Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Αυτοί που έζησαν τον εφιάλτη Ακόμα μια φορά, μακάρι νά 'ναι η τελευταία, η Μεταφορά θρήνησε μέλη της στη φονική πλημμύρα της Μάνδρας. Οι μαρτυρίες των αυτοκινητιστών που έζησαν τον εφιάλτη της λάσπ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Παρασκευή 01/12/2017 - 12:25
Κοινοποίηση στα Social Media

Αυτοί που έζησαν τον εφιάλτη

Ακόμα μια φορά, μακάρι νά 'ναι η τελευταία, η Μεταφορά θρήνησε μέλη της στη φονική πλημμύρα της Μάνδρας. Οι μαρτυρίες των αυτοκινητιστών που έζησαν τον εφιάλτη της λάσπης είναι πραγματικά ανατριχιαστικές. Τις καταγράφει ζωντανές το περιοδικό μας μέσα από το συγκλονιστικό ρεπορτάζ που ακολουθεί. Οι μόνες λέξεις που θα μπορούσαμε να προσθέσουμε είναι τα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες των θυμάτων. Όλων των θυμάτων.

Αναπόφευκτη η κίνηση στους αυτοκινητόδρομους

Μετά τη δημοσίευση των αναλυτικών χαρτών και των απαγορευτικών που θα στη- θούν σε όλους τους παράδρομους και στις πρώην παλαιές εθνικές οδούς ολο- κληρώνονται οι εφαρμοστικές και διευκρινιστικές αποφάσεις για την υποχρεωτική κυκλοφορία όλων των άνω των 3,5 τόνων οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους, πλην εκείνων που κινούνται σε επαρχιακούς δρόμους, οι οποίοι δεν εμφανίζονται στους απαγορευτικούς χάρτες και δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την αποφυγή καταβολής των διοδίων. Ακολουθεί αναλυτικό ρεπορτάζ, ενώ, όλοι οι χάρτες δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του περιοδικού troxoikaitir.gr/article/apagoreytikoys-hartes-dimosieyse-o-spirtzis

«Ξεφουσκώνουν» οι αντιδράσεις

Πέρασε ένας χρόνος και τέσσερις μήνες από την ψήφιση του νόμου 4388/16, χωρίς να υπάρξει καμιά ουσιαστική (ή δυναμική) αντίδραση από πλευράς αυτοκινητιστών ΦΔΧ πλην μιας τυπικής πράξης (κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων που ίσως θα συζητηθούν τον προσεχή Φεβρουάριο, αν δεν υπάρξουν άλλες αναβολές) και πρόσφατα μιας μικρής πορείας φορτηγών ΔΧ στο κέντρο της Πάτρας.

Με δυο λόγια και για να λέμε τα πράγματα όπως έχουν, ο νόμος Σπίρτζη έχει περάσει στα μαλακά, καθώς η μεν πλευρά των ΦΙΧ δηλαδή των φορτηγών των επιχειρήσεων και του εμπορίου δεν έχει λόγους να αντιδράσει (βολεύεται με τις εξαιρέσεις), η δε πλευρά των ΦΔΧ δεν έχει αντιδράσει, ούτε αντιδρά καθώς, αφενός βρίσκει πολλές μεταφορικές εταιρείες να αποδέχονται το μέτρο – ας μην ξεχνάμε ότι πολλά φορτηγά ΔΧ, κυρίως των διεθνών μεταφορών, κινούνταν στους αυτοκινητόδρομους και πριν το νόμο Σπίρτζη.

Την ίδια στιγμή οι προσπάθειες των συνδικαλιστών να εξασφαλίσουν συμμάχους από το χώρο των παραγωγικών τάξεων και των Επιμελητηρίων προκειμένου να ενισχυθεί η θέση τους (των ΦΔΧ), ώστε τουλάχιστον να επιτραπεί η κυκλοφορία των φορτηγών σε ορισμένες Π.Ε.Ο. δεν φαίνεται να καρποφορούν εκτός από ορισμένες τοποθετήσεις περί της «κατανόησης του προβλήματος».

Ας μην αγνοούμε άλλωστε το γεγονός, ότι τα φορτηγά ΔΧ μεταφέρουν τα προϊόντα αυτών των παραγωγικών τάξεων, που σημαίνει ότι δεν θα μπορούσαν να αποδεχτούν τη διακίνησή τους, αν αυτή εμπεριείχε κινδύνους, καθυστερήσεις κ.λ.π.

Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών

Μεγαλόπνοο χαρακτηρίζει το υπουργείο το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών «το οποίο αναμένεται να συντελέσει καθοριστικά στον προσδιορισμό της μελλοντικής στρατηγικής της πολιτικής στον τομέα των Μεταφορών και στην υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας». Αν και κάθε υπουργός που πέρασε από του Παπάγου έχει εξαγγείλει και από ένα εθνικό σχέδιο μεταφορών, αυτό το τελευταίο ίσως έχει ελπίδες να υλοποιηθεί δεδομένου ότι αφενός έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του από κοινοτικούς πόρους και αφετέρου τη μελετητική ομάδα συγκροτούν επιστήμονες και εκπρόσωποι μεγάλων ξένων και ελληνικών εταιρειών, ακριβώς γιατί υπάρχουν τα λεφτά. Πρώτος στόχος του σχεδίου η καταγραφή των αναγκών του συνόλου του τομέα των Μεταφορών, απαραίτητη για τη λήψη αποφάσεων στο μέλλον.

Στην Αθήνα, 12άρι, 100% ηλεκτρικό

Η γνωστή κατασκευάστρια λεωφορείων Solaris εντυπωσίασε παρουσιάζοντας στην Αθήνα, το πρώτο της 100% ηλεκτρικό λεωφορείο 12 μέτρων, υπογράφοντας ταυτόχρονα συμφωνία συνεργασίας με τη ΔΕΗ για την ανάπτυξη υποδομών κατάλληλων για τον μεταφορικό τομέα. Ενδιαφέρον το σχετικό ρεπορτάζ στη σελ. 116.

Εξίσου ενδιαφέρον και για μας, καθώς μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τεχνικούς και ειδικούς, Έλληνες και Πολωνούς που ήταν παρόντες στην παρουσίαση, και να πλουτίσουμε τις γνώσεις μας γύρω από τα βαρέα ηλεκτροκίνητα οχήματα, την τεχνολογία που ενσωματώνουν, τις ιδιαιτερότητες, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κ.α.

Βιομηχανικό «αμόκ» με τα εναλλακτικά καύσιμα

Η παρουσίαση του ηλεκτροκίνητου Solaris, συμπίπτει με μια εποχή που όλη η Ευρώπη, Αμερική και Κίνα διακατέχεται από τον πυρετό των εναλλακτικών καυσίμων, επισπεύδοντας μπορούμε να πούμε το άνοιγμα αυτής της πολλά υποσχόμενης αγοράς, με την παγκόσμια βιομηχανία να προαναγγέλλει νέες γραμμές παραγωγής για οχήματα χωρίς πετρέλαιο ή υβριδικά με τη συμμετοχή του πετρελαίου στην καύση.

Για το ίδιο θέμα, των εναλλακτικών καυσίμων, εντυπωσιακή είναι η μελέτη που περιλαμβάνεται σε απόφαση του υπ. Μεταφορών «για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των Μεταφορών», όπου εμφανίζονται εκτιμήσεις ειδικών για τα εναλλακτικά καύσιμα που θα επικρατήσουν. Μακράν πρώτο το φυσικό αέριο. Ακολουθεί η ηλεκτροκίνηση, ενώ άλλες μορφές ενέργειας φαίνεται πως δύσκολα θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν το πετρέλαιο, τουλάχιστον την επόμενη δεκαετία.

Ευχόμαστε καλό μήνα, καλές γιορτές και πάντα ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟΙ

Στο ίδιο τεύχος #356

PreviousNext