Τροχοί & TIR

Πρώτα τα πρόστιμα και μετά οι πινακίδες

Με καθυστέρηση μηνών από την έναρξη επιβολής των πρώτων προστίμων για είσοδο των φορτηγών στο παράπλευρο δίκτυο, το υπ. Μεταφορών εξέδωσε οδηγία προς τους αρμόδιους φορείς για την ομοιόμορφη κατασκε
Πέμπτη 08/03/2018 - 13:08
Κοινοποίηση στα Social Media

Με καθυστέρηση μηνών από την έναρξη επιβολής των πρώτων προστίμων για είσοδο των φορτηγών στο παράπλευρο δίκτυο, το υπ. Μεταφορών εξέδωσε οδηγία προς τους αρμόδιους φορείς για την ομοιόμορφη κατασκευή των πινακίδων και την τοποθέτησή τους στους δρόμους που «χρησιμοποιούνται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας και στις οποίες επιβάλλεται απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 3,5 τόνων».

Υπενθυμίζουμε ότι από τον περασμένο Δεκέμβριο, οι αστυνομικές αρχές είχαν ξεκινήσει την επιβολή των προστίμων ύψους 1.000 ευρώ στον ιδιοκτήτη και 1.000 ευρώ στον οδηγό σε φορτηγά που είχαν εισέλθει σε παράπλευρους δρόμους στους οποίους όμως δεν υπήρχε καμιά απαγορευτική πινακίδα προκαλώντας την αγανάκτηση των οδηγών.

Στη συνέχεια και λόγω της κατακραυγής των μεταφορέων, ορισμένοι δήμοι έσπευσαν να τοποθετήσουν αυτοσχέδιες πινακίδες που καμιά σχέση δεν είχαν με τα χρώματα και τα σχέδια που καθορίζονται από τον Κ.Ο.Κ. (διάβαζε Τ.Τ. τεύχος Ιανουαρίου σελ. 16). Μετά από αυτά τα «καραγκιοζιλίκια» το υπ. Μεταφορών αποφάσισε να στείλει προς τους φορείς των Περιφερειών οδηγίες με τις βασικές κατευθύνσεις για τον σχεδιασμό και την τοποθέτηση των πινακίδων κατακόρυφης σήμανσης.

Όπως μπορείτε να δείτε, οι πινακίδες απαγόρευσης (κόκκινο χρώμα) και οι πινακίδες υποχρεωτικής κατεύθυνσης (μπλε χρώμα) θα συνοδεύονται από δεύτερη πινακίδα με κείμενο στα ελληνικά και στα αγγλικά για την ενημέρωση των ξένων οδηγών. Και οι δύο θα τοποθετούνται σε κάθετο σωλήνα ή κοντάρι (κάθετη σήμανση). Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι σε προηγούμενη απόφασή του – 300 σελίδων – το υπ. Μεταφορών δημοσίευσε τους χάρτες όλης της ηπειρωτικής χώρας όπου εμφανίζονται όλοι οι δρόμοι στους οποίους απαγορεύεται η κυκλοφορία.

Πάντως, νομικοί κύκλοι, σχολιάζουν τις αποφάσεις αυτές της κυβέρνησης ως επιβεβλημένες ενέργειες ενόψει της εκδίκασης στο Συμβούλιο της Επικρατείας της αίτησης ακύρωσης που έχει καταθέσει το ΠΣΧΕΜ κατά του συγκεκριμένου νόμου. Ανέφεραν μάλιστα, ότι οι συνεχείς (πέντε) αναβολές της εκδίκασης της υπόθεσης ήταν απαραίτητες για το υπ. Μεταφορών ώστε να καλυφθούν τα κενά που υπήρχαν στο νόμο με την έκδοση αυτών των αποφάσεων.

Στις φωτό, μερικά από τα σήματα που πρόκειται να τοποθετηθούν.

PreviousNext