών σχημάτων, όπως είναι τα ΚΤΕΛ. Ένα πρώτο μεταβατικό βήμα, θα μπορούσε να ήταν συνενώσεις σε επίπεδο σωματείων νομού ή νομών. Σε κάθε περίπτωση, η δημιουργία μεγάλων εταιρικών ή κοινοπρακτικών σχημάτων κρίνεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά πιο επιτακτική.

Το ίδιο αναγκαία, είναι και η συνένωση όλων των Ομοσπονδιών περιλαμβανομένου του ΠΣΧΕΜ και της ΟΦΑΕ σε ένα και μόνο όργανο, που θα αναδειχθεί σε μια πανίσχυρη Ένωση, ένα «Union», αντίστοιχο των γαλλικών, των βρετανικών, ισπανικών κ.α. ενώσεων μεταφορέων.

Ένωση Μεταφορέων, ένα ελληνικό, πανίσχυρο «Transport Union»

Άλλωστε, αυτοκίνητα χωρισμένα σε εθνικών και διεθνών μεταφορών δεν υπάρχουν πια. ΄Ετσι, η ύπαρξη δύο Ομοσπονδιών που άτυπα εξακολουθούν να εκπροσωπούν τις δύο αυτές κατηγορίες προκαλεί συνδικαλιστικό «πλεόνασμα», αν μου επιτρέπεται η έκφραση. Και το πρόβλημα εμφανίζεται στην πράξη, στην επικοινωνία αφενός προς τους μεταφορείς και αφετέρου με την κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανα, όπου τα προς επίλυση αιτήματα τίθενται με διαφορετικό τρόπο, με άλλη προτεραιότητα και όχι σπάνια με αλληλοσυγκρουόμενα επιχειρήματα, ενώ δεν λείπουν και οι μεταξύ των δύο αυτών Ομοσπονδιών επιθέσεις - ήπιες έως και εμπρηστικές καμιά φορά.

Αν λοιπόν παραδεχτούμε την ανάγκη δημιουργίας ενός Οργάνου, τότε η θέση όλων των εμπλεκομένων που πραγματικά ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη του Κλάδου βρίσκεται στο τραπέζι της συζήτησης: Να προσέλθουν και να εξετάσουν από κοινού και καλόπιστα τις δυνατότητες που έχουν να δημιουργήσουν ένα νέο όργανο που θα συσπειρώσει γύρω του μεταφορείς και Logisticians, αυτοκινητιστές και οδηγούς.

Το eTIR

Ειδικότερα, όμως η ΟΦΑΕ, θα πρέπει να εξετάσει ποιο είναι το μέλλον της στη νέα εποχή που έρχεται, μια εποχή που θα μεταβάλει άρδην τον τρόπο λειτουργίας του καθεστώτος TIR με την καθιέρωση του ηλεκτρονικού «δελτίου», το eTIR, που, προς το παρόν δοκιμάζε- ται πιλοτικά, αλλά με μεγάλη επιτυχία, έχοντας μάλιστα αναδείξει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα στην εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, αλλά και ασφάλειας.

Επομένως, είναι θέμα χρόνου η καθιέρωσή του που σημαίνει ότι και η ΟΦΑΕ θα πρέπει να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τη νέα αυτή πρόκληση η οποία αναμένεται ότι θα επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στα διαχειριστικά της και στο σκέλος των εσόδων της.

Ηλεκτρονικό Transport

Γενικότερα, όμως η Μεταφορά γίνεται πλέον ηλεκτρονική και δεν θα μπορούσε να ήταν αλλιώς.

Οι εντολές φόρτωσης, έρχονται ηλεκτρονικά, οι εντολές προς τον οδηγό δίδονται επίσης ηλεκτρονικά, τα παραστατικά εκδίδονται ηλεκτρονικά, οι έλεγχοι επίσης, οι ενημερώσεις προσέγγισης του φορτηγού στα λιμάνια γίνονται ηλεκτρονικά, ακόμη και οι εκτελωνισμοί. Οι συμβατικοί, ας τους ονομάσουμε παλιούς τρόπους, μεταφοράς και εν γένει διαχείρισης των φορτίων τείνουν να εκλείψουν τελείως παραχωρώντας τη θέση τους στην ηλεκτρονική/ψηφιακή τεχνολογία. Και όλοι οι εμπλεκόμενοι με το αντικείμενο θα πρέπει να προσαρμοστούμε άμεσα, αν φυσικά δεν το έχουμε ήδη κάνει.

Ραγδαίες οι εξελίξεις

Ραγδαίες εξελίξεις αναμένονται για τον Κλάδο των Αυτοκινητιστών, μετά την εποικοδομητική συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τις δεσμεύσεις του να υλοποιήσει ορισμένα μέτρα προς την κατεύθυνση της ομαλοποίησης της μεταφορικής αγοράς.

Οι αποφάσεις που αναμένονται να ληφθούν το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι καθοριστικές για τις Μεταφορικές και τους αυτοκινητιστές. Αναλυτικό είναι το ρεπορτάζ που ακολουθεί στις επόμενες σελίδες. Σας υπενθυμίζουμε επίσης ότι σύντομη, επίκαιρη και έγκυρη ενημέρωση μπορείτε να έχετε καθημερινά μπαίνοντας στην ιστοσελίδα του περιοδικού www.troxoikaitir.gr

Ευχόμαστε καλό μήνα,
καλές γιορτές
και πάντα ΚΑΛΟΤΆΞΙΔΟΙ