Τροχοί & TIR

Actros 1845

Η εταιρεία ΑΤΛΑΝΤΑ Α.Ε. επενδύει σε σύγχρονα φορτηγά μάρκας Mercedes-Benz για την ασφαλή και γρήγορη μεταφορά των εμπορευμάτων της, με καθημερινές διανομές δημοφιλών προϊόντων όπως Kellogg's και Pri
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 01/02/2018 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η εταιρεία ΑΤΛΑΝΤΑ Α.Ε. επενδύει σε σύγχρονα φορτηγά μάρκας Mercedes-Benz για την ασφαλή και γρήγορη μεταφορά των εμπορευμάτων της, με καθημερινές διανομές δημοφιλών προϊόντων όπως Kellogg's και Pringles, εντός Αττικής και δρομολόγια προς τη Βόρεια και Νότια Ελλάδα. Επιζητώντας ως βασικά κριτήρια την αξιοπιστία, το after sales και την οικονομία του κινητήρα, αγόρασε ένα καινούργιο Actros 1845 το οποίο έλκει τριαξονικό θάλαμο Lamberet.

Συνταξιδεύουμε με τον οδηγό του Actros, Άγγελο Καλιανιώτη στην πιο συνηθισμένη γραμμή των ελληνικών φορτηγών, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με μικτό φορτίο 35.900 κιλά, καταγράφοντας την απόδοση, την κατανάλωση και την οδική συμπεριφορά του. Ακολουθήστε μας στο δρομολόγιο των 479 χιλιομέτρων και θα λάβετε βασικές απαντήσεις σχετικά με τα πλεονεκτήματά του, τις παρατηρήσεις και τις μετρήσεις μας.

Στο δρόμο με το Actros

Ξεκινούμε από στάση, με ευθεία μπροστά μας, και ενεργοποιούμε το cruise control για να «πιάσει» την επιλεγμένη ταχύτητα που έχει στη μνήμη, επιτρέποντας στο κιβώτιο να πραγματοποιεί μόνο του όλες τις αλλαγές των σχέσεων. Επιλέγει την τρίτη την οποία διατηρεί μέχρι τις 1.650 σ.α.λ και ταχύτητα 14 χλμ, βάζει την έκτη την οποία κρατάει μέχρι τα 28 χλμ. και τις 1.650 σ.α.λ και βάζει όγδοη την οποία άλλαξε στις 1.710 σ.α.λ και 49 χλμ. με τη δεκάτη την οποία διατήρησε μέχρι τις 1.450 σ.α.λ και τα 66 χλμ. Στη συνέχεια επιλέγει την ενδέκατη την οποία αλλάζει στις 1.380 σ.α.λ και τα 78 χλμ. με τη δωδέκατη. Σε εκκίνηση σε ανηφορικό σημείο έγιναν δυο επιπλέον αλλαγές στις αργές, με την τέταρτη και πέμπτη και εν συνεχεία φορτώθηκε η έκτη.

Σε μια από τις ανηφόρες της διαδρομής, στο ύψος του Πλαταμώνα, καταγράψαμε το εξής: Ενεργοποιήσαμε το cruise control στα 82 χλμ. με τη δωδέκατη σχέση και λίγα μέτρα πριν το τούνελ όπου ο ανήφορος έχει μεγαλύτερη κλίση, η ταχύτητα έπεσε στα 74 χλμ. και εκεί κατέβασε την ενδέκατη την οποία διατήρησε σταθερή με 72 χλμ. και 1.200 σ.α.λ.

Ωστόσο, στην επιστροφή στον ανήφορο μετά τα διόδια του Μακρυχωρίου επιλέξαμε τη λειτουργία Power όπου οι αλλαγές γίνονται σε υψηλότερο εύρος στροφών, αποφεύγοντας έτσι κάποια περιττή αλλαγή προς τα κάτω. Για παράδειγμα κράτησε τη δεκάτη και την ενδεκάτη, από τις 1.200 μέχρι τις 1.670 σ.α.λ.

Στο υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου οδηγούμε το Actros έχοντας ενεργοποιημένο το cruise control στα 82,5 χλμ. με επιπλέον «αέρα» τριών χιλιομέτρων, δηλαδή σε έναν κατήφορο επιτρέπει στο όχημα να φτάσει τα 85,5 χλμ. και μετά ενεργοποιείται αυτόματα το σύστημα πέδησης για να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα. Με δυο λόγια, ο 13λιτρος κινητήρας δείχνει προθυμία στο να διατηρεί τις τρεις τελευταίες -υψηλές- σχέσεις στο κιβώτιο, κινεί το Actros με σχετικά υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και το κιβώτιό του επιτυγχάνει γρήγορες αλλαγές και μέσα σε χαμηλό εύρος στροφών, πάντοτε στην οικονομική ζώνη.

Γενικότερα, η οδική συμπεριφορά του Actros είναι καλή χάρη στις αναρτήσεις του, οι οποίες απορροφούν τους κραδασμούς, καθώς και στην καλή κατευθυντικότητα του τιμονιού, το οποίο δίνει ακριβή ενημέρωση στον οδηγό για το πού βρίσκονται οι τροχοί επάνω στο οδόστρωμα. Επιπλέον, πατάει πολύ καλά και σταθερά στο δρόμο και βέβαια σε αυτό βοηθάει και ο σύγχρονος τριαξονικός θάλαμος. Αυτό το διαπιστώσαμε όσες φορές επιχειρήσαμε να κάνουμε απότομους ελιγμούς έχοντας αρκετά χιλιόμετρα, στο κομμάτι από τα διόδια των Μαλγάρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη όπου η ποιότητα της ασφάλτου βρίσκεται σε κακή κατάσταση. Να σημειώσουμε επίσης, ότι το Actros είναι εξοπλισμένο με τα κορυφαία συστήματα ασφαλείας. Ξεχωρίζουμε το Active Brake Assist 3, το οποίο αναλαμβάνει να διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και τo Lane Assist που προειδοποιεί ηχητικά κάθε φορά που το φορτηγό παρεκκλίνει της λωρίδας του, αριστερά ή δεξιά.

Αποδοτικό σύστημα πέδησης

Στις περισσότερες κατηφόρες της διαδρομής το βοηθητικό σύστημα πέδησης ριτάρντερ και μηχανόφρενο, ενεργοποιείται αυτόματα, μόλις ξεπερνούμε την ταχύτητα που έχουμε επιλέξει στο cruise control. Ωστόσο, στον κατήφορο των διοδίων του Μακρυχωρίου (με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη) χρησιμοποιούμε τη χειροκίνητη λειτουργία από το λεβιεδάκι στη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού για να επιβραδύνουμε συντομότερα το συρμό και να περάσουμε από τη λωρίδα του eway με χαμηλή ταχύτητα. Στα 80 χλμ. ενεργοποιούμε την πρώτη σκάλα κατεβάζοντας το κιβώτιο αυτόματα μια σχέση, από τη δωδεκάτη στην ενδεκάτη, και έπειτα τραβούμε την τρίτη σκάλα και τότε το κατέβασμα από την ενάτη στην ογδόη σχέση πραγματοποιείται στις 1.800 σ.α.λ. Να υπενθυμίσουμε ότι το βοηθητικό σύστημα πέδησης αποτελείται από το High Performance Engine Brake και το Retarder νερού τα οποία δουλεύουν συνδυαστικά. Στην πρώτη σκάλα η απόδοσή τους είναι στο 20%, στη δεύτερη στο 40%, στην τρίτη στο 60%, στην τέταρτη στο 80% και στην πέμπτη στο 100% των δυνατοτήτων τους. Η απόδοση του παραπάνω βοηθητικού συστήματος πέδησης είναι άριστη, τόσο στην επιβράδυνση του συρμού και στην πλήρη ακινητοποίησή του, όσο και σε παρατεταμένες κατηφόρες, π.χ Πελασγία όπου διατηρεί σταθερή υψηλή ταχύτητα.

Εμφάνιση που ξεχωρίζει

Σχετικά με την εμφάνιση του τράκτορα ο Άγγελος σχολιάζει: «Η εμφάνιση του Actros είναι όμορφη και επιβλητική, και θεωρώ ότι είναι από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα στο δρόμο. Σε αυτό βοηθάει η καλοσχεδιασμένη μπροστινή μάσκα και η πλαϊνή όψη του. Στο καθαρά πρακτικό κομμάτι θέλω να τονίσω ότι τα δυο πτυσσόμενα σκαλοπάτια στο κάτω μέρος από τις γρίλιες της μάσκας με βοηθούν να πατάω σταθερά τα πόδια μου και να καθαρίζω το παρμπρίζ με τα χέρια φτάνοντας μέχρι και το επάνω σημείο του. Επίσης, έχω εύκολη πρόσβαση στο εξωτερικό ντουλάπι το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο σε χαμηλό σημείο».

Καμπίνα με ιδανική διαρρύθμιση

Ο τύπος της καμπίνας είναι η Giga Space με επίπεδο δάπεδο και ένα κρεβάτι, αλλά υπάρχει η προεγκατάσταση για τοποθέτηση και δεύτερου. Ο Άγγελος βάζει τη βαλίτσα του στο εξωτερικό ντουλάπι και μας αναφέρει: «Ο συγκεκριμένος τύπος καμπίνας είναι ιδανικός για τον οδηγό, λόγω της διαρρύθμισής της για τρεις βασικούς λόγους που έχω εντοπίσει. Ο πρώτος είναι το επίπεδο δάπεδο που προσφέρει αυξημένο εσωτερικό ύψος, αφού μπορώ να σηκώνομαι όρθιος και να αλλάζω μπλούζα χωρίς να ακουμπούν τα χέρια μου στην οροφή. Ο δεύτερος είναι το κάθισμα του συνοδηγού το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο πίσω δίνοντάς μου τη δυνατότητα να κινούμαι άνετα. Ο τρίτος λόγος είναι οι αποθηκευτικές λύσεις που εξασφαλίζουν πολλούς χώρους για τα προσωπικά μου αντικείμενα, κάποια από τα οποία τοποθετώ στα τρία ντουλάπια επάνω από το παρμπίζ και τα υπόλοιπα στο συρτάρι πίσω από το κάθισμά μου. Επιπλέον, θέλω να τονίσω ότι το κάθισμα του οδηγού δέχεται αρκετές ρυθμίσεις ως προς την κλίση του, για να πάρει τη σωστή γωνία που θέλω και λόγω του συστήματος ανάρτησής του δεν αισθάνομαι καθόλου κραδασμούς όταν το φορτηγό βρίσκεται εν κινήσει. Επίσης, μου αρέσει η διχρωμία στο ταμπλό με ανοιχτό και σκούρο χρώμα, έχοντας έτσι πιο ευχάριστη εικόνα. Να τονίσω ακόμη ότι η οθόνη 12,7 εκατοστών είναι εύκολη στη χρήση της και μου εμφανίζει διάφορες σημαντικές λειτουργίες για τη λειτουργία του οχήματος και τέλος, διατίθεται ράδιο-cd και Bluetooth με ανοιχτή ακρόαση».

EcoRoll για χαμηλή κατανάλωση και πολλαπλά οφέλη

Κρίσιμος παράγοντας για την αγορά ενός επαγγελματικού οχήματος είναι η κατανάλωση καυσίμου, καθώς από την οικονομία του κινητήρα ο ιδιοκτήτης καταφέρνει να εξοικονομήσει αρκετά χρήματα σε κάθε δρομολόγιο, κάτι που επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους. Σίγουρα, σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το στυλ οδήγησης αλλά και από διάφορα βοηθήματα του κάθε φορτηγού. Το EcoRoll της Mercedes-Benz επιτρέπει στο Actros να κινείται παρατεταμένα με το ρολάρισμα σε ίσιωμα, αλλά και πριν τις κορυφές εξοικονομώντας περισσότερο καύσιμο.

Στην πράξη, στο δρομολόγιο των 479 χιλιομέτρων από την Αθήνα (εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Παιανία) μέχρι τη Θεσσαλονίκη, με ωφέλιμο 19.816 κιλά και μικτό φορτίο 35.900 κιλά, το Actros κατανάλωσε 123,1 λίτρα, με μέση κατανάλωση 25,7 λίτρα/100 χλμ. και μέση ωριαία ταχύτητα 72 χλμ.

Στο δια ταύτα, το Mercedes-Benz Actros 1845 συγκεντρώνει πολλά θετικά στοιχεία για τον ιδιοκτήτη του, εστιάζοντας κυρίως στην οικονομία με χαμηλή κατανάλωση, προσφέροντας επίσης πολλαπλά οφέλη στον οδηγό του, χάρη στο βελτιωμένο και αποδοτικό 13λιτρο κινητήρα του καθώς και την άνετη καμπίνα του.

Η εταιρεία

Η εταιρεία ΑΤΛΑΝΤΑ ΑΕ αντιπροσωπεύει και διανέμει για πάνω από 50 χρόνια στην ελληνική αγορά υψηλής ποιότητας προϊόντα διεθνών οίκων, όπως Kellogg’s δημητριακά, Pringles σνακ, Twinings τσάι, Mc Cormick μπαχαρικά και πολλά άλλα.

Το εξειδικευμένο προσωπικό, το άρτια οργανωμένο δίκτυο διανομής καθώς και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις συντελούν καθοριστικά στην επιτυχημένη και μακροχρόνια παρουσία της εταιρείας στην αγορά.

Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στο 3ο χλμ. Λ. Μαρκοπούλου στην περιοχή της Παιανίας σε μια ιδιόκτητη έκταση 5.000 τ.μ. Διαθέτει άρτια εξοπλισμένους αποθηκευτικούς χώρους με προηγμένο λογισμικό διαχείρισης και λειτουργεί βάσει των προδιαγραφών υγιεινής και ασφάλειας ISO 22000 και HACCP.

Με ένα άριστα οργανωμένο δίκτυο διανομής και ένα σύγχρονο στόλο φορτηγών αυτοκινήτων παρέχει κάλυψη πανελλαδικά. Τα προϊόντα μεταφέρονται με ασφάλεια μέσω των σύγχρονων φορτηγών και τηρούνται οι συνθήκες μεταφοράς που έχει θέσει η εταιρεία.

«Η ανανέωση των φορτηγών αυτοκινήτων είναι μια πρακτική ετών της εταιρείας μας. Μια από τις πιο αξιόπιστες και διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες κατασκευής επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων, η MercedesBenz έχει επιλεχθεί για το σύνολο του στόλου μας».

 

PreviousNext