Στη μεγαλύτερη έκθεση λεωφορείων του πλανήτη, τη Busworld 2017 στην πόλη Κόρτραϊκ του Βελγίου, η Mercedes έδειξε το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας της, μαζί με νέες τεχνολογίες, ψηφιακές υπηρεσίες και αρκετές πρεμιέρες για επαγγελματίες επισκέπτες και δημοσιογράφους. Από τα οχήματα που εκτέθηκαν, έχουμε ήδη παρουσιάσει τα περισσότερα, πλην του νέου υβριδικού Citaro Hybrid.

Το «αφεντικό» της ευρωπαϊκής αγοράς λεωφορείου –πάνω από 30% μερίδιο αγοράς το 2016- σε μία δίχως προηγούμενο κίνηση στην αγορά λεωφορείου, κάνει πράξη τις εξαγγελίες που είχε κάνει στην προηγούμενη Busworld του 2015: εγκαταλείπει τα «φουλ» υβριδικά αστικά λεωφορεία καθώς, σύμφωνα με τα στελέχη του κατασκευαστή, η απόσβεση της αρχικής επένδυσης είναι όνειρο απατηλό για τους ιδιοκτήτες, και επικεντρώνει στην εξέλιξη των αποκαλούμενων «κόμπακτ» hybrid. Κανείς άλλος κατασκευαστής δεν έχει τολμήσει κάτι τέτοιο, και αναμενόμενα η Mercedes ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Ο Mercedes πήρε το σύστημα MHEV του ακριβότερου επιβατικού που κατασκευάζει (υβριδική S-Class) και με τις κατάλληλες διασκευές το τοποθέτησε στο νέο Citaro Hybrid. Το σύστημα ζυγίζει μόλις 156 κιλά, και, με τη συμβολή του νέου, ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος διεύθυνσης, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 8%. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει μόλις 14 kW και είναι τοποθετημένο μεταξύ του κινητήρα ΟΜ936 των 299 hp και του κιβωτίου ταχυτήτων της ZF. Το σύστημα δε λειτουργεί μόνο του σε ηλεκτρική λειτουργία, απλά συνδράμει (κυρίως στη φάση της εκκίνησης) τον πετρελαιοκινητήρα, και δίνει ενέργεια σε αρκετά συστήματα του οχήματος.

Το σημαντικότερο, κοστίζει κλάσμα της επιβάρυνσης ενός «φουλ» υβριδικού, δεν έχει καμία «παραξενιά» στα σέρβις και τοποθετείται κατά παραγγελία σε όλα τα Citaro με τον ΟΜ936, των μοντέλων φυσικού αερίου συμπεριλαμβανομένων. Η κίνηση της Mercedes αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά, αφού το νέο Citaro καλύπτει προδιαγραφές πολλών διαγωνισμών, χωρίς τα δυσθεώρητα κόστη των υβριδικών plug-in λύσεων.