Στην έκθεση Advanced Clean Transportation (ACT) του Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια, έκανε παγκόσμιο ντεμπούτο το πρωτότυπο υβριδικό T680 HECT (Hybrid Electric Cargo Transport). Λόγος γίνεται για έναν τράκτορα που εξοπλίζεται με τον κινητήρα φυσικού αερίου (CNG), Cummins Westport ISL G Near Zero (NZ), αλλά και με μία γεννήτρια που αναλαμβάνει τη διεύρυνση της αυτονομίας του οχήματος.

Για την εξέλιξη του παράλληλου υβριδικού συστήματος του οχήματος, η Kenworth συνεργάστηκε με την εταιρεία BAE Systems. Το φορτηγό κινείται για 30 μίλια (λίγο πάνω από 48 χλμ.) δίχως να εκπέμπει ρύπους, χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Μόλις αυτές αδειάσουν, αναλαμβάνει ο κινητήρας με τις σχεδόν μηδενικές εκπομπές, που λειτουργεί τη γεννήτρια και προσδίδει στο όχημα συνολική αυτονομία μέχρι και 250 μιλίων (λίγο πάνω από τα 402 χλμ.).

Οι δυνατότητες διαχείρισης και ελέγχου ενέργειας του υβριδικού συστήματος, διασφαλίζουν ότι η ενέργεια που παράγεται από τον κινητήρα και από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης, κατανέμεται κατάλληλα μέσω του ηλεκτροκινητήρα διπλού ρότορα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Νέο Freightliner Cascadia CNG

Στην ίδια έκθεση της Καλιφόρνια (ACT Expo), έκαναν την εμφάνισή τους και δύο νέα Freightliner Cascadia φυσικού αερίου (CNG). Το ένα από τα δύο εκθεσιακά οχήματα εξελίχθηκε σε συνεργασία με την UPS και χάρη στην εξελιγμένη αεροδυναμική του, εμφανίζει χαμηλότερη κατανάλωση έως και κατά 3%, σε σχέση πάντα με τα «κανονικά» Cascadia CNG. Το αμερικάνικο φορτηγό εξοπλίζεται με τον κινητήρα φυσικού αερίου Cummins Westport ISX12N Near Zero (NZ) NOx, αλλά και με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Eaton Fuller Advantage Series Automated Manual. Το δεύτερο εκθεσιακό Freightliner φυσικού αερίου ήταν ένα M2 112 με κινητήρα Cummins Westport L9N Near Zero NOx και βούρτσες της TYMCO.