Ο εξακύλινδρος Euro 6 κινητήρας των 13 λίτρων της Scania, απέκτησε μια νέα έκδοση που λειτουργεί με βιοαιθανόλη και υπόσχεται περιορισμό των εκπομπών CO2 έως και κατά 90%. Ο κινητήρας παράγει ισχύ 410 ίππων, με τη ροπή των 2.150 Nm να βρίσκεται στα επίπεδα της έκδοσης diesel. Το ίδιο ισχύει και για την κατανάλωση καυσίμου.
Ο κινητήρας βιοαιθανόλης χρησιμοποιεί ανάφλεξη συμπίεσης δηλαδή παρόμοια με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, γεγονός που περιορίζει την ανάγκη για μεγάλες τροποποιήσεις. Οι πιο σημαντικές αλλαγές που έγιναν στον κινητήρα σχετίζονται με το σύστημα ψεκασμού καυσίμου και τους τροποποιημένους κυλίνδρους για αυξημένη συμπίεση.
Ο κινητήρας βιοαιθανόλης της Scania λειτουργεί με μείγμα ED95, που περιλαμβάνει 5% βελτιωτικό ανάφλεξης και λιπαντικά. Αυτό το πρόσθετο επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί σύμφωνα με την αρχή του πετρελαίου με ανάφλεξη συμπίεσης. Εκτός από τη συμβολή στη μείωση των εκπομπών CO2 έως και κατά 90%, ο κινητήρας βιοαιθανόλης έχει επίσης θετικές επιπτώσεις στα οξείδια του αζώτου (NOx) και τις εκπομπές σωματιδίων.
Βιοκαύσιμα από κρασί
Τα λεωφορεία Scania Interlink LD που ανήκουν στη γαλλική εταιρεία Citram Aquitaine και τα οποία συνδέουν τις πόλεις Μπορντό και Μπλάιγ, κινούνται με ένα καύσιμο βιοαιθανόλης ED95 που κατασκευάζεται από το στέμφυλο, το στερεό υπόλειμμα που δημιουργείται κατά τη διαδικασία συμπίεσης σταφυλιών.
Η συγκεκριμένη βιαιθανόλη παράγεται από την οινοποιό εταιρεία Raisinor France Alcools, η οποία με άλλες εταιρείες της περιοχής έχουν δημιουργήσει τη συνεργατική εταιρεία UCVA (Union Coopératives Vinicoles d’Aquitaine). Στο εργοστάσιο της UCVA στο Κουτράς, παράγονται ετησίως 100.000 τόνοι στέμφυλου, οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν καύσιμα για 1.000 οχήματα.