Πληρέστερο από ποτέ, με καινούργιες τεχνολογίες, υψηλότερη αποδοτικότητα και νέο κινητήρα, το ανανεωμένο Ford Transit Custom ξεκίνησε την εμπορική διάθεσή του στην ελληνική αγορά. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Custom (H1 L1) από την Αθήνα στη Λάρισα, να το φορτώσουμε ανταλλακτικά στο κατάστημα του Μίμη Νάρη και να το οδηγήσουμε για 1.000 χιλιόμετρα σε μικτές διαδρομές. Ποιες διαφορές θα αισθανθεί ο οδηγός σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο; Πώς είναι η ποιότητα κύλισης; Ποια η απόδοση του κινητήρα; Και τέλος, τι κατανάλωση φέρνει, είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα που απαντούμε. Ακολουθήστε μας.
Νέος κινητήρας
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του Transit Custom είναι οι νέοι κινητήρες Ford EcoBlue 2 λίτρων που προσφέρουν αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές κατά 20%. Είναι διαθέσιμοι σε τρεις επιλογές ισχύος στους 105 ίππους με 360 Νm ροπής, στους 130 ίππους και 385 Νm και στην πιο ισχυρή με 170 ίππους και 405 Νm ροπής. Συνδυάζονται με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ή αυτόματο εξάρι Selectshift. Σημαντική είναι και η συμβολή του συστήματος Auto-Start-Stop καθώς επιτυγχάνει οικονομία κατά 10%, ενώ βελτιωμένη είναι και η συνολική κατανάλωση με μείωση που φτάνει έως και 13%.
Μεταφορά ανταλλακτικών
Το νέο Transit Custom είναι ιδανικό για ευρεία γκάμα επαγγελματιών προσφέροντας πολλές λύσεις στο χώρο φόρτωσης.Μια από αυτές τις κατηγορίες είναι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων ανταλλακτικών οι οποίοι χρειάζονται ένα τέτοιο όχημα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων στην επιχείρησή τους, καθώς και για την τροφοδοσία των πελατών τους. Στη Λάρισα ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα μεταχειρισμένων ανταλλακτικών και εμπορίας αυτοκινήτων είναι αυτό του Μίμη Νάρη στο 7ο χλμ. π.ε.ο Λάρισας-Αθηνών. Μαζί με τον γαμπρό του Κώστα Ζιάκα μας βοήθησαν στη φόρτωσή του ώστε η δοκιμή μας να πληροί αντικειμενικές συνθήκες χρήσης. Συγκεκριμένα φορτώσαμε κούτες με εξαρτήματα, ζάντες, προφυλακτήρα, λιπαντικά, λάδια, κινητήρα και σασμάν επιβατικού αυτοκινήτου. Να σημειώσουμε ότι ο κινητήρας και το σασμάν φορτώθηκαν με κλαρκ, επάνω σε παλέτα.
Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης αγγίζει τα 2.555 χιλιοστά και με τον έξτρα χώρο κάτω από το κάθισμα φτάνει τα 3.085. Το μέγιστο πλάτος είναι στα 1.775 χιλιοστά που περιορίζεται στους θόλους των τροχών στα 1.390 χιλιοστά. Η πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης γίνεται εύκολα, είτε από τη δίφυλλη πίσω πόρτα, η οποία ανοίγει στις 90 και 180 μοίρες, είτε από την πλαϊνή πόρτα. Το πρώτο που παρατηρούμε είναι η σκληρή επένδυση του πατώματος που επιτρέπει στον οδηγό να σύρει με ευκολία εμπορεύματα χωρίς να προκληθεί ζημιά. Επιπλέον, διαθέτει έξι κρίκους πρόσδεσης φορτίου στα πλαϊνά τοιχώματα αφήνοντας έτσι ελεύθερο το χώρο στο πάτωμα για να στοιβάζονται ή σύρονται τα προϊόντα. Για τις βραδινές εργασίες ο φωτισμός είναι επαρκής, με δυο πλαφονιέρες, μια στην εμπρός και μια στην πίσω πλευρά της κλούβας.
Στο κέντρο της πόλης
Το πρώτο μέρος της δοκιμής αφορά τη μεταφορά των ανταλλακτικών στο κέντρο της Λάρισας και από τα πρώτα πλεονεκτήματα που καταγράφουμε είναι η υπερυψωμένη θέση του οδηγού η οποία παρέχει καλό οπτικό πεδίο, σε συνδυασμό βέβαια με την αυξημένη ορατότητα από τους καθρέφτες. Να τονίσουμε μάλιστα ότι το κάτω μέρος από τους καθρέφτες είναι ευρυγώνιο αυξάνοντας σημαντικά το οπτικό πεδίο προς τις πλαϊνές πλευρές. Ένα άλλο σημαντικό βοήθημα για τον οδηγό σε στενά σημεία είναι το σύστημα Cross Traffic Alert το οποίο ανιχνεύει την περιοχή αριστερά και δεξιά, εμπρός και πίσω, του οχήματος. Αν εντοπίσει κάποιο αντικείμενο τότε ενημερώνει τον οδηγό οπτικά και ηχητικά μέσω της κεντρικής οθόνης.
Στο δρόμο με το Transit Custom - Κατανάλωση
Το δεύτερο μέρος της δοκιμής περιελάμβανε το τμήμα Λάρισα Δομοκός-Λαμία. Το Transit Custom με τον κινητήρα απόδοσης 105 ίππων αποδεικνύεται και αξιόπιστη επιλογή, με αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα. Η ροπή του κινητήρα είναι διαθέσιμη από χαμηλό εύρος στροφών και γύρω στις 1.500 σ.α.λ ο οδηγός αισθάνεται τον κινητήρα να αρπάζει και να ανεβάζει γρήγορα ταχύτητα. Στην ανηφόρα, μετά την εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης, με κατεύθυνση τη Λαμία, ενεργοποιήσαμε το Cruise Control στα 84 χλμ/ώρα, με έκτη σχέση στο κιβώτιο, και μέχρι το τελείωμά__ της ανέβηκε με 78 χλμ./ώρα με 1.250 σ.α.λ., χωρίς να αναγκαστούμε να κατεβάσουμε ταχύτητα.
Επιπρόσθετα, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως το προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ΤCS) το οποίο αποτρέπει το υπερβολικό σπινιάρισμα των τροχών και προσφέρει το καλύτερο δυνατό κράτημα. Επιπλέον, το σύστημα Electronic Stability Control βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο του οχήματος σε ακραίες συνθήκες. Ανιχνεύει κάθε απόκλιση από την πορεία και βοηθά να επαναφέρει το όχημα αυτόματα. Να σημειώσουμε επίσης ότι διαθέτει αερόσακους κεφαλής, οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς.
Στο θέμα της κατανάλωσης για τη διαδρομή των 1.000 χιλιομέτρων που καλύψαμε με το Custom, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Να αναφέρουμε επίσης ότι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα και 1.550 σ.α.λ. η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 5,7 λίτρα/100 χλμ.
Βελτιωμένο εσωτερικό
Αλλαγές έχουν γίνει και στο εσωτερικό του Custom όπου η εικόνα και η αίσθηση των υλικών είναι ποιοτική. Από τα βασικά πλεονεκτήματά του είναι οι πολλοί εύχρηστοι αποθηκευτικοί χώροι με διαθέσιμα 25 λίτρα μόνο γύρω από τον πίνακα οργάνων. Ο οδηγός μπορεί να ακουμπήσει τα έγγραφα και διάφορα μικροαντικείμενα επάνω στους τρεις ανοιχτούς αποθηκευτικούς χώρους στο ταμπλό, στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και σε ένα ακόμα, αυτό που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων.
Αλλά και οι πόρτες έχουν σχεδιαστεί με μεγάλες θήκες για να χωρούν ένα ντοσιέ Α4 και μπουκάλι 2 λίτρων. Το μεσαίο κάθισμα πέφτει μπροστά και γίνεται τραπεζάκι διαστάσεων 345x240 χιλιοστών, και διαθέτει δυο ποτηροθήκες, μια εσοχή για στυλό, και έναν ελαστικό ιμάντα συγκράτησης. Για τη φόρτιση των ηλεκτρικών συσκευών διαθέτει πρίζα 12V και δυο θύρες usb.
To Ford SYNC 3 είναι ένα σύγχρονο σύστημα με το οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγχει το τηλέφωνο, τη μουσική και το σύστημα πλοήγησης μέσω μιας οθόνης αφής 8 ιντσών η οποία είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό. Είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto και έτσι πολλές από τις εφαρμογές του κινητού του οδηγού προβάλλονται και λειτουργούν στην οθόνη.
Στο δια ταύτα, στο νέο Ford Transit Custom οι ουσίες αλλαγής που έχουν γίνει σε διάφορους τομείς, τόσο στην εργονομία της καμπίνας, στη λειτουργικότητα του χώρου φόρτωσης και φυσικά στον πιο οικονομικό και αποδοτικό κινητήρα κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη, αυξάνοντας παράλληλα την κερδοφορία του ιδιοκτήτη.
Όλα τα επαγγελματικά οχήματα της Ford μπορούν να αποκτηθούν πλέον με τη νέα υπηρεσία λειτουργικής μίσθωσης αυτοκινήτων, Ford Lease, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η νέα υπηρεσία είναι προϊόν σύμπραξης της Ford Credit, θυγατρικής εται- ρείας της Ford Motor Company, με την εταιρεία ALD Automotive του ομίλου Societe Generale.
FORD LEASE
Η Ford υπόσχεται απλές διαδικασίες, σε ένα βήμα, από το ίδιο σημείο εξυπηρέτησης και στον ίδιο χρόνο επίσκεψης στις εκθέσεις των επίσημων εμπόρων της. Σύμφωνα με την αμερικάνικη εταιρεία, στα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά του Ford Lease περιλαμβάνονται υπηρεσίες όπως η κάλυψη των εξόδων ταξινόμησης του οχήματος, αλλά και η πληρωμή – διαχείριση των τελών κυκλοφορίας. Επιπλέον, προσφέρεται πλήρης ασφάλιση του οχήματος, όπως και ηδιαχείριση της τακτικής και έκτακτης συντήρησης του οχήματος, καθώς και η επισκευή/αντικατάσταση των μηχανικών και ηλεκτρικών εξαρτημάτων με γνήσια ανταλλακτικά Ford.
Στα πλεονεκτήματα της υπηρεσίας ανήκει και η αντικατάσταση ελαστικών λόγω φθοράς, αλλά και του ίδιου του οχήματος σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος. Προσφέρεται ακόμα ο τεχνικός έλεγχος του αυτοκινήτου (ΚΤΕΟ) και η κάρτα καυσαερίων, όπως και η πλήρης κάλυψη οδικής βοήθειας στην Ελλάδα, την Ε.Ε. και τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Τέλος, λειτουργεί τηλεφωνικό κέντρο αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των πελατών Ford Lease.