Έχοντας ήδη 15 φορτηγά Volvo στο στόλο της, η μεταφορική ΔΟΥΚΑΤΟ TRANS προχωρεί δυναμικά σε νέες προσθήκες και αντικαταστάσεις των παλαιότερων, επιμένοντας μάλιστα στη συγκεκριμένη μάρκα. «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την απόδοση των αυτοκινήτων, αλλά και από την αντιπροσωπεία για το σέρβις και τις ευκολίες που μας παρέχει», μας λέει ο ιδρυτής της εταιρείας κ. Γιάννης Δελλαπόρτας.

Όλα VOLVO

Η μεταφορική διαθέτει ένα αξιόλογο στόλο αποτελούμενο από 15 αυτοκίνητα και 18 τρέιλερ με ενδιαφέρον στοιχείο ότι όλοι οι τράκτορες και τα φορτηγά είναι μάρκας Volvo. «Στη διεθνή μεταφορά και ιδιαίτερα στις εισαγωγές που φέρνουμε μεγάλα φορτία κρεάτων, έχουμε συγκεκριμένες απαιτήσεις από τα αυτοκίνητα, αναφορικά με το τονάζ, την ιπποδύναμη και την ασφάλεια. Από τα Volvo είμαστε ικανοποιημένοι και για το λόγο αυτό μένουμε στη μάρκα», μας εξήγησε ο κ. Δελλαπόρτας.

Ειδικότερα, το μεταφορικό έργο της εταιρείας «ΔΟΥΚΑΤΟ TRANS» είναι κυρίως στο εξωτερικό. «Από Ελλάδα φορτώνουμε διάφορα νωπά προϊόντα εξαγωγής και επιστρέφουμε με κρέατα κυρίως κρεμαστά τα οποία προορίζονται σε δικούς μας πελάτες. Τους εξυπηρετούμε εμείς με τον καλύτερο τρόπο και μάλιστα τώρα ολοκληρώνουμε και τις εργασίες ανέγερσης ιδιόκτητων ψυκτικών αποθηκών. Πραγματοποιούμε 20 με 25 φορτία τη βδομάδα, φέρνοντας στους πελάτες μας περί τους 600 τόνους κρεάτων σε εβδομαδιαία βάση», συμπλήρωσε ο κ. Δελλαπόρτας.

VOLVO FH 16 650

Στις εγκαταστάσεις της Μεταφορικής συναντήσαμε τη ναυαρχίδα του στόλου της μεταφορικής, ένα από τα πλέον σύγχρονα μοντέλα, το FH 16 650 έτοιμο για ταξίδι με ένα σύγχρονο τσιγκελάδικο θάλαμο Chereau.

Ο κινητήρας των 16,1 λίτρων των 650 ίππων εμπνέει την απόλυτη εμπιστοσύνη στον οδηγό ο οποίος γνωρίζει ότι οι σαράντα τόνοι του συρμού, ακόμη και στις πιο μεγάλες και παρατεταμένες ανηφόρες δεν σταματούν την ορμή του αυτοκινήτου, χάρη στα τεράστια αποθέματα της ροπής που φτάνει τα 3.150 Nm. Η σταθερή ταχύτητα διατηρείται και ο οδηγός βλέπει να βγαίνουν εύκολα τα χιλιόμετρα και να φτάνει στην ώρα του στον προορισμό ή στο καράβι.

Σε αυτό, φυσικά, συμβάλλει το προηγμένο αυτοματοποιημένο σασμάν Volvo I-Shift 12 ταχυτήτων που επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση κάνοντας την αλλαγή στην καταλληλότερη στιγμή με το δείκτη στο στροφόμετρο να βρίσκεται χαμηλά στην πράσινη ζώνη. Αρκεί να αναφέρουμε, ότι η οικονομική περιοχή λειτουργίας του κινητήρα βρίσκεται μεταξύ 950 και 1400 σαλ. δηλαδή το αυτοκίνητο μπορεί να τρέχει με ταχύτητα από 78 μέχρι και 114 χιλ/ ώρα και να κρατά στο κιβώτιο τη 12η σχέση. Αυτό, σημαίνει ότι επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή οικονομία στην κατανάλωση και την ίδια στιγμή ο οδηγός απολαμβάνει ένα άνετο ταξίδι.

Και πώς να μην είναι άνετο, όταν δουλεύει στο περιβάλλον μιας XL Globetrotter με άνετους χώρους, υποδειγματική εργονομία και προηγμένης τεχνολογίας εξοπλισμό; Θα αναφέρουμε για παράδειγμα, τον αυτόματο πιλότο (adaptive cruise control), το πανεύκολο τιμόνι (δερμάτινο) που περιστρέφεται υποβοηθούμενο από το δικό του ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 25 kW (Volvo dynamic steering), το σύστημα πλοήγησης, το πολυτελές κάθισμα ύπου lux με ανάρτηση αέρα, θερμαινόμενο, με πολλαπλές ρυθμίσεις και δερμάτινα υποβραχιόνια. Πρέπει επίσης να σημειώσουμε το σύστημα αυτόματου κλιματισμού (clima) με αισθητήρα φωτός και ποιότητας αέρα, το ψυγείο τροφίμων χωρητικότητας 33 λίτρων και με καταψύκτη, την καφετιέρα, το φούρνο μικροκυμάτων κ.α.

Αλλά και για τις ώρες ανάπαυσης, η καμπίνα Globetrotter έχει να προσφέρει στον οδηγό τα καλύτερα: Κρεβάτι δύο μέτρων, παχύ, με πλάτος 81.5 εκ., κλιματιστικό στάθμευσης (I-park Cool), θερμαντήρα webasto με πίνακα ελέγχου στο κρεβάτι, ρυθμιζόμενο φωτισμό νύχτας, θυρίδα οροφής ηλεκτρικά ανοιγόμενη κ.α.

Κορυφαίος βέβαια, είναι και ο εξοπλισμός ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που περιλαμβάνει Ράδιο / Mp3 / Usb / Bluetooth / Aux, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, 6 ηχεία με εξωτερικό ενισχυτή, subwoofer και διακόπτες χειρισμού στο τιμόνι, σύστημα φωνητικής εντολής, προετοιμασία για τοποθέτηση TV 19’’ που περιλαμβάνει: βάση στήριξης, παροχή ρεύματος, κεραία, κ.α. Αλλά και η ίδια η καμπίνα, διατηρεί τη μακρά παράδοση της Volvo να προσφέρει «την καλύτερη καβάλα» όπως οι μεταφορείς στη γλώσσα τους αποκαλούν το ξεκούραστο και άνετο ταξίδι. Σε αυτό συμβάλλει κατά κύριο λόγο η σωστά μελετημένη ανάρτησή της με τα τέσσερα φουσκάκια να αναλαμβάνουν το βάρος της σωστά κατανεμημένο, κάτι που φαίνεται και στις στροφές, όπου το βιράρισμα είναι ακριβώς αυτό που θέλει ο οδηγός –αρκετό για να νιώθει τη στροφή, αλλά χωρίς να του προκαλεί αίσθημα ανησυχίας στις μεγαλύτερες ταχύτητες.

Πρώτα η ασφάλεια

Για τους Σουηδούς η έννοια της ασφάλειας είναι συνυφασμένη με ό,τι κατασκευάζουν και οι άνθρωποι της Volvo πέτυχαν να εφοδιάσουν τα φορτηγά τους με σύγχρονα και δοκιμασμένα συστήματα ασφαλείας. Αν και πολλά, αξίζει να τα αναφέρουμε: Ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (A.B.S), ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής πέδησης (E.B.S), ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (T.C.S), ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και αποτροπής ανατροπής (E.S.P), σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Support System), σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Lane Change Support), σύστημα υποβοήθησης εγρήγορσης οδηγού (Driver Alert Support), αισθητήρας βροχής με αυτόματη ενεργοποίηση υαλοκαθαριστήρων. Για την υποβοήθηση της πέδησης, τον κύριο λόγο έχει το πανίσχυρο βαλβιδόφρενο Volvo VEB+ και o υδραυλικός επιβραδυντής Retarder, μέγιστης ισχύος πέδησης 920 kW (1.251 HP). Ακόμη στη διάθεση του οδηγού είναι το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια (Hill Starting Assistance) καθώς και το ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης με αυτόματη ενεργοποίηση κατά τον τερματισμό λειτουργίας του κινητήρα.

Η τεχνική πλευρά του FH 16 650

Από τεχνικής πλευράς το Volvo FH 16 650, πέρα από τον κινητήρα και το σασμάν, για τα οποία αναφερθήκαμε παραπάνω, ενσωματώνει μια σειρά σπουδαίων χαρακτηριστικών που οι έμπειροι αυτοκινητιστές και ιδιαίτερα οι διεθνομεταφορείς γνωρίζουν να τα εκτιμήσουν στην πραγματική τους αξία, κυρίως γιατί αναβαθμίζουν τα ταξίδια τους.

Με μεταξόνιο 3.800 mm το σασί, χαλύβδινης κατασκευής, εξοπλίζεται με μια δεξαμενή καυσίμου αριστερά, από αλουμίνιο, με πώμα ασφαλείας, χωρητικότητας 650 lt και μια δεξιά, χωρητικότητας 610 lt εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα καυσίμου 1.260 lt. Επίσης η δεξαμενή Ad-Blue δεξιά, όπισθεν της καμπίνας, από πλαστικό, με πώμα ασφαλείας, έχει χωρητικότητα 64 lt. Το πέταλο είναι της Jost JSK 37C, βαρέως τύπου, οι ζάντες αλουμινίου της Alcoa Dura Bright και τα ελαστικά, όλα Michelin.

Όλο το σύστημα αναρτήσεων είναι φουσκάτο με δύο αερόφουσκες μπροστά και τέσσερις πίσω. Η ικανότητα φόρτισης στον μπροστινό άξονα είναι 8.000 kg και πίσω 13.000 δηλαδή η συνολική τεχνική αντοχή του πλαισίου ανέρχεται στα 21.000 kg. Στοιχεία που θα εκτιμούσε ο αυτοκινητιστής υπάρχουν επίσης και εξωτερικά της καμπίνας, όπως τα φιμέ διπλά κρύσταλλα το αεροδυναμικό πακέτο (spoiler οροφής, καμπίνας, σασί), η εμπρόσθια μάσκα με κλειδαριά, οι ηλεκτρικά θερμαινόμενοι και ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, το εξωτερικό σκιάδιο καμπίνας, τα φώτα Bi-Xenon dynamic, στρεφόμενα, το σύστημα πλύσης φώτων, το σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης φώτων (ημέρα-νύκτα),τα φώτα στροφής (Cornering lights), τα φώτα ημέρας (Day running lights), οι αεροτενόροι οροφής, η κεραία Cb, η μπάρα οροφής για τοποθέτηση προβολέων (χωρίς προβολείς), η φωτιζόμενη επιγραφή, κ.α.

Σύγχρονος Θάλαμος Chereau

Η μεταφορική Δουκάτο Trans, παράλληλα με την αγορά νέων αυτοκινήτων, επενδύει και σε σύγχρονα τρέιλερ, κυρίως σε ψυκτικούς θαλάμους αφού οι μεταφορές νωπών και κρεάτων αποτελούν το βασικό της έργο. Το FH 16 650 ήταν «ζεμένο» με έναν ολοκαίνουργιο θάλαμο Chereau, αγορασμένο από τον αντιπρόσωπο της γαλλικής μάρκας Γιώργο Κατρίτση.

Πρόκειται για ένα στιβαρής κατασκευής σασί με μονοκόμματο πλαίσιο και λαιμό πάνω στο οποίο εδράζεται ένας σύγχρονος τσιγκελάδικος θάλαμος, με ράγες υψηλής αντοχής και γάντζους εύκολης κύλισης για γρήγορη μεταφορά των κρεμαστών στη διαδικασία φόρτωσης – εκφόρτωσης, μηχανισμό σταθεροποίησης των γάντζων για την ασφάλεια του φορτίου κατά τη μεταφορά του, πρόσθετη ασφάλεια με μεγάλη ατσάλινη επιφάνεια μπροστά, όπως και ενισχύσεις στα πλαϊνά.

Τα τσιγκέλια αν και στιβαρής κατασκευής είναι μόλις 10 εκ. που σημαίνει ότι δεν «τρώνε» ύψος από το θάλαμο ο οποίος για το λόγο αυτό είναι «διπλοπάταρος», αυτό που πλέον ζητούν οι περισσότεροι διεθνομεταφορείς.

Για την ψύξη, υπάρχουν στην οροφή δυο φαρδιά κανάλια (λούκια) διοχέτευσης ψυχρού αέρα, ικανά να καλύπτουν πλήρως και ισομερώς το θάλαμο, ακόμη και τα πλαϊνά του σε όλη την επιφάνεια τους. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να ρυθμίσει κατά περίπτωση διαφορετική θερμοκρασία είτε από το ένα κανάλι, είτε και από τα δύο. Η ψυκτική μονάδα είναι Carrier και συγκεκριμένα το υψηλής απόδοσης μοντέλο Vector 1950 πολλαπλών θερμοκρασιών και συνολικής ικανότητας 18.600 Watts. Εξωτερικά, ο θάλαμος προστατεύεται μπροστά από μεταλλικό πάνελ και πίσω με ενισχύσεις στον προφυλακτήρα, στις άκρες, αλλά και στο κατώφλι φόρτωσης με σκληρό συνθετικό υλικό, το οποίο είναι ικανό να απορροφήσει τυχόν επαφές του τρέιλερ με τη ράμπα φορτοεκφόρτωσης.

Το μεταξόνιο του θαλάμου είναι από 7.450 μέχρι 8.100 mm – ανάλογα με την παραγγελία– οι άξονες της SAF (ή της BPW) και τα ποδαρικά –πανίσχυρα των 18 τόνων– της Jost. Δυο καζανάκια αέρα 160 λίτρων αναλαμβάνουν τη παροχή στα φρένα το ένα, στην ανάρτηση το άλλο και εδώ να σημειώσουμε ότι η ανάρτηση του θαλάμου αυτορυθμίζεται στο κανονικό ύψος πορείας, όταν ξεκινήσει και περάσει την ταχύτητα των 7 χλμ/ώρα.

Ο πελάτης θα εκτιμήσει τον εξοπλισμό του θαλάμου, όπως την εξωτερική κλειδαριά της πόρτας που είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα και προστατεύεται από σκόνες και λάσπες, τα φωτιστικά σύνολο, τη ρεζερφοθήκη και παλετοθήκη κ.α.