Το νέο Ranger παρουσιάζεται πανίσχυρο, έτοιμο να αντεπεξέλθει σε κάθε δυσκολία και χάρη στο σκληροτράχηλο χαρακτήρα του προτιμάται τόσο από επαγγελματίες που αναζητούν αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες όσο και από οικογενειάρχες οι οποίοι συνδυάζουν τη δουλειά με την ψυχαγωγία. Με την έκδοση Double Cab 2,2 160 ίππων, 4Χ4 Limited, κινηθήκαμε σε χωράφια του Θεσσαλικού κάμπου, μεταφέροντας λιπάσματα και κοπριά καθώς και στο υπόλοιπο εθνικό δίκτυο, κρίνοντας τις μεταφορικές του ικανότητες, το χώρο φόρτωσης, την καμπίνα επιβατών και το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιό του.
Με αμερικάνικη εμφάνιση
Το Ford Ranger μαγνητίζει το κοινό με την πρώτη ματιά και σε συζητήσεις που είχαμε με εν δυνάμει αγοραστές του μας τόνιζαν την εξωτερική φίνετσα του η οποία παραπέμπει στα θηριώδη αμερικανικά pick up. Πράγματι, το μοντέλο είναι αναγνωρίσιμο και ξεχωριστό από τον ανταγωνισμό, χάρη στη σχεδίαση του αμαξώματος η οποία τονίζει ιδιαίτερα τις καμπύλες του. Η ογκώδης χρωμιωμένη μάσκα στην οποία εδράζεται το σήμα της εταιρείας και το ανάγλυφα χαραγμένο Ranger, δίνουν ξεχωριστό τόνο στην μπροστινή πλευρά.
Τα φωτιστικά σώματα είναι μεγάλα, στα οποία είναι τοποθετημένα και τα φώτα ημέρας, ενώ τα προβολάκια, σε μια κίνηση καλαισθησίας, περιβάλλονται από χρωμιωμένα πλαστικά. Την επιβλητικότητα του οχήματος τονίζουν οι μεγάλοι χρωμιωμένοιηλεκτρικά αναδιπλούμενοι-καθρέφτες ενώ οι πλαϊνές πλευρές του οχήματος δείχνουν τη δυναμικότητά τους χάρη στους μεγάλους θόλους. Στοιχείο ομορφιάς, αλλά και λειτουργικότητας, προσφέρει το roll bar στην καρότσα του.
Λιμουζίνα
Το Ford Ranger προσφέρει μεγάλους και άνετους χώρους για πέντε υψηλόσωμους επιβάτες, τρεις πίσω ή εναλλακτικά δυο, με το μεσαίο κάθισμα να μετατρέπεται σε υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες. Επιπρόσθετα, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους χώρο για μικροαντικείμενα στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων καθώς και δυο πρίζες για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Η premium παρουσία του εσωτερικού, με τα δερμάτινα καθίσματα και το όμορφο ταμπλό του, με τα σκληρά πλαστικά και τις χρωμιωμένες πινελιές του, δεν αφήνει περιθώρια για αρνητική κριτική.
Την ίδια άνεση και πολυτέλεια απολαμβάνουν οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων, με το όχημα να έχει σχεδιαστεί πολύ κοντά στις ανάγκες του οδηγού. Οι ρυθμίσεις του καθίσματός του γίνονται ηλεκτρικά από δυο κουμπιά και έτσι μπορεί να βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης έχοντας πολύ καλό οπτικό πεδίο. Εκτός από τη ρύθμιση του τιμονιού μόνο επάνω-κάτω, θαθέλαμε να γίνεται και μέσα-έξω. Με δερμάτινη επένδυση είναι ντυμένη η επάνω πλευρά του υποβραχιονίου, του τιμονιού καθώς και του χώρου δίπλα στα χειριστήρια των τζαμιών. Επίσης, ο πίνακας οργάνων είναι από τους πιο μοντέρνους της αγοράς, στην κεντρική οθόνη εμφανίζεται το κοντέρ και δίπλα από αυτό βρίσκονται δυο οθόνες στις οποίες παρουσιάζονται διάφορες λειτουργίες του οχήματος, όπως το στροφόμετρο, η δεξαμενή καυσίμου και ο δείκτης θερμοκρασίας, σε ψηφιακή μορφή.
Στη λειτουργία fuel economy ο οδηγός ενημερώνεται για τη μέση και στιγμιαία κατανάλωση, τα χιλιομέτρα που μπορεί να διανύσει βάσει λίτρων και, το σημαντικότερο, αξιολογείται διαρκώς η οδήγησή του παροτρύνοντάς τον έτσι να οδηγεί πιο οικονομικά. Μέσω της κεντρικής οθόνης αφής ο οδηγός μπορεί να συνδέσει και να λειτουργήσει το τηλέφωνό του, να χρησιμοποιήσει το ηχοσύστημα και να ελέγξει τον κλιματισμό. Επιπρόσθετα, διαθέτει πυξίδα, ημερολόγιο και σημειωματάριο.
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Ο 2.2 λίτρων κινητήρας του Ford Ranger συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, τις δυνατότητες του οποίου ελέγξαμε σε δυο διαφορετικά σημεία, στον αυτοκινητόδρομο και σε εθνικό οδικό δίκτυο με μεγάλες ανηφόρες. Το πρώτο κομμάτι αφορούσε τη διαδρομή Αθήνα-Λαμία όπου επιλέξαμε την αυτόματη λειτουργία στο κιβώτιο αφήνοντας να κάνει μόνο του τις αλλαγές, οι οποίες πραγματοποιούνται αθόρυβα, χωρίς κραδασμούς και θορύβους προς το εσωτερικό.
Το πότε θα γίνουν οι αλλαγές των σχέσεων εξαρτάται αποκλειστικά από το στυλ οδήγησης καθώς όταν ο οδηγός πατάει μαλακά το γκάζι οι αλλαγές γίνονται στις 2.000 σ.α.λ ενώ όταν το πατήσει απότομα, τότε στις 3.500 σ.α.λ. Στον αυτοκινητόδρομο, με τη νόμιμη επιτρεπτή ταχύτητα των pick up στα 100 χλμ., ο κινητήρας δουλεύει στις 1.750 σ.α.λ, επιτυγχάνοντας σημαντική οικονομία. Παράλληλα, στο εσωτερικό δεν γίνονται αισθητοί εξωτερικοί θόρυβοι, κυρίως αεροδυναμικοί.
Στο δεύτερο μέρος της διαδρομής δοκιμάσαμε το αυτόματο κιβώτιο στη διαδρομή Λαμία-Δομοκός, όπου, ως γνωστόν, έχει αρκετές ανηφόρες και αυξημένη κίνηση, έτσι ώστε ο οδηγός να επιχειρεί συνεχώς προσπεράσματα κυρίως φορτηγών και λεωφορείων. Επιλέξαμε πάλι την αυτόματη λειτουργία (D) και προσπαθήσαμε να μπερδέψουμε το κιβώτιο, δηλαδή στο μέσον μιας μεγάλης ανηφόρας αφήσαμε το πόδι μας από το γκάζι και το πατήσαμε, απότομα, ξανά για να ελέγξουμε την αντίδρασή του, ωστόσο λειτουργούσε άψογα, επιλέγοντας συνεχώς την κατάλληλη σχέση χωρίς να υπάρχει διακοπή ισχύος από τον κινητήρα.Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και δεν διαθέτει λειτουργία kick down, ωστόσο, όταν το γκάζι αισθανθεί μεγαλύτερη πίεση από το πάτημα του ποδιού, θα κατεβάσει αμέσως σχέση στο κιβώτιο για να κινηθεί το όχημα γρηγορότερα.
Συχνά, επικρατεί η αντίληψη ότι το αυτόματο κιβώτιο θα καταναλώσει περισσότερο καύσιμο στην αυτόματη λειτουργία σε σχέση με τη μηχανική, ωστόσο αυτό ενδέχεται να συμβεί μόνο σε μια ανηφορική διαδρομή, όπως αυτής του Δομοκού, όπου ελλείψει κάποιου προγνωστικού συστήματος, το οποίο αναγνωρίζει τη μορφολογία του δρόμου, το αυτόματο κιβώτιο ενδέχεται να κάνει κάποιες, επιπλέον, περιττές αλλαγές. Αντίθετα, στον αυτοκινητόδρομο, όπου επιτυγχάνει διαρκώς αλλαγές στις 2.000 σ.α.λ, είναι βέβαιο ότι το όχημα θα κινηθεί ακόμη πιο οικονομικά.
Από τα σαλόνια... στα αλώνια!
Και ενώ το Ford Ranger αποτελεί μια καλή επιλογή για βόλτες και ψυχαγωγία με την οικογένεια, ωστόσο μην ξεχνάμε τον επαγγελματικό του χαρακτήρα, και τις δύσβατες περιοχές όπου θα κινηθεί, σε βουνά και σε χωράφια. Έτσι λοιπόν, βρεθήκαμε στον Θεσσαλικό κάμπο, για να μεταφέρουμε λιπάσματα και σακιά με κοπριά.
Σε πρώτη φάση ελέγχουμε την ευκολία εισόδου-εξόδου στα χωράφια, χάρη στην αυξημένη γωνία προσέγγισης και διαφυγής. Επίσης, κινείται απροβλημάτιστα μέσα σε αυτά, παρά τις εδαφικές ανωμαλίες, χάρη και στη μεγάλη απόστασή του από το έδαφος, ενώ ακόμη και τα σκαλοπάτια αριστέρα και δεξιά δεν δημιουργούν κάποιο πρόβλημα κατά τη μετακίνησή του. Στο σημείο αυτό μας δίνεται η δυνατότητα να εξετάσουμε το αυτόματο κιβώτιο, εκεί που πραγματικά περνάει τις μεγαλύτερες δοκιμασίες, σε δύσκολη εκτός δρόμου διαδρομή. Φορτωμένο με τέσσερις ενήλικους και τριακόσια κιλά φορτίο ξεκινούμε την άνοδο μέσα σε ρέμα, με μεγάλες ανωμαλίες εδάφους, με το σύστημα 4Χ4 στην επιλογή Low Range, όπου το αυτοκίνητο κινείται με μικρή ταχύτητα αλλά αντεπεξέρχεται σε κάθε δυσκολία.
Παράλληλα, επιτυγχάνει τον ιδανικό συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο καθώς δεν ανεβάζει σχέση στο κιβώτιο αλλά διατηρεί σταθερή την πρώτη. Αντίστοιχα, στην κάθοδο με τη χρήση του συστήματος ελέγχου καθόδου (HDC) ρυθμίζεται η ταχύτητα που έχει το όχημα στην κατηφόρα σε συνθήκες εκτός δρόμου, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πατάει το φρένο ή το γκάζι. Επιπρόσθετα, το σύστημα αυτό λειτουργεί τόσο όταν το όχημα προχωράει μπροστά όσο και όταν κάνει όπισθεν.
Καρότσα για σκληρή χρήση
Η επένδυση της καρότας έχει κατασκευαστεί για σκληρή χρήση, ικανή να αντέξει σε διαφόρων ειδών φορτία. Κατά μήκος της, αριστερά και δεξιά βρίσκονται τοποθετημένοι έξι κρίκοι πρόσδεσης και συγκράτησης φορτίου. Δυο σημαντικά στοιχεία τα οποία πρόκειται να εκτιμήσει ο επαγγελματίας και θα τον εξυπηρετήσουν ιδιαίτερα στη δουλειά του, είναι η παροχή ρεύματος στην αριστερή πλευρά στο ύψος του θόλου των τροχών καθώς και τα δυο προβολάκια στο roll bar τα οποία εξασφαλίζουν επαρκή φωτισμό στην καρότσα. Βέβαια, σε σχέση με οχήματα του ανταγωνισμού, η καρότσα είναι πιο κοντή κατά δέκα περίπου πόντους, τους οποίους όμως επωφελούνται οι επιβάτες χάρη στο μεγαλύτερο μήκος της καμπίνας.
Στο δια ταύτα το Ford Ranger δικαιολογεί με τον καλύτερο τρόπο τη συνεχή αύξηση των πωλήσεων καθώς πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο και αξιόλογο μοντέλο σε όλους τους τομείς, όπου στο δρόμο παρουσιάζει τις αρετές των SUV ενώ εκτός δρόμου αλλάζει ταυτότητα και όψη, και αποδεικνύει το γνήσιο χαρακτήρα του, ότι είναι κατασκευασμένο για... δύσκολες αποστολές.