Η αξιοπιστία, κύριο γνώρισμα των λεωφορείων MAN, αποτυπώνεται ιδανικά στο νέο Lion’s Coach με την εντυπωσιακή μοντέρνα σχεδίαση, το σύγχρονο εξοπλισμό του και τα υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας που παρέχει. Την ίδια στιγμή, η βελτιωμένη σχέση κόστους και απόδοσης με «χειροπιαστό» όφελος στην κατανάλωση και στο κόστος λειτουργίας, δικαιώνουν την επιλογή των πελατών του Ομίλου Παπαδάκη που παρέλαβαν τα κλειδιά των καινούργιων πούλμαν. Μια επένδυση που αναβαθμίζει ταυτόχρονα και την εικόνα της επιχείρησής τους.

Νωρίτερα, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μια σύντομη διαδρομή με την 13μετρη, 2αξονική έκδοση Lion’s Coach της MAN εντός και εκτός πόλης που ήταν όμως αρκετή για να διαπιστώσουμε τη βελούδινη κύλιση του λεωφορείου, την εκπληκτική όσο και αθόρυβη επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο, και την άψογη συνεργασία του κινητήρα των 460 HP με το αυτοματοποιημένο 12άρι σασμάν TipMatic της MAN με Easystart για απαλές εκκινήσεις.

Η παντελής απουσία θορύβων στο εσωτερικό του λεωφορείου μόνο τυχαία δεν είναι αφού οι μεν εξωτερικοί, οι προερχόμενοι από τη δύναμη του αέρα στο παρμπρίζ και στους καθρέφτες, δεν περνάνε στο εσωτερικό, όπως δεν περνάει και ο θόρυβος του κινητήρα ή του άξονα στους πίσω επιβάτες χάρη στη βελτιωμένη μόνωση με ενισχυμένα υλικά, αλλά και στη σχέση μετάδοσης. Εξάλλου, η τέλεια συναρμογή των επενδύσεων των καναλιών (καπελιέρες) και των αγκυρώσεων των καθισμάτων, δεν επιτρέπουν ούτε τον παραμικρό τριγμό. Έτσι, το εσωτερικό του λεωφορείου, παραμένει απόλυτα ήσυχο δίδοντας στους επιβάτες την ευκαιρία να χαρούν τη δική τους μουσική ή το σύστημα infotainment (multi media) του πούλμαν.

Σύγχρονης ανατομικής σχεδίασης είναι τα καθίσματα των επιβατών, με ακριβή υφασμάτινη επένδυση και δερματίνη στο προσκέφαλο και στα πλάγια. Ανακλινόμενα με απαλή λειτουργία, με υποβραχιόνιο και υποπόδιο κάνουν το ταξίδι ευχάριστο και άνετο για τους επιβάτες. Στον εξοπλισμό των καθισμάτων περιλαμβάνεται τραπεζάκι που ταυτόχρονα προσφέρεται και για τη συγκράτηση laptop. Με βαρύ ύφασμα, υψηλής ποιότητας είναι οι κουρτίνες που συνδυάζονται χρωματικά με τις υπόλοιπες επενδύσεις της καμπίνας των επιβατών.

Μοντέρνας σχεδίασης είναι και το πάνελ στην καπελιέρα πάνω από το κάθισμα με ατομικά φωτιστικά led και ρυθμιζόμενα ακροφύσια θέρμανσης με επιλογή θερμού – ψυχρού αέρα. Περνώντας τώρα στο κόκπιτ του οδηγού, παρατηρούμε τη νέα σχεδίαση του ταμπλό που το χαρακτηρίζει η απλότητα, η λειτουργικότητα και η σωστή ομαδοποίηση σε πάνελ των χειριστηρίων και των διακοπτών. Το ίδιο πρακτικά ωφέλιμη είναι η τοποθέτηση των κουμπιών λειτουργίας του cruise control στο τιμόνι όπως και του ηχοσυστήματος, τηλεφώνου κ.α.

Ας δούμε όμως τώρα, τον εξοπλισμό του λεωφορείου και τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει. Βασικότερο, επειδή έχει να κάνει με την ασφάλεια, είναι το Adaptive Cruise Control (ACC) πολύτιμο για την αποφυγή σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα. Εξαιρετικής σπουδαιότητας είναι το MAN EfficientCruise το οποίο σε συνδυασμό με το MAN EfficientRoll συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης. Να υπενθυμίσουμε, ότι με την ενεργοποίηση της λειτουργίας EfficientRoll το λεωφορείο ρολάρει κάθε φορά που κρίνει ότι είναι κατάλληλες οι συνθήκες, όπως σε μικρές παρατεταμένες κατηφόρες και σε κάθε περίπτωση που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί την κινητική ενέργεια του οχήματος. Χρήσιμο επίσης στον τομέα της ασφάλειας είναι το Lane Guard System (LGS) το οποίο με μια σύγχρονη κάμερα παρακολούθησης της λωρίδας και με ένα βελτιωμένο λογισμικό προειδοποιεί για αθέμιτη έξοδο από τη σήμανση των λωρίδων.

Αυτό που χαρακτηρίζει ως βελτιωμένο το LGS είναι ότι ανιχνεύει και τις δύο σημάνσεις της λωρίδας και όταν αυτή στενεύσει λόγω έργων ή άλλων συνθηκών, απενεργοποιείται και παύει να δίνει ανεπιθύμητες προειδοποιήσεις στον οδηγό. Να προσθέσουμε επίσης και το σύστημα συνεχούς παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το MAN Tyre Pressure Monitoring, το οποίο χάρη σε έναν αισθητήρα πίεσης που βρίσκεται στη ζάντα, καταγράφει την πίεση του ελαστικού και ενημερώνει τον οδηγό με οπτική παράσταση ποιο ελαστικό έχει απώλεια αέρα.

Στον πλούσιο εξοπλισμό του Lion’s Coach προστίθενται το Intarder τρίτης γενιάς, η υποβοήθηση στο φρενάρισμα «πανικού» και το BrakeMatic που μειώνει την επιβάρυνση των φρένων, το ESP για την ευστάθεια κατά της ανατροπής κ.α.

Στον κόφτη με χαμηλές στροφές

Οι έμπειροι επαγγελματίες που θα δοκιμάσουν το νέο Lion’s Coach θα προσέξουν και θα εκτιμήσουν τη δύναμη του κινητήρα στην επιτάχυνση και την ικανότητά του να φτάνει στον κόφτη διατηρώντας τις στροφές χαμηλά στην πράσινη ζώνη.

Καταφέραμε, εν κινήσει να φωτογραφίσουμε το ταμπλό με το ταχύμετρο να δείχνει 100 χλμ./ώρα και το στροφόμετρο μόλις στη δεύτερη πράσινη κουκίδα, δηλαδή στις 1.100 στροφές, όπως ακριβώς το δηλώνει και ο κατασκευαστής. Στη μειωμένη κατανάλωση συμβάλλει η σωστή κλιμάκωση των σχέσεων μετάδοσης με τη σχέση στον πίσω άξονα να ορίζεται στο i=2,73 που, σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερο θόρυβο για τους πίσω επιβάτες.

Κλείνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε και τα θετικά στοιχεία εκμετάλλευσης που προκύπτουν για τον ιδιοκτήτη του πούλμαν, όπως είναι οι 55+1+1 θέσεις με δυνατότητα διαρρύθμισης στους 59 επιβάτες (59+1+1) καθώς και η διαμπερής μεγάλης χωρητικότητας μπαγκαζιέρα των 14,3 κ. μέτρων.