Τροχοί & TIR

Κέρκυρα-Αθήνα με Mercedes-Benz Actros

Τα ευπαθή προϊόντα (κυρίως λαβράκια και τσιπούρες) μετά το φόρτωμά τους πρέπει σε λίγες ώρες να φτάσουν στον επόμενο παραλήπτη τους έτσι ώστε να συνεχιστεί απερίσπαστα και χωρίς καθυστερήσεις η διαν
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/02/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Τα ευπαθή προϊόντα (κυρίως λαβράκια και τσιπούρες) μετά το φόρτωμά τους πρέπει σε λίγες ώρες να φτάσουν στον επόμενο παραλήπτη τους έτσι ώστε να συνεχιστεί απερίσπαστα και χωρίς καθυστερήσεις η διανομή τους στους τελικούς καταναλωτές.

Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας αφού αξιολόγησαν τις μεταφορικές ανάγκες της, με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως, έκριναν ότι το κατάλληλο όχημα είναι το Actros 2548, προσβλέποντας κυρίως στην οικονομία του κινητήρα αλλά και τις αξιοσημείωτες επιδόσεις του. Με γνώμονα την άνεση του οδηγού, επιλέχθηκε η καμπίνα τύπου Stream Space, με αυξημένες διαστάσεις και επίπεδο εσωτερικό. Το όχημα δουλεύει φουλ τονάζ, στους 42 τόνους, άνοδο-κάθοδο σε μια απαιτητική διαδρομή 1.200 χιλιομέτρων (πήγαινε-έλα), όπου δέχεται αρκετές καταπονήσεις εξαιτίας της κακής ποιότητας του οδοστρώματος, των μεγάλων αναβάσεων και των πολλών στροφών. Σε ένα τέτοιο δρομολόγιο ακολουθήσαμε τον οδηγό του, Ναπολέοντα Τρούσα, συζητώντας παράλληλα μαζί του για τη μέχρι τώρα εμπειρία του από το όχημα.

Αστέρι στην εμφάνισή του

Η νέα γενιά Mercedes-Benz Actros παρουσιάστηκε το 2011 και μέχρι σήμερα διατηρεί τη φρεσκάδα της χάρη στην κομψή σχεδίασή της. Το σήμα της εταιρείας βρίσκεται ψηλά στη μάσκα ενώ οιπέντε οριζόντες γρίλιες της εξασφαλίζουν τη σωστή παροχή του αέρα προς τον κινητήρα. Η υπερκατασκευή του φορτηγού είναι ψυκτικός θάλαμος, από την εταιρεία Stathis, και έλκει διαξονική μεταχειρισμένη νταλίκα, επίσης με θάλαμο.

Stream Space Καμπίνα για άνετη διαβίωση

Με συνολικά πέντε εκδόσεις οροφής, δύο πλάτη και διαφορετικά ύψη καμπίνας, οι έντεκα εκδόσεις καμπίνας του νέου Actros προσφέρουν ευρύ φάσμα για να επιλέξει ο επαγγελματίας ποια ταιριάζει στη δική του δουλειά. Επιπλέον, σε όλες τις καμπίνες διατίθενται πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού ώστε να κάνουν το χώρο διαμονής ακόμη πιο εξατομικευμένο και άνετο. Στην περίπτωση της Corfu Sea Farm, οι ιδιοκτήτες έκριναν ότι η καλύτερη επιλογή για τις ανάγκες του οδηγού τους είναι η καμπίνα τύπου StreamSpace με πλάτος 2,50 μέτρα και επίπεδο δάπεδο. Το τελευταίο μάλιστα εξασφαλίζει άνεση κινήσεων και σε συνδυασμό με το εσωτερικό ύψος ανάμεσα στα καθίσματα στα 1,97 μέτρα δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για να σηκώνεται και να αλλάζει εύκολα ρούχα ο οδηγός του. Επιπλέον, το κάθισμα του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο προσφέροντας έτσι έξτρα χώρο για τοποθέτηση αντικειμένων και το βασικότερο, όταν είναι όρθιος ο οδηγός δεν ακουμπούν οι ώμοι του στα ντουλάπια.

Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους αποθήκευσης αντικειμένων, υπερεπαρκούν τα τέσσερα ντουλάπια κάτω από το κρεβάτι, από τα οποία τα δυο πλαϊνά είναι προσβάσιμα και από την εξωτερική πλευρά, ενώ τα άλλα δυο (το ένα ψυγείο) είναι συρόμενα. Για την τοποθέτηση εγγράφων ή ξηράς τροφής είναι διαθέσιμα τα ράφια επάνω από το παρμπρίζ.

Το περιβάλλον εργασίας του Actros βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο εργονομίας χάρη στο προσανατολισμένο στον οδηγό «πιλοτήριο», το νέο όργανο πολυλειτουργικών ενδείξεων και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Στην έγχρωμη οθόνη 10,4 εκατοστών αποτυπώνεται με ευκρινή τρόπο η κατάσταση του οχήματος. Τέλος, η καμπίνα της συγκεκριμένης εταιρείας διατίθεται με ένα κρεβάτι στην κάτω πλευρά ενώ υπάρχουν οι αναμονές για την τοποθέτηση και δεύτερου.

Επιλογή Actros για Οικονομία και Έγκαιρες Παραδόσεις

Πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή και πώληση λαβρακιού και τσιπούρας με το μεγαλύτερο ποσοστό να εξάγεται σε Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και Καναδά. Οι πλωτές εγκαταστάσεις βρίσκονται στον όρμο Βαθύ Κασσιόπης, όπου χάρη στα βαθιά νερά, τα αρκετά δυνατά ρεύματα και τις χαμηλές θερμοκρασίες η περιοχή συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις για μια εξαιρετική παραγωγή των δυο αυτών ψαριών. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την εξαλίευση καιτη συσκευασία εγγυώνται την ποιότητα της σάρκας και τη διάρκεια της φρεσκάδας. Η συσκευασία πραγματοποιείται σε ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις, εναρμονισμένες με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατόπιν, ακολουθεί η φόρτωση στον Ι.Χ στόλο της εταιρείας ή σε συνεργαζόμενα Δ.Χ και εν συνεχεία ξεκινάει το δρομολόγιο προς Πάτρα όπου ξεφορτώνονται κάποιες παλέτες με προορισμό την Ευρώπη και το υπόλοιπο φορτίο στο αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος με κατεύθυνση τις αγορές της Αμερικής.

Η συγκεκριμένη μεταφορά απαιτεί ασφυκτικά χρονικά πλαίσια για την έγκαιρη παράδοση του εμπορεύματος στους πελάτες και γι' αυτό άλλωστε οι ιδιοκτήτες της εταιρείας επένδυσαν σε ένα σύγχρονο όχημα δουλειάς για την απροβλημάτιστη διεξαγωγή συνεχόμενων δρομολογίων. Στην καμπίνα του Actros βρεθήκαμε παρέα με τον ένα οδηγό της εταιρείας Ναπολέοντα Τρούσα, ο οποίος μας είπε σχετικά. «Το αυτοκίνητο εκτελεί δώδεκα δρομολόγια το μήνα στη γραμμή Κέρκυρα-Αθήνα που σημαίνει ότι βρίσκεται διαρκώς στο δρόμο και για τη σωστή τήρηση των ωραρίων το δουλεύουμε δυο οδηγοί, εγώ και ο συνάδελφός μου Γιάννης Μεταλλινός. Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας έκριναν απαραίτητη την αγορά ενός καινούργιου οχήματος για την κάλυψη των αναγκών μας, έτσι ώστε να αποφεύγουμε αβαρίες και ζημιές στο δρόμο, αλλά και να είναι οικονομικό. Η δουλειά μας είναι απαιτητική στο θέμα των παραδόσεων και πρέπει να είμαστε συνεπείς στο ραντεβού ξεφορτώματος».

Αυξημένη Ορατότητα

Το Actros περνάει με το πλοίο της γραμμής από το λιμάνι της Κέρκυρας σε αυτό της Ηγουμενίτσας, με τον Ναπολέοντα να μας αναφέρει σχετικά με την ευκολία παρκαρίσματος του Actros. «Στο καράβι μπαινοβγαίνουμε συχνά, οπότε, χρειαζόμαστε πολλές μανούβρες μέχρι να παρκάρουμε το όχημά μας δίπλα σε άλλα οχήματα. Πάνω σε αυτό σας λέω ότι το τιμόνι με βοηθάει πολύ, γιατί είναι ελαφρύ, έχει καλό κόψιμο και γρήγορη επαναφορά. Άλλο θετικό στοιχείο είναι η ορατότητα που έχει ο οδηγός από τη θέση οδήγησης γιατί κάθεται ψηλά, έχει καλή εποπτεία του χώρου και το βασικότερο οι καθρέφτες είναι μεγάλοι. Επίσης, με τον καθρέφτη πεζοδρομίου μπορώ και ελέγχω όλο το μπροστινό σημείο του δρόμου, από άκρη σε άκρη της καμπίνας».

Άμεση Ισχύς

Η διαδρομή Ηγουμενίτσα-Καστροσυκιά έχει πολλές διακυμάνσεις ως προς τη μορφολογία της, με ανηφόρες-κατηφόρες, αλλά και δυσκολίες εξαιτίας της στενότητας και της κακής ποιότητας του οδοστρώματος. Την ημέρα του δρομολογίου το μικτό φορτίο του συρόμενου ήταν 31.500 κιλά, οπότε και δεν έγινε η καταγραφή της μέσης ωριαίας ταχύτητας με την οποία κινήθηκε το όχημα στις ανηφόρες και κατ' επέκταση η κατανάλωσή του, καθώς αν ήταν φορτωμένο φουλ τονάζ σίγουρα θα έκαιγε περισσότερο καύσιμο. Ωστόσο, ο Ναπολέων με την εμπειρία των συνεχόμενων δρομολογίων στη διαδρομή αυτή, ήταν σαφής στην τοποθέτησή του: «Κοιτάξτε, από το Actros πήρα στο δρόμο αυτό που περίμενα, δηλαδή ένα αμάξι με καλές επιδόσεις και αξιόλογη συμπεριφορά. Η μεγαλύτερη ανηφόρα της διαδρομής είναι στην Καστροσυκιά, όπου με 42 τόνους μικτό φορτίο, με κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα, ανεβαίνω μέχρι τα μισά της με 9η σχέση στο κιβώτιο, 1.600 σ.α.λ και 55 χιλιόμετρα, ενώ στο τελείωμά της σηκώνει και τη 10η φτάνοντας μέχρι τα 67 χιλιόμετρα. Πιστεύω πως η ταχύτητα αυτή είναι η αναμενόμενη για ένα αμάξι με 480 ίππους. Σε όλες τις μεγάλες ανηφόρες αφήνω την αυτόματη λειτουργία στο κιβώτιο, στη θέση Power, και ο κινητήρας δεν κρεμάει καθόλου.

Μου κάνει μεγάλη εντύπωση όταν κάνει αλλαγές στο κιβώτιο, για παράδειγμα από 9ή σε 10ή, ότι ο κινητήρας έχει άμεση παροχή ισχύος, χωρίς να υπάρχει φόβος μήπως δεν σηκώσει αμέσως την ταχύτητα και αναγκαστεί να την κατεβάσει ξανά. Τώρα, στο θέμα της κατανάλωσης σήμερα σίγουρα θα είναι χαμηλή, γιατί δεν έχουμε πολύ φορτίο και έτσι δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Ωστόσο, το αμάξι είναι πολύ οικονομικό, αν κρίνω από τα τελευταία οκτώ δρομολόγια που φέρνει μια μέση κατανάλωση 29,4 λίτρα/100 χλμ.».

Απόδοση και Άνεση

Περνάμε, ίσως στο πιο επίπονο κομμάτι της διαδρομής από Άρτα προς Αμφιλοχία εξαιτίας της κακοτεχνίας στο οδόστρωμα, αλλά και των επικίνδυνων στροφών περιμετρικά του Μενιδίου. «Όταν κινείται άδειο το αυτοκίνητο αισθάνομαι ένα ελαφρύ βιράρισμα της καμπίνας στις στροφές, αλλά όταν φορτώνεται αλλάζει εντελώς η συμπεριφορά του. Γενικά, πατάει σταθερά στο δρόμο, δεν έχει κραδασμούς το εσωτερικό του, δεν ακούγονται αεροδυναμικοί θόρυβοι και το βασικότερο έχει καλή καβάλα, όπως συνηθίζουμε να λέμε στο επάγγελμά μας. Κορυφαίο επίσης θεωρώ το σύστημα πέδησης του οχήματος, γιατί πέρα από το ότι φρενάρει αποτελεσματικά το συρόμενο και διατηρεί σταθερή την ταχύτητά του στις μεγάλες κατηφόρες, δεν ανεβάζει καθόλου θερμοκρασία και αν κάποια φορά το ζορίσω αρκετά (το καλοκαίρι με ψηλή θερμοκρασία) τότε ανάβει για λίγα δευτερόλεπτα το βεντιλατέρ και αμέσως απενεργοποιείται. Γενικά, αν με ρωτήσετε τι μου αρέσει στο Actros μπορώ να σας πω σχεδόν όλα, κυρίως όμως η λειτουργία του σασμάν, η απόδοση του κινητήρα και το ξεκούραστο ταξίδι που κάνει. Στο τέλος της ημέρας φτάνοντας στην Αθήνα απολαμβάνω την άνεση της καμπίνας η οποία έχει μεγάλους χώρους και μου προσφέρει ευκολία κινήσεων».

Συζητώντας με τον οδηγό συμπεραίνουμε πως για μια εταιρεία όπως η Corfu Sea Farm, που δραστηριοποιείται στη συνδυασμένη μεταφορά ευπαθών προϊόντων, καθώς τα εμπορεύματά της συνεχίζουν προς τις ξένες αγορές με καράβια και αεροπλάνα, η αγορά ενός καινούργιου οχήματος αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τους ιδιοκτήτες της, στο θέμα της οικονομίας του κινητήρα, το μειωμένο κόστος συντήρησης καθώς και στις λιγότερες αβαρίες και προβλήματά του.

PreviousNext